Gå til innhold

Slippe Nrk lisens


Anbefalte innlegg

Hmm, så det er bare å skrie et brev til NRK hvor jeg sier at jeg ikke lenger benytter TV-en min?

Nei, lisensavgiften er en avgift for å eie en TV-tuner. Du må si i fra at du har kvittet deg med hele TV'n og ikke eier noe utstyr med TV-tuner lengre. Hvilken unnskyldning du bruker spiller ingen rolle, de må slutte å ta seg betalt så lenge du ikke lengre har noe som de kan kreve avgift for. Men les reglene så kanskje de har en klausul om at du må betale ut halvåret eller året. Uansett så må jeg bare kondolere med dama di sin reaksjonsmåte. Her i huset har jeg drillet henne til å reagere på riktig måte når lisenskreveren kommer på døra.

Tja, hvordan tolker du dette da?

Ønsker en fortsatt å beholde fjernsynsmottakeren, må det i meldingen gis erklæring om at den er satt bort og ikke vil bli tatt i bruk igjen før NRK er underrettet om dette

 

Men jeg har to antenneinntak her. Begge er skjult, men det ene er ikke i bruk lenger. Lurer på om jeg kan lure plomberingsmannen til å plombere det gamle :hmm:

 

Er det mulig å åpne et plombert uttak da? Hvis ikke så er vel plombering en sjelden løsning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ikke problemet med å kjøpe tv og slippe lisens?

Jeg har hatt 3 tv'er, flere videoer og 2 paraboler(parabol er ikke lisenspliktig).

Det er bare å be ekspeditøren sette lisensen i navnet til f.eks far din som allerede betaler lisens, eller for den saks skyld bare finne på et navn. Kan jo sette navnet til en du ikke liker så godt også. :whistle:

 

Jeg har alltid satt tv i navnet til fattern jeg. Det er jo ikke slik at de spør om legitimasjon når du kjøper tv. De bare spør hvem kvitteringa skal stå på. :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg bor i studenthybel og deler stue og kjøkken med 3 andre. Vi har nå kjøpt oss felles TV som står i stua, men vi har ikke betalt lisensavgift på den. MEN en av de andre 3 som bor der med meg betaler lisensavgift på sin tv han har på rommet sitt i tillegg. Slipper vi da å betale for den som står i fellesrommet, så lenge vi sier at den tilhører han som betaler? Eller har NRK supre regler for å forhindre sånt også?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...