Gå til innhold

Den store MSI K8N DIAMOND SLI tråden!


vorlonz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et par spørsmål om MSI K8N Diamond SLI... vurderer å skaffe meg et slikt.

 

Er det noen som vet om PSU'en Thermaltake Silent Purepower 680W har -5V kontakten som er påkrevd for å få det interne lydkortet til å funke?

(Har naturligvis ikke tenkt å bruke det interne lydkortet, men vil gjerne ha muligheten til det om det skulle bli nødvendig)

 

Lurer også på om noen har erfaringer med TwinMOS minnebrikker? (spesifikt disse, men evt. også andre TwinMOS brikker)

 

EDIT:

Har også sett på denne Hiper strømforsyninger... noen erfaringer med den? (i forhold til -5V kontakten)

Endret av forbjok
Lenke til kommentar

Høyst sannsynlig har den -5v på 20-pin, men ikke på overgang fra 20-pin til 24-pin. Det kan løses på to måter, enten sett 20-pin rett inn i hovedkortet, eller gjør som jeg og lag deg en ledning som kobler -5v på 20-pin til -5v på 24-pin. Hvis du er usikker på hvilken ledning det er kan du bare bla tilbake i tråden her å finne vedlagt bilde fra en annen. Dersom du kjøper kortet nå vil du kanskje ikke trenge å gjøre noen ting, problemet skal visstnok være fikset på de nyeste kortene.

 

Ellers er jeg interessert i om noen av dere har erfaring med 1.60 versjonen av BIOS, jeg har nettopp installert den, men ikke testet ut om klokke-egenskapene er blitt bedre. I likhet med andre har også jeg hatt problemer med å overklokke kortet. Det virker også på meg som om denne BIOS oppdateringen støtter dual kjerne CPU'ene, hadde vært fint om noen av dere kunne be/av-krefte det?

Lenke til kommentar
Høyst sannsynlig har den -5v på 20-pin, men ikke på overgang fra 20-pin til 24-pin. Det kan løses på to måter, enten sett 20-pin rett inn i hovedkortet, eller gjør som jeg og lag deg en ledning som kobler -5v på 20-pin til -5v på 24-pin. Hvis du er usikker på hvilken ledning det er kan du bare bla tilbake i tråden her å finne vedlagt bilde fra en annen. Dersom du kjøper kortet nå vil du kanskje ikke trenge å gjøre noen ting, problemet skal visstnok være fikset på de nyeste kortene.

Thermaltake eller Hiper strømforsyningen?

Lenke til kommentar

Hei

 

I følge komplett data selger i alle fall de en versjon som ikke krever -5V:

NB !!! I denne pakken følger det med wireless 54G, Bluetooth og Dual Gbit Lan nettverkskort, denne versjonen krever ikke 5volts kontakt på strømforsyningen

ikke godt å si når de begynte med dette, men trolig kom det en ny versjon rund 14/7?

Alle kort levert etter den 14/7-2005 av denne modellen støtter også Nvidia Geforce 7800GTX serien

Lenke til kommentar

På den står slangetilkoblingene rett opp, får du da virklig brukt den andre PCIe-slotten da?

 

Denne er samme, men liggendes slangetilkoblinger. Passer den på hovedkortet?

 

Vifta som er oppe med CPU-sokkelen går vel greit å koble ut? Jeg skal ikke dive med noe heftig overklokking, kun ha en vifteløs PC :yes:

Lenke til kommentar

Nei - ikke med 6800 Ultra i hvert fall, da kan du bare bruke en PCIe slot. Men nå kjører ikke jeg SLI heller.

 

7800 GTX er et et mye smalere, om enn lengre kort. Det er en mulighet for at du kan kjøre SLI med den Aquacomputer-blokken jeg linket til, uten at det krasjer med et av kortene. Jeg får ikke sjekket dette nå, da jeg bor hos noen venner på ferie. Var bare hjemom en tur for å hente mitt nye GTX på posten, og fikk montert det samt testet et par spill. Gleder meg til å komme hjem for å få testet det skikkelig.

 

Ideelt sett hadde en vannblokk med niplene på siden vært bedre, men da jeg kjøpte mitt Mist vannkjølingssett var slike chipsett kjøleblokker ikke på lager hos Microplex. Den blokka du linket til er identisk med min, men med niplene på siden. Så sant ikke nipler eller slanger kolliderer med noen av de omkringliggende komponentene på hovedkortet kan vel det funke. Nå må det også sies at det er størrelsen på selve kjøleblokka, ikke vinklingen på slanger og nipler som gjør at den andre slotten ikke kan brukes på mitt kort.

 

Bruker SpeedFan til å redusere hastigheten på den viften MSI har brukt til å kjøle ned PWM-området med. Vet ikke om kjøleribben og heatpipen er nok i seg selv til å gjøre jobben. En svært støysvak vifte rettet mot området kan sikkert gjøre susen, eksempelvis SilentX-viftene.

Lenke til kommentar

Fikk endelig satt meg ned og testet BIOS v. 1.60. Tidligere fikk jeg ikke bussen over 220, nå får jeg den til 230, liten forbedring men alt for lite.

 

Til sammenligning har jeg kjørt clockgen med HTT på 267 stabilt i noen timer (inkludert spilling). Det ga drøyt 2,4GHz på min 3000+ CPU, med 1,425v. Siden jeg kun sitter med boxed kjøler er jeg meget fornøyd med det resultatet. Med litt tweaking kan jeg vel kanskje skvise ut mer.

 

Utrolig at MSI ikke har fikset på dette etter så lang tid. Neste gang jeg kjøper et hovedkort til eget bruk er herved MSI uaktuelt. For dere som ikke er interessert i klokking vil nok kortet likevel være et godt valg.

Lenke til kommentar
Er det noen som vet om PSU'en Thermaltake Silent Purepower 680W har -5V kontakten som er påkrevd for å få det interne lydkortet til å funke?

(Har naturligvis ikke tenkt å bruke det interne lydkortet, men vil gjerne ha muligheten til det om det skulle bli nødvendig)

 

Sitter med en slik her og ja den har -5V

Lenke til kommentar
Jeg sliter som faen, jeg har ødelagt XP cd'en min, jeg har dette hovedkortet og når jeg prøver å installere Win98 eller WinME så får jeg ikke brukt IDE kontrollerne mine... :| Kommer opp at Dual PCI IDE Kontroller 32-bit ikke støttes.

 

:(:(:(

Riktig det, den støtter ikke ME eller 9x....

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
  • 1 måned senere...
Er dette kortet noe å anbefale? jeg har ikke så veldig peiling på data, og har ikke tenkt og klokke eller noe sånt.. jeg har satt opp en handleliste, det jeg lurer på om hk her er bra til det jeg har satt opp. Vil bare ha en rask pc til å spille, bruke litt photoshop, laste ned masse musikk og filmer+++

SHOPPINGLISTE

4843609[/snapback]

 

Har også bestillt kortet nå + det samme skjermkortet.. Har du fått montert det? Hvor god plass er det i såfall rundt chipsettkjøleren? Tengte å bytte ut standardkjøleren med en zalman passiv kjøler...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...