Gå til innhold

Forbud mot piratkopiering.


Gjest Slettet-10579

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er nok mange som er enige med at åndverksloven er helt ok som den er, å ulovligjøre fildelingen kommer kun til å skape utilfredse kunder og mange kriminelle da svært få kommer til å slutte med å laste ned musikk.

 

Tenker da spesielt på at det har kommet mange ubrukelige cd-er som ikke kan avspilles i den vanlige cd-spilleren i bilen / stereoanlegget og at mange også har MP3 spillere hvor de ønsker å overføre sangene sine.

 

Ser med gru for meg et nytt sytem hvor vi må :

 

*Betale for å høre på sangene hver gang vi spiller dem.

*Betale for å kunne overføre dem på mp3 spilleren vår.

*Betale fornyelse lisens fordi vi fortsatt har dem etter 1 år.

 

Platebransjen tar helt feil når de tror de skal tjene mer på dette, de fleste av oss kjøper en viss sjanger av musikk etter et fast mønster og nettet fungerer faktisk som en forhåndsprøve, personlig så kjøper jeg musikk for å få det lille ekstra (kvalitets plate , bra cover , lengre levetid på media) og det samme gjelder DVD filmer. Mener selv at innkjøpet mitt av filmer og musikk ikke har blitt lavere pga nettet : har brukt ca 8000Kr på 2 år på forskjellige dvd filmer.

Lenke til kommentar
hahaha..

 

:!:  :!: 

 

kommer til og kopiere og laste ned uansett hvor ulovlig det blir

BAM der står politiet på nettopp din dør, tilfeldig valgt for og skremme andre.

 

EDIT: platebransjen bør kanskje forstå at: if you can´t fight them, join them

Endret av knert
Lenke til kommentar
Tenker da spesielt på at det har kommet mange ubrukelige cd-er som ikke kan avspilles i den vanlige cd-spilleren i bilen / stereoanlegget og at mange også har MP3 spillere hvor de ønsker å overføre sangene sine.

Skjer det har man kjøpt et feilmerket produkt. CD-standarden gjør at den kan spilles av hvor som helst av hvilken som helst CD-spiller. Det er et meget kjent faktum at en "CD" med kopisperre ikke følger denne standarden, og derfor heller ikke kan kalles CD. Fin ting å skyte tilbake på musikkbransen :evil:

Endret av Ernie.
Lenke til kommentar

CD står jo bare for Compact Disc og har ikkenoe med kopispærre å gjøre... Men det er sant som du sier...

 

Er glad jeg får tak i all musikken min lovlig jeg :) å kjøpe progressive/trance på cd er jo håpløst... Derimot er det utallige radiokanaler som legger ut programmene på hjemmeisdene til folk så de kan laste ned (med godkjenning av DJene)...

 

*sette på en 6-7 filmer og et par spill over helga, bunkre piratkopiert materiale før loven kommer, KJAPP DERE :devil: *

Lenke til kommentar
hahaha..

 

:!:  :!: 

 

kommer til og kopiere og laste ned uansett hvor ulovlig det blir

BAM der står politiet på nettopp din dør, tilfeldig valgt for og skremme andre.

 

EDIT: platebransjen bør kanskje forstå at: if you can´t fight them, join them

 

:fun:

 

men uansett, det er helt latterlig, hvem skal følge opp det a? politiet? med de sterke ressursene de har.. nei.. det er nok bare og kopiere og laste ned... jeg tar det værtfall knusende med ro

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar
hahaha..

 

:!:  :!: 

 

kommer til og kopiere og laste ned uansett hvor ulovlig det blir

BAM der står politiet på nettopp din dør, tilfeldig valgt for og skremme andre.

 

EDIT: platebransjen bør kanskje forstå at: if you can´t fight them, join them

 

:fun:

 

men uansett, det er helt latterlig, hvem skal følge opp det a? politiet? med de sterke ressursene de har.. nei.. det er nok bare og kopiere og laste ned... jeg tar det værtfall knusende med ro

Samme her. Jeg synes politiet burde prioritere viktigere og mer alvorlige saker enn dette her.

Folk blir myrdet, voldtatt og banket opp i full offentlighet. Og her driver politiet og konsenterer seg om å ta en haug med folk som laster ned musikk.

:roll:

Dessuten er det mange plateartister som synes det er helt greit at musikken deres blir lastet ned. De ser på det som en grei og gratis reklame.

De som har størst problemer med å akseptere nedlasting av Mp3, er plateselskapene. Men de tjener faen meg nok uansett. Er det noen det ikke er synd på, så er det dem.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...