Gå til innhold

Den store MSI K8N DIAMOND SLI tråden!


vorlonz

Anbefalte innlegg

Testet betabiosversjon .504 i dag - men det var ingen suksess, for å si det mildt.

 

Ved to av tre tilfeller ble det B.S.O.D sekunder etter Core Cell hadde lastet ferdig.

 

OCZ 520 PSU'et mitt kuttet strømmen flere ganger også, det ser ut til at Vcore, og de andre strømsettingene blir satt helt feil av Core Cell, med denne biosversjonen.

 

Tlbake til versjon .501 nå, og håper på bedre tider. La inn et innlegg om det på Diamond-klubben, under betabios-tråden, så får vi håpe at teknikerne hos MSI tar tak i dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får håpe at det kommer en bios som retter på dette i løpet av en dag eller to, kan ikke skjønne annet en at dette må være en enorm belastning for MSI. Ser at fsb problemene har blitt rettet på NEO-4 kortene, er vel og bra det, men trodde meningen med Diamond klubben var at vi skulle få "extra" service. Er vel også derfor kortet koster 2000kr..

Endret av Lord_Linus
Lenke til kommentar

Det har blitt en farse hele kortet. Først problemet med det manglende Dual Net kortet, og liten evne eller vilje til å rette opp problemet. Jeg har sendt en rekke mailer, til MSI både i Taiwan, Tyskland og Nederland, jeg har fått "prefabrikerte" svar - der det påstås at Komplett har kompensert for det manglede kortet i utsalgsprisen.

 

Har gitt to tusen kroner for kortet, og kan ikke se at det skulle være "redusert pris".

 

Det er greit å være betatester - for såvidt - men da skulle en tro at så snart biosene ble klare, så ble de lagt ut som offisielle versjoner. Men MSI er svært treige til å legge ut nye bioser til Diamond-kortet, og da sitter du igjen med betaer - som ikke altid er like stabile.

 

Hvordan går det med deg og DFI-kjøpet ditt ?

Lenke til kommentar

joda, det går bra det, kortet er installert og alt fungerer som det skal, har ikke fått tid til å klokke noe ennå, har blitt syk(influensa). Noen små problemer på starten, men alt løste seg som det skulle takke være folk her på forumet og på dfi-street.com. Anbefaler alle som er misfornøyde med MSI kortet og sende det tilbake til ditt hvor de kjøpte det, må vel finnes en hjemmel i loven som gjør dette mulig siden pakken ikke inneholder hva den lover, og viljen til å rette det opp er liten.

Skulle kjøpt DFI for lenge siden, men har alltid hatt sans for MSI, men det var før.

Lenke til kommentar
Er det plass til å bytte ut chipsett-kjølern med en passiv type, som denne fra Komplett?

 

Jeg skal kun ha ett skjermkort, så om det kommer i veien for den nederste slotten vil ikke ha noen betydning.

Må kanskje modde finna litt, spørs skjermkortet, er ca 1cm fra printet i skjermkortet og ned til vifta som sitter der nå, mitt Gainward 6600GT "ultra" rekker ca. 2 cm innover kjølevifta. Tror mr :dremel: må ta bort noen pinner av kjøleren oppe i venstre hjørnet pga. noen kondensatorer som henger ned fra skjermkortet, fiksa min kjøler med Fanmate slik at farten er justert ned til vel 4000 O/min.

Lenke til kommentar

Jeg har Gainward 6600GT og kjører passiv Zalman ZMNB47J kjøler på den.

Funker meget bra. Måtte ikke modde. Har riktignok byttet kjøler på skjermkortet til en Zalman VF700-Cu, men det skulle ikke spille noen rolle.

 

Har også fjernet kjøleren på kjøleribba ved siden av CPU. Den trengs ikke hvis man har god luftgjennomstrømning i kabinettet.

Lenke til kommentar
Humm ser det er noen problemer med live24 her  men jeg får lyd men lav sådan ca vanlig tale. dette med active høytalere.  Finner f.. ikke ut hva som er feil :((

Ser "løsninga" på lydproblemet kom frem i denne tråden

Var selv og kikka hos MSI før nyttår på Diamondkortet, ble klar over de "spesielle" PSU krava til Diamond . Er jo lagt til endel om det "manglende" Wlan kortet seinere og kluss med W98/ME.

Lenke til kommentar

Jeg har en relativt ny strømforsyning med ATX-20 kontakt. Alle de har vel -5V ?

 

Går det greit å sette 20-pins kontakten rett på DIAMOND-kortet? Jeg skal ikke ha SLI eller den råeste CPUen, så kommer ikke til å ha så veldige strømkrav.

Lenke til kommentar

Du kan koble 20-pin kontakten "øverst" i socketen, med de fire nederste hullene åpne.

 

Det er imidlertid slett ikke sikkert at ditt PSU har den -5 V som hovedkortet trenger for at det onboard lydkort fungerer, da denne løsningen er utenfor ATX20-normen.

 

På DFI-tråden gis det en oppskrift på konvertering av 20 pin til 24 pin uten adapter, men om du føler deg komfortabel med den fremgangsmåten er vel opp til deg.

 

Selv om du ikke klokker, så har flere (inkludert meg selv) hatt erfaringer med at selv med kvalitets-PSU så fluktuerer strømmen en del på dette kortet. Min Vcore vandrer en del opp og ned. Dette kan muligens forsterkes med et PSU av dårlig kvalitet, eller med for lav effekt.

Lenke til kommentar

Tja, jeg hadde forstått det omvendt - men jeg vet ikke sikkert, da jeg ikke bruker

Creative Live!-onboard chippen, men Audigy-2 ZS.

 

Imidlertid bruker jeg OCZ Powerstream 520 W, med 24-pins plugg. Hvis det er nødvendig, kunne jeg disable Audigy-kortet, og sjekke om det onboard-lydkortet funker. Har aldri testet det før.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Ser på Komplett.no:

 

Alle kort levert etter den 14/7-2005 av denne modellen støtter også Nvidia Geforce 7800GTX serien

 

Denne versjonen krever ikke 5volts kontakt på strømforsyningen

 

Vil det si det er ny PCB-versjon av kortet?

 

Og mener de at en ikke lengre trenger -5V for å få lydkortet til å virke?

 

Noen som har testa denne nye, om den klokker bra?

Lenke til kommentar

Hei!

Har tenkt å kjøpe dette kortet snart...

 

Kan noen sette opp en handleliste som går bra sammen?

Skal ha

CPU

Hk

Minne

GPU

PSU?Har denne fra før av, men gamle versjonen(har 20 pin kontakt bare.., fant den ikke på microplex :hmm: )

 

Det burde helst ikke komme på mere enn 7-8k

 

-Dj Ovin-

 

EDIT: Denne er det jeg har bare i svart

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...