Gå til innhold

Tror min Q-tec tok kvelden,nokså lite overraskende


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jumperen sitter nederst på hk ditt, under den orange pci porten.

 

edit:det var k8n neo2 s939 det, du har k8n neo s754?

Da tror jeg den sitter til høyre for batteriet på hk.

den sitter til venstre for bios'en og..har nå plasser den i riktig posisjon, det stemte at den stod feil...men uansett, fungerer fremdeles ikke!!!

Begynner å frykte sterkt at det er cpu'en som har gått...skal prøve med en annen strømforsyning i morgen, ellers så er gode råd dyre :p

Lenke til kommentar
bytt psu...

 

 

qtec er møkk

har eid 3 stykker som tatt kvelden.

550w yeah right... :dribble:

Må jo nesten kommentere dette ...

Du hadde altså en PSU fra Q-tec, og den døde. Du kjøpte nok en billig-PSU, og den døde også. Så tenkte du; "Pokker heller. Alle gode ting er tre!", og kjøpte enda en? :p

 

Du sitter vel ikke der med din fjerde Q-tec-PSU, som ikke har dødd enda? :!:

:D:p

Lenke til kommentar
Se så pene de er, og de virker  :p

Og er lydløse  :w00t:

La plutselig merke til at du hadde vannkjølt begge dine PSU-er fra Q-tec. Det er jo nesten som å sote vinduene og sette spoiler på en Lada!

Men du skal ha litt creds for å ha vannkjølt to PC-er inkl. PSU. :)

 

Úber Energized:

Hvis du har prøvd skru på PC-en mens jumperen stod feil, kan det hende du har ødelagt hovedkortet ditt, i det minste BIOS. Det beste du kan gjøre er å teste alle dine komponenter én for én i en annen maskin, for å finne ut hvilke(n) som er gåen.

Lenke til kommentar

det var nok psu'en gikk i første omgang, og du har nok også ødlakt hk/bios ved å prøve å starte pc'en med jumperen på feil plass...

 

men du kan uansett kjøpe ny psu... var det ikke den som det var galt med kan du bare returnere den gamle.. ;) 2 ukers returrett er tøffre greier :p

 

dessuten er jo q-tech kjent for å ta kvelden fort å da...

 

btw: hk kan du også kjøpe på nytt og returnere innen 2 uker om det heller ikke er det som var galt... ;)

Lenke til kommentar
det var nok psu'en gikk i første omgang, og du har nok også ødlakt hk/bios ved å prøve å starte pc'en med jumperen på feil plass...

 

men du kan uansett kjøpe ny psu... var det ikke den som det var galt med kan du bare returnere den gamle.. ;) 2 ukers returrett er tøffre greier :p

 

dessuten er jo q-tech kjent for å ta kvelden fort å da...

 

btw: hk kan du også kjøpe på nytt og returnere innen 2 uker om det heller ikke er det som var galt... ;)

Tenk å gjøre seg til kjeltring for en jævla q-tek psu.... :no:

Lenke til kommentar
bytt psu...

 

 

qtec er møkk

har eid 3 stykker som tatt kvelden.

550w yeah right... :dribble:

Må jo nesten kommentere dette ...

Du hadde altså en PSU fra Q-tec, og den døde. Du kjøpte nok en billig-PSU, og den døde også. Så tenkte du; "Pokker heller. Alle gode ting er tre!", og kjøpte enda en? :p

 

Du sitter vel ikke der med din fjerde Q-tec-PSU, som ikke har dødd enda? :!:

hehe

noen lærer aldri av feilene sine.

men til trådstarter, vil tro det er CPU somer ødelagt, du kan jo prøve med en annen PSU for å være helt sikker

Lenke til kommentar
Trådstarter: Har du montert den USB braketten for PCI spor på hovedkortet ditt?

 

Denne har nemlig diagnose leds slik at du kan se hva som er galt i oppstarten

ja den har jeg innstalert.....

ka vil det si viss den lyser når jeg "prøver" å starte pc'en?

har ikke sjekket men tror den ikke gir fra seg noe signal i det hele tatt pga pc'en er HELT dø...ikke et fnugg av reaksjon i an...så ja..tror nok at jeg har ødelagt hk'et med å stille jumperen på feil plass og at det er muligens cpu'en eller psu'en som er gåen....men hadde likt å vite hvilke av de to...

Jeg jumpstarta jo psuen med en binders og da starta an....

Lenke til kommentar

jeg oxo...for til og begynne med....rett etter pc'en kubbet så lyste det i diode brakketen i usb'en...det lå jeg merke til...skjønte lissom ikke hvorfor dah...

men når du nevner det, etter jeg har fomla :p med jumperen så lyser den ikke lenger...så jaja...det virker som om det blir dyrere og dyrere for hvert sekund som går....

Tror jeg må skaffe meg en jobb :D

Lenke til kommentar
Maskinen skal reagere selv om den ikke finner CPU. Diodebraketten skal indikere at det ikke finnes noe CPU med en eller annen kombinasjon av grønne og røde dioder.

 

Så lenge ingen dioder her lyser tror hvertfall jeg at HK er dødt...

fant faktsik ut at det lyste alikevell på usb brakketen...men det lyste bare på en diode, den lyste rødt....helt oppe til høre av de fire lå den...

noen side der jeg kan finne ut hva de forskjellige kombinasjonene av lys vil si?

Lenke til kommentar
det var nok psu'en gikk i første omgang, og du har nok også ødlakt hk/bios ved å prøve å starte pc'en med jumperen på feil plass...

 

tull og vas, ødelegger ingenting ved å ha cmos jumperen på feil plass, det som skjer er ingenting, maskinen starter ikke.

 

At man klarer å jumpstarte PSU betyr ikke at den fungerer, for du prøvde vel ikke å jumpstarte den med noe som helst koblet på vel?

Lenke til kommentar

Jumpstart PSU og mål spenningene.

Dersom du kan Junpstarte PSU så "funker den"

Plukker du den til HK med dioden for 3V ikke lyser så vil eg tenke at du har et spenningsproblem.

mao. PSU er GeFyken.

 

som sagt.. Jump start PSU, Finn deg et Voltmeter (multimeter) og mål spenningene uansett.

er du i stand til å tilføye litt belastning (pære eller no) så gjør du det og måler spenningen over belastningen.

 

Når du spiller kreves det litt av PSU. Bla. at den skal klare å holde gjevne spenninger.

Dette er ikke Q-Tek sin sterkeste side. (ikke at den har noen sånn egentlig :thumbdown: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...