Gå til innhold

Den store MSI K8N DIAMOND SLI tråden!


vorlonz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 5 uker senere...

bv8, hvis du har en eldre XP installasjonsCD tipper jeg du mangler drivere til S-ATA. Legg driverene på en floppy, og følg med når XP booter, trykk F6 (eller hva det nå står) umiddelbart når du blir spurt om "third party scsi driver" (eller hva det nå var).

Endret av Del
Lenke til kommentar

Noen andre som sliter med å få WLAN til å funke skikkelig uten Digicell?

Hvis jeg ikke bruker Digicell ramler nettet ned med jevne mellomrom.

Ulempen med Digicell er at det suger ressurser + at det ikke klarer å lagre WLAN passordet mellom hver gang... Ikke akkurat imponerende.

Kommer ikke til å kjøpe et slikt kort med full pakke (les: bluetooth og wlan) en gang til.

Lenke til kommentar
Zalman passiv kjøler, har du en link med bilder av den eller liknende?

5039119[/snapback]

Jepp.. :)

 

Så litt rundt på diamondclub forumet, sies der at zalman sin kjøler blir for svak ettersom chipsett blir sinnsykt varmt... Kan ikke skjønne det etter å ha koblet ut vifta i ei uke... :p (orket ikke den forbanna ulinga som kom etter ca 3 ukers bruk av kortet...)

 

Noen som har ei anna chipsettkjøler å anbefale? :)

Endret av Caddy
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

har testet den ne opty noe. cab2e 0542epmw

har et STORT problem: hk vil ikke over 289 htt!

har msi k8n diamond. minnet er satt til CPU/18 og træge timings.

boxedribbe med kraftig vifte og Arctic silver 5.

cpu@1,45v(testet masse), minne@2,7v, chipset@1,55v(testet masse). cpu temp 30 idle load 34.

den er fullt stabil på alt under 289htt.

har også prøv x7 på cpu..cpuen ser villig ut men noen som har ideer?

har også prøvd w7100.509 og w7100.170 bioser.

Lenke til kommentar

Jeg har hattproblemer med å overklokke med dette kortet....

Når jeg kommer til 2200mhz så begyner det å bli ustabilt og når det er på 2250 så stopper nesten alt opp... Jeg har jo da satt opp vcore osv, men uten resultater :dontgetit:

Dette er da litt kjip, iogmed at jeg har lagt en god sum penger inn i denne pc'en

Mitt oppsett:

AMD 64 3200+ 'Winch' Sock 939 2,2ghz

Zalman CNPS7000B-Cu CPU Vifte

MSI K8N Diamond

XFX 7800 GTX (490mhz versjon)

OcZ Powerstream 520w

1gb ddr ram OCZ Platinum Rev2

80gb WD 7200rpm Ide normal

200gb WD 7200rpm S-ATA

 

 

Noen som har noen forslag?

Endret av thomba14
Lenke til kommentar
Jeg har hattproblemer med å overklokke med dette kortet....

Når jeg kommer til 2200mhz så begyner det å bli ustabilt og når det er på 2250 så stopper nesten alt opp... Jeg har jo da satt opp vcore osv, men uten resultater  :dontgetit:

Dette er da litt kjip, iogmed at jeg har lagt en god sum penger inn i denne pc'en

Mitt oppsett:

AMD 64 3200+ 'Winch' Sock 939 2,2ghz

Zalman CNPS7000B-Cu CPU Vifte

MSI K8N Diamond

XFX 7800 GTX (490mhz versjon)

OcZ Powerstream 520w

1gb ddr ram OCZ Platinum Rev2

80gb WD 7200rpm Ide normal

200gb WD 7200rpm S-ATA

 

 

Noen som har noen forslag?

5332042[/snapback]

 

 

Når jeg hadde en winchester cpu fikk ikke klokket en mm en gang. Jeg byttet til venice og nå klokker det som bare det : )

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vurderer nå å kjøpe Diamond kortet selv.

Har et par spm:

 

*Ville denne powersupplyen funke bra med hket Akasa PAXPower 460W ?

*Noen som har erfaring med TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 2048MB Dual Pack ?

*Noen problemer om jeg skifter ut chipsett vifta med Zalman chipsetkjøler ?

*Har jeg noen alternativer med å skifte ut den andre vifta til kjøleribben med cpuen ?

*Noen som vet hvor mange ledige Viftekontakter det er på hovedkortet?

 

 

-exmith

Endret av exmith2k
Lenke til kommentar

PSU'en burde fungere fint den.

Står noe om Zalman kjøleren lengre opp i tråden her. nForce chipen blir ganske varm, så du bør ha god kjøling i kabinettet ellers for å hindre overoppheting. Jeg kjøpte en Zalman 7000B Cu til dette kortet, og det følgte med en regulator som jeg satt på chipset vifta. Funka bra det, anbefales :thumbup:

 

*Har jeg noen alternativer med å skifte ut den andre vifta til kjøleribben med cpuen ?

 

Hvis det er hviften på kjøleribben til sp. regulatorene du mener, trenger du ikke denne med mindre du skal overklokkenoe grisejævli. Har koblet min ut.

 

Tipper 2 Gb settet til TwinMos funker, men har ikke testet det. Sjekk MSI sine sider om RAM kompabillitet.

Lenke til kommentar

Har hatt dette kortet en kort stund sammen med en winchester 3000+ og corsair xms4400c2.5 (tccd) ram.

 

Har et problem, maskinen klarer ikke å boote på standard minnetimings (som er 2.5/4/4/8). Kan stille hva jeg vil, men jeg må ha cas2 ellers bare svart skjerm når jeg skrur på :cry: Må tilogmed resette bios osv for å få såpass liv i den at jeg kan gå inn i biosen og skru timings ned til cas 2 igjen. Som dere skjønner så fungerer ikke auto setting heller nå.

 

Tenkte jo å kjøre minne:fsb 1:1 men siden jeg bare kan kjøre cas2 har jeg bare minnet på 230fsb med 2-2-2-5 timinger, da har jeg fsb på ca. 275 og htt divider på 4.

 

Noen som tror det vil ordne seg om jeg kjøper en venice cpu? (eller helst opteron) Dette irriterer meg for jeg har sett at andre får det til..... frister forresten å kjøpe dfi på helgetilbud på netshop i dag, hadde de bare hatt opteron cpu inne også.

Lenke til kommentar
Noen som tror det vil ordne seg om jeg kjøper en venice cpu? (eller helst opteron) Dette irriterer meg for jeg har sett at andre får det til..... frister forresten å kjøpe dfi på helgetilbud på netshop i dag, hadde de bare hatt opteron cpu inne også.

5397104[/snapback]

Mulig det ordner seg med ny CPU, men prøv å oppdatere BIOS først, virker som et BIOS problem, mange eiere av DFI kort har opplevd liknende.

Lenke til kommentar
Noen som tror det vil ordne seg om jeg kjøper en venice cpu? (eller helst opteron) Dette irriterer meg for jeg har sett at andre får det til..... frister forresten å kjøpe dfi på helgetilbud på netshop i dag, hadde de bare hatt opteron cpu inne også.

5397104[/snapback]

Mulig det ordner seg med ny CPU, men prøv å oppdatere BIOS først, virker som et BIOS problem, mange eiere av DFI kort har opplevd liknende.

5399409[/snapback]

 

 

Har prøvd 2-3 av de vanlige biosene og like mange av beta (overklokkings biosene) fra diamonclub med samme resultat. Skjønner ikke noe av det dette, det er jo vannvittig mange andre minneinstillinger, mulig en av dem burde stått på noe annet men jeg skifter ikke på dem når jeg ikke vet hva de gjør.

Lenke til kommentar

Hvis du har to minnebrikker kan du jo prøve med en og en, kanskje er det bare den ene som forårsaker problemet, da kan du jo reklamere på den. Ellers kan det rett og slett hende at MSI kortet ikke har noen Bios fiks for problemet, v.h.a. google (evt. Diamondclub forumet) bør det være mulig å finne ut om andre har opplevd problemet med din kombinasjon av minne og HK.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...