Gå til innhold

WoW, vanskelig å sette seg inn i?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.

jeg ser nå på blizzard sine sider på skills på fks mage, og det er veldig mange synest jeg! der er mange andre og vet jeg, slik som fisking osv, husker ikke hva de heter akkurat nå:/ men alikavel: er det vanskelig å sette seg inn i? tar det 1 uke før jeg kan spille, etter å ha banket kaniner å ekkorn i skogen og gjort tåpelige quest, eller bruker jeg veldig lite tid på å jøre meg "klar" ? der er og mange skills osv man må kjøpe, er det slik man må finne trainers? hvor vanskelig er det?

der er mange slike ting, og jeg synest det ser litt vanskelig ut. Jeg har spill diablo i noen år, og etter 2 år va jeg pro, vil det ta like lang tid i WoW? (pro da mener jeg at jeg på WoW da ville vite hvordan man bygger en bra karakter, ikke slenger skillsene i hytt og pine på allt og får ikke noe "skikkelig" til) hvor lang tid tar det å bli en skikkelig karakter, en lvl 45 ca, har items som man kan si er "bra" og kan fint klare og banke de fleste monstrene ( i gjenger så klart, her kommer det jo litt an på hvordan de andre er og da..)

Hva er den STORE forskjellen på PvP og PvE? er den eneste forskjellen egentlig at på PvP har man kjengsen å vise til hverandre hvem som er sterkest? å "raide" byer? Kan man jakte etter store og farlige monster på PvP og, eller er der nesten bare gruppe mot gruppe? eller PvP selfølgelig..

Visst jeg velger PvP, så vil jeg tro jeg er avhengig av hjelp og venner der inne, visst ikke blir det bare å traske rundt veldig veldig mye lengre å må gjøre allt selv da eller? Kanskje vil noen her ha meg i en guilde når jeg bjynner å spille?

Takker for alle, fyldige svar :tease::w00t:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

På meg virker det som du har tålmodigheten til en 3åring. Noe som ikke kommer godt med i et MMORPG. WoW kan på ikke sammelignes med Diablo 2. (Hvorfor gjør alle det?) Alt du lurer på finner du ut når du prøver spillet.. Om du ikke vil bruker penger på det selv og ikke har noen venner som skal spille det, er du gjerrig og vennenløs :p

Endret av Blakken
Skrevet

Humm, uten at jeg skal kalle meg noen mann emd full peiling på WoW, så er WoW blitt veldig kritisert for å lage et veldig "noob friendly" spill, ihvertfall i min vennekrets. Dette innebærer at det er lite en kan gjøre galt. Først litt oppe i levelene kan du velge ting selv, og da har du fått en grunnleggende forståelse på hva du skal gjøre. Selv om det sikkert etterhvert vil bli mer klart hvilken profencies som er best til den og den classen, tror jeg ikke at du kan gjøre noe alvorlig feil.

Angående PvP vs PvE, bør du lese stickyen om emnet. da er du langt på vei der.

Håper dette hjelper deg litt :)

Skrevet

i starteområdene lærer du det meste gjennom quests, du vil f.eks få en quest hvor treneren din vil snakke med deg slik at du lærer hvor du skal for å lære nye skils.

Tool tips hjelepr også ganske mye om du aldri har spilt før.

Da jeg spilte WoW for første gang kom jeg godt inn i spillet allerede etter to dager.

Gjest member-60584
Skrevet

vel... ha IQ så går det greit! er så jævlig mange folk som ikke skjønner en dritt og maser på general chat. de kan ikke lese quest log, se på karte eller noe som helst...

Skrevet

bare gjør alle quests du får i starten så klarer du deg bra. husker jeg brukte 1.5 uke på å bli lvl 15 i US OB. i eu fb ble jeg lvl 15 på 3 dager..... så det kommer til å gå tregt, men du vil fatte pointet raskt.

et lite tips: bruk Auction House!. husker jeg trodde det var no ubrukelig dritt i us ob, men nå er jeg innom ca 20 ganger i løpet av en dag. blacksmithingleatherworking og tailoring er bare tull å ha egentlig. for det første kjøper ud mye bedre items i ah en hva du klarer å lage. selg heller materialene di får av gatheringskillsa i ah til de som tror craftingskils er noe å ha. kanskje bra første gang man spiller sånn for å se hvordan det er men du kommer til å fatte det etter hvert at di tjener fett på å selge materialer istede for å bruke de på dritt items. da kan du kjøpe uberitems for penga du tjener. men det er tilfeller hvor forlk blir VELDIG høy lvl i blacksmith, tailor, leatherworker som tjener fett på å lage items å selge, men det er ikke før langt uti spillet......

sikkert masse skrivefeil men giddr ikke rette nå :p

Skrevet
et lite tips: bruk Auction House!. husker jeg trodde det var no ubrukelig dritt i us ob, men nå er jeg innom ca 20 ganger i løpet av en dag. blacksmithingleatherworking og tailoring er bare tull å ha egentlig.

Eehm, en kamerat av meg tjener ca. 20 gull daglig av LW, pga. han lager et par hansker som han får 3-4 gull for... Samme kan du nok gjøre med de andre og, så det er IKKE dumt å gå slike skills. Skinning/LW er en grei ting å begynne med, siden begge to er veldig lette å lære og du kan tjene ganske bra på det :yes:

Skrevet

WoW er nå andre MMORPG jeg spiller, og jeg må si at i forhold til den første (Anarchy Online), så er det ekstremt nybegynner-vennlig. Kan hende at det hjalp litt på at jeg har spilt AO, men å sette seg noen lunde inn i WoW kan umulig være noe problem for folk flest.

Skrevet

Når du starter har du bare 2 skills/spells så da skjønner du fort hvordan de 2 funker. Så på lvl 2 får du kanskje et par til og så enda et par til på lvl 4 osv. På denne måten er det aldri mer enn 2-3 nye skills til en hver tid. Du bruker et par levels på å sette deg inn i dem og så får du et par nye. Veldig nybegynnervenlig.

Vil tro det er ca like lett å sette seg inn i som D2, men det er vanskeligere å gjøre mye feil.

Og som noen sa; les stickyen om PvE/PvP-servere.

Skrevet

ok takker! jeg har tenkt å være mage,priest,shaman, druid eller warlock, altso ikke noen nærkamp kjemper visst jeg ikke har tatt helt feil, hvilke sanne skills paser best til dem? (leatherworks, fishing osv) :hmm:

Skrevet

Er veldig lett å forstå. Alle quests er også ganske lette bare du leser igjennom questet ordentlig.

Hater folk som sier på general chaten, hvor er han og han før de har lest questet eller lett ordentlig der hvor de skal.

Jeg brukte kanskje 10 min. for å skjønne det, fetter'n min hadde litt større problemer, men han har lav IQ.

Skrevet

Så ikke spørsmålet ditt jeg.

Alle kan ha fishing, first aid og cooking som er secondary skills + 2 primary.

Alchemy og Herbalism funker bra for alle klasser. Hvis ikke så kan du se på hvordan armor fyren din kan bruke.

Mage, priest og warlock kan bare bruke cloth. Da passer tailoring + enchanting bra

Druid og shaman kan bruke leatherworking og skinning som er bra for dem.

Shaman kan lære seg å bruke mail etterhvert (lvl 40) og da er mining + blacksmithing bra.

Engineering passer også bra til alle klasser. Da bør man ha mining ved siden av siden man trenger masse råmaterialer som man får fra mining til engineering.

Skrevet

Argh... Hvorfor skriver du visst?!

Uansett, skinning er ganske greit å starte med. du kan skinne de fleste monstrene du finner, lite utfordring for en grei sum penger. 10 stykker lær er verdt 1 silver og 50 copper. En full sekk lær er altså verdt ganske mye... Angående hvilke profession som passer best til en Mage, så er vel det det samme. Ingen klasser som gjør enkelte professions bedre enn andre.

Forskjellen på PVP og PVE:

PVP står for Player versus Player

PVE står for Player versus Computer (riktig, er ikke det "computer", men da forstår du i alle fall hva jeg mener...)

Resten forstår du vel.

Skrevet

Tja, angående Proffesions ("Jobber") vil jeg iallefall ikke anbefale Engineering til en uerfaren spiller, man trenger en god del viten om hvor man finner alt , og Engineering er det dyreste av alle proffesions (Tenker da på prisen/equip rate).

Og en til ting, om du lurer på om hva som er best til hva, så står alt dette på "Adviced Proffesions" på klasse-tabben på WorldofWarcraft siden.

Jeg er Mage, valgte Alchemy og Herbalism, kan ikke si jeg tjener store penger, men såkalte 'buff' potions er utrolig kjekke å ha oppover i levlene.

Skrevet
et lite tips: bruk Auction House!. husker jeg trodde det var no ubrukelig dritt i us ob, men nå er jeg innom ca 20 ganger i løpet av en dag. blacksmithingleatherworking og tailoring er bare tull å ha egentlig.

Eehm, en kamerat av meg tjener ca. 20 gull daglig av LW, pga. han lager et par hansker som han får 3-4 gull for... Samme kan du nok gjøre med de andre og, så det er IKKE dumt å gå slike skills. Skinning/LW er en grei ting å begynne med, siden begge to er veldig lette å lære og du kan tjene ganske bra på det :yes:

men det er tilfeller hvor forlk blir VELDIG høy lvl i blacksmith, tailor, leatherworker som tjener fett på å lage items å selge, men det er ikke før langt uti spillet......

les inlegget før du kommenterer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...