Gå til innhold

Tråden for BenQ DW1620


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpte meg en DW1620PRO idag på jobben (Elkjøp) til 530 kroner, fin pris :)

Har fra før 400 Verbatim DVD+R-plater (MCC 003). Kjørte kvalitetstest på de og fikk 97 poeng, hvordan er det i forhold til normalen? FW vB7S9

Btw, får Verbatimplatene til 3,50 pr stk (dvs 87,50 pr 25pack spindle), noen intr? :)

Endret av oysfaerg
Lenke til kommentar
Er vel egentlig et spørsmål til OC-Freak:

bør jeg vente med å flashe firmware fra B7T9 til B7U9? Går ut fra at det kommer en ny versjon dersom det er bug i den siste.

Det er ikke noen alvorlig feil - så jeg tror ikke det kommer en oppdatering med en gang.l

 

B7U9 er bedre på billige DVD-R og bedre på DVD+R. Men enkelte DVD-R plater kan ha problemer på 12x og 16x brennehastighet, men hvis du brenner DVD-R på 12x/16x kan det være lurt å holde seg til B7T9.

Lenke til kommentar
Kjøpte meg en DW1620PRO idag på jobben (Elkjøp) til 530 kroner, fin pris :)

Har fra før 400 Verbatim DVD+R-plater (MCC 003). Kjørte kvalitetstest på de og fikk 97 poeng, hvordan er det i forhold til normalen? FW vB7S9

Btw, får Verbatimplatene til 3,50 pr stk (dvs 87,50 pr 25pack spindle), noen intr? :)

Lyst å kjøpe og sende någen til meg? :p

 

Kan bare lika den prisen der asså :)

Lenke til kommentar

Mener å ha lest her et sted hva kvalitetsepoeng bør være over men finner ikke det igjen. Kan det stemme at så lenge nero cd speed test gir en kvalitetespoeng på over 75 så er det brukbart? Kan noen svare meg på hva som gjør at enkelte filmer som brennes fra disk gir kvalitetspoeng helt ned til 30? Bruker samme type media, bare for å teste brente jeg samme filmen 3 ganger i 8x og hver gang ga den lav kvalitetespoeng. Dette bedret seg ikke før jeg gikk ned 4x. Andre filmer gir kvalitetspoeng på over 90 brent med samme brenner, (hmm tror dette gjelder først og fremst nec 2510a) og samme type media i samme hastighet.

 

X.

Lenke til kommentar
Mener å ha lest her et sted hva kvalitetsepoeng bør være over men finner ikke det igjen. Kan det stemme at så lenge nero cd speed test gir en kvalitetespoeng på over 75 så er det brukbart? Kan noen svare meg på hva som gjør at enkelte filmer som brennes fra disk gir kvalitetspoeng helt ned til 30? Bruker samme type media, bare for å teste brente jeg samme filmen 3 ganger i 8x og hver gang ga den lav kvalitetespoeng. Dette bedret seg ikke før jeg gikk ned 4x. Andre filmer gir kvalitetspoeng på over 90 brent med samme brenner, (hmm tror dette gjelder først og fremst nec 2510a) og samme type media i samme hastighet.

 

X.

Hva man anser som bra kvalitetspoeng er vel opp til hver enkelt.

Jeg bruker stort sett kvalitetsplater og ser derfor alt over 90 som akseptabelt.

Men jeg får likevel stort sett 95 og bedre.

Ved mindre bra produsenter er vel 75% akseptabelt

 

Lave kvalitetspoeng kan skyldes blant annet:

- Platekvalitet

- Brennehastighet

- Brenner

- Firmware

- Om platene er fra et godt eller dårlig parti

 

Tipper platene som fikk 30 kvalitetspoeng er Optodisc eller en annen lavkvalitetsprodusent.

Ofte øker PIF verdiene drastisk mot slutten og dermed får den lave kvalitetspoeng.

 

Edit: skrivefeil

Endret av Gerrard
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

I dag fikk jeg BenQen i hus. Dessverre har den hittil fungert veldig dårlig. Jeg har prøvd et utall forskjellige kombinasjoner med master-/slaveinnstillinger, inn og ut med Pioneer DVD-brenneren osv. Tidligere hadde jeg en Sony CD-brenner tilkoblet som slave med Pioneeren som master, og dette fungerte helt utmerket. Hovedkortet er et MSI KT3 ULTRA-ARU.

 

Windows (2000) finner brenneren og klarer å identifisere modellnummer osv. riktig. Men når jeg setter inn en CD/DVD kommer det bare en "harkelyd" og ikke noe mer. Jeg forsøkte å kjøre BenQen (som master) alene på IDE-kabelen, men fremdeles fungerte ikke CD-avlesningen. Jeg testet BenQen hos en kamerat, og der fungerte CD-avlesningen - men bare (hos han fikk jeg riktignok ikke testet absolutt alle master/slave-kombinasjoner) når BenQen var alene som master på IDE-kabelen. Noen tips til hvordan jeg skal få dette til å fungere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...