Gå til innhold

Tror min Q-tec tok kvelden,nokså lite overraskende


Anbefalte innlegg

jeg clokket cpu'en min her hin dagen...og cpu'en lå i en temp rundt 49 grader...

ikke noe spess, funket helt fint....men den ene dagen skulle jeg spille warcraftIII

....da skjedde det...hele pc'en kubba...lurer da på om det er cpu'en eller q-tec'en som har tatt kvelden....hadde Vcore på 1.7volt...kanskje i det meste laget for en q-tec 350W....ka tror dere? Cpu'en eller PSU'en...?!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
den hadde en glassikring...men kordan vet jeg at den er gåen?

Dessuten så var den loddet fast...dah må jeg lodde den av og på igjen med en ny igjen for å fikse an viss den er ødelagt...

Men uansett...tror jeg heller kjøper en ny PSU framfor det Q-tec drittet ;)

Men som sagt...kordan vet jeg at den er gåen?!?

Hvis det er et brudd i den tynne tråden som er inne i glasset, er den gåen ;)

Lenke til kommentar
Har du prøvd reset-BIOS-trikset?

ja...flytta på jumper og tok ut batteriet...ingen reaksjon...

men som sagt...cpu en var kun på en 49grader før jeg spillte og warcraft III er jo ikke noe krevende spill som skal kjøre en cpu varm!!så det virke veldig usannsynlig viss det skal være cpu'en som kubbet...

 

noen råd\erfaringer?

Lenke til kommentar

Du flyttet vel jumperen tilbake og satt inn batteriet igjen? PCen min var helt død, fordi jumperen stod feilplassert.

Kjenner du noen andre som har A64? Spør om du kan prøve den hvis det ikke virker. Du kan og prøve en annen psu. Hvis det var FSB du stilte på når du klokket kan det være noe annet enn CPU som er dødt, som NB, RAM eller skjermkort.

Lenke til kommentar
bytt psu...

 

 

qtec er møkk

har eid 3 stykker som tatt kvelden.

550w yeah right... :dribble:

Må jo nesten kommentere dette ...

Du hadde altså en PSU fra Q-tec, og den døde. Du kjøpte nok en billig-PSU, og den døde også. Så tenkte du; "Pokker heller. Alle gode ting er tre!", og kjøpte enda en? :p

 

Du sitter vel ikke der med din fjerde Q-tec-PSU, som ikke har dødd enda? :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...