Gå til innhold

Tror min Q-tec tok kvelden,nokså lite overraskende


Anbefalte innlegg

tull og vas, ødelegger ingenting ved å ha cmos jumperen på feil plass, det som skjer er ingenting, maskinen starter ikke.

Åh. Så produsentene skriver det i manualene bare for moro skyld?

 

WARNING: Turn the power off first (including the +5V standby power) before clearing the CMOS memory. Failing to do so may cause your system to work abnormally or malfunction.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har gjort dette ved en feiltakelse mange ganger, og har ennå ikke ødelagt noen hovedkort.

 

Har heller aldri slått av stanbdy strømmen før jeg har nullstilt cmos.

 

De skriver det for at de skal ha alt sitt på det tørre, slik at brukeren ikke kan komme å kreve garanti visst noe skulle gå galt.

 

morroskyld, neppe.. men for å ha sitt på det tørre, men ingenting går galt etter min og mange andre sin erfaring.

Lenke til kommentar
kan du ikke bare prøve med en anna psu? hvis d funker med en anna psu så e d qtec'en som e gåen, hvis d ikke funker så e d nokka anna..

kjøpte likegodt en ny bzerk 500w PSU, trengte en ny en uansett... men det funker fremdeles ikke.... diode brakketen i usb'en lyser ikke...er det hk'et som er gåen't? skal prøve med en ny cpu snart...men..jaja...var litt forbanna når pc'en ikke starta når jeg har investert ca 800kr i ny psu og greier :thumbdown:

Lenke til kommentar

Qteken min hadde problemer mad wc3 før den ble kasta ut

alt ble svart mange ganger, måtte vente i noen timer før den starta igjenn, alt fint etter at jeg fikk ny PSU, kværk qtec'n...

 

CMOS reset jumpere er farlige saker, kværka ett hk med det

Innstalerte windows 30++ ganger dendagen, ville ikke starte etter instalasjon.

Ikke gjør det, ikke nope mer å si om det.

Lenke til kommentar

Når sant skal sies her..

jeg opplevde det samme som deg.

HK gikk totalt dødt.

Hadde Q-Tec 500w Gold sjid og et soyo HK. dyrt som fann..

Plotselig va HK dødt. trodde det va CPU og kjøpte ny CPU.

Funka ikke..

Kjøpte nytt HK.. fikk starta opp menmaskinen var ustabil.

kjøpte nu PSU. alt starta opp i sjønneste orden.

prøvde å starte opp soyo HK'et mitt.. Helt dødt.

Har spekulert i om Q-Tec'en ødla HK samtidig som den gikk fyken.

Den gamle CPU var helt OK. Ga den videre til noen andre som hadde mer trengt for den da.

Lenke til kommentar

I mitt tilfelle stoppet vifta i min q-tec (på grunn av at "lagrene" i den var utslitt etter 2 år), med det resultat at den og dermed HK ble kraftig overopphetet.

Jeg oppdaget det ved at maskina "frøs" fullstendig, og etter å ha slått av, hadde jeg ENORME problemer med å komme i gang igjen. Jeg fikk start igjen på maskinen på et vis, men det var mange funksjoner som hadde tatt kvelden på kortet (lydkort, nettverk, usb, fw, etc).

 

Kortet hadde ingen fysiske skader, så jeg fikk nytt på garantien. Q-tecen heiv jeg, ville ikke ha nytt av den sorten!!!

 

EDIT: såfremt HK ikke har noen fysiske skader, får du nytt på garantien. Det er forhandlers ansvar å bevise "misbruk" (brukers feil), og det er "umulig" på så fin elektronikk uten sår, knekker etc.

Endret av O. B. Lix
Lenke til kommentar

Hadde Q-tec "550W" "Dual Fan" ;)

Plutselig en dag låste maskinen seg, en restart og gjett om jeg skvatt, masse gnistrelyder fra pcen, sammen med røyk, den vakre Q-Tec hadde grilla mitt 2 uker gamle Msi K8N Neo hk, sammen med div pci kort.. fikk heldigvis alt på garatien fra komplett... sammen med en ny Q-Tec.. den ligger her i kassa, fortsatt ikke åpnet..

noen som vil kjøpe? (PoNdUs kanskje ;) ) :thumbdown:

Lenke til kommentar

Q-Tec gir kraftige under og overspenninger..Hadde en liten serversak..Med Q-Tec på..Testet en dag og målte spenningene og opp og ned unormalt..hmm..jaja tenkte jeg..Var ikke utenfor "sikkerhetsmerkene"..Ett par dager etter..Satt jeg og så på Tv..Det smalt og var ett fyrverkeri i Pc'n..Etterfulgt av at rommet ble mørkt..Alt festet til HK var ødelagt og mye svart..Forferdelig å se en PC etter ett Q-Tec angrep :no:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

bare sånn for å få sagt en liten ting: mitt første hovedkort hadde trykkfeil i manualen, angående cmos jumperen. den sa det stikk motsatte av hva som var rett. long story short, jeg kjøpte ny psu, ny cpu, nytt hk, i den rekkefølgen, før jeg forstod at alle forsøkene på å starte pcen med cmos jumperen satt feil hadde knerta hket mitt.

 

det går fint ann å drepe en pc med cmos jumperen. trykker du på strømknappen en 20-30 ganger(det gjør du fort når du ikke forstår at noe er galt), så går hket ditt sannsynligvis en tidlig død i møte.

 

 

 

min mening er at her er hket dødt. hvis bare en av de fire diodene lyser, så er noe galt. alle diodene skal lyse, enten rødt eller grønt. hvis 3 av dem er død er noe veldig galt med hk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...