Gå til innhold

Den store priest tråden


Anbefalte innlegg

CoH nerfen er Np. Back to basics med å bruke Prayer oftere.

 

I det siste har eg hatt ein liten duel med ein resto druid i 10 man naxx.

Første kvelden vant eg suverent på healing, med 42% done mot hans 35. Til slutt kom pally på 22% noko.(og han hadde 50% overheal, roflcopter)

 

Druiden hissa seg litt opp og begynte å spamme meg med unnskyldningar og at han kom garantert til å vinne heal meter på neste boss fight pga at han hadde slacka på trash.

..Kom aldri noko kommentar tilbake etter fighten.

 

Neste dag derimot trur eg han var litt meir på høgget og me kom ganske jemnt. Begge 2 var på 2.4k healing per second i forhold til hans meter.

 

Så at priester er ein svak healing class stemmer nok ikkje.

 

Sjølv så har eg no begynte å få veeeldig sansen for haste=D

Så kjører eg crit som neste.

Ellers prøver eg å gå vekk ifra Mp5 items og heller ta Spirit.

med 5 sekunders regelen gir det meg nok mana uansett.

(raidet aldri TBC så er litt nytt for meg dette, tihi)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vell, med Beacon så sier det seg selv at paladins har en syk mengde med overhealing ;)

 

Men ja, atm er vi priests helt overlegne på AoE healing, ingen tvil. Er også enig med flere her som sier at det er sykt så ting forandrer seg med et par epics. Sitter nå med 2.2k SP,943mp5, 323 haste og rundt 16.3k mana pool, går jo aldri oom :D

Lenke til kommentar

Bah, ble med på 10naxx for fun med guilden for å cleare de 2 siste bossene, sapphiron og zel, og fytti det var lett, virket som at bossene var nerfed :s

3628 heal per sekund, og bare 15% circle of heal brukt, 55% prayer of mending :)

 

Jah, bare nerf CoH for min del, bare slacker/newb spell det, l2 greater heal & PoM <3

Lenke til kommentar

Funker og funker. Man gemmer gjerne det man mangler stats av. Sprit blir jo en ok alrounder som ikke er feil, fordi det gir +healing og regen. Og spirit er jo /win :)

 

Før jeg hadde noe raidgear gemma jeg veldig mye spirit for å makse ut spiriten min. Nådde nesten 1000 spirit, før jeg fikk bedre mp5 gear.

 

Så ja, det funker. Men etterhvert som du får bra gear ville jeg sett mer på hvilke stats jeg hadde manglet.

Lenke til kommentar
Funker og funker. Man gemmer gjerne det man mangler stats av. Sprit blir jo en ok alrounder som ikke er feil, fordi det gir +healing og regen. Og spirit er jo /win :)

 

Før jeg hadde noe raidgear gemma jeg veldig mye spirit for å makse ut spiriten min. Nådde nesten 1000 spirit, før jeg fikk bedre mp5 gear.

 

Så ja, det funker. Men etterhvert som du får bra gear ville jeg sett mer på hvilke stats jeg hadde manglet.

 

Spirit er bedre enn hva mp5 er, end of discussion.

 

Så ja, spirit er perfekt for priests.

Lenke til kommentar

Har selv brukt +9 spell power & 3mp5 gems på si alle mulige ting, og spirit bare fra items som gir spirit + våpen enchant (+45 sprit), står med 940 spirit i holy gear og nesten 400 mp5 while casting.

 

EDIT!

 

Har prøvd ditt og datt med shadow priest hvordan det er best å starte å DPS'e, endte med slik rotation:

Vampiric Touch -> Devouring Plague -> Mindblast -> Shadow Word: Death -> SW: Pain -> Mind Flay osv.

 

Testet på "boss dummy", endte med litt bedre DPS med capped hit rating enn ikke capped, men skal si meg at critcal avgjør så mye av DPS din.

 

Test 1:

2045 spell power, 18% critical, 145 hit rating ~ 230k damage given with 2145 DPS. (6.5% miss)

 

Test 2:

1936 spell power, 15.48% critical, 325 hit rating ~ 230k damage given with 2380 DPS.

 

Mye mer stabil DPS med hit capped, men det er jo ikke noe nytt.

Endret av nagina
Lenke til kommentar

Shadow weaving vil være par prosent høyere når du kaster Mind Blast senere, og da vil du garantert få bedre start.

 

Mind Blast + SW:death etter hverandre er bare the way out når man først bruker SW:death.

 

Den duger ikke til å få max DPS, eneste den er til er å starte og avslutte døende target, min mening det da.

Har i hverfall fått best resultat ved å gjøre på den måten.

Lenke til kommentar
Har selv brukt +9 spell power & 3mp5 gems på si alle mulige ting, og spirit bare fra items som gir spirit + våpen enchant (+45 sprit), står med 940 spirit i holy gear og nesten 400 mp5 while casting.

 

Vell, når jeg var holy så brukte jeg kun spirit gems, og var høyere enn deg på mp5 while casting ;) Så ja, for en priest atm så er spirit win. Dette er også skrevet på en rekke priest forums.

 

Jeg var forsåvidt specca med imp. spirit buff aswell, så spell power var ikke noe problem. ( Rundt 2.2k self-buffed )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...