Gå til innhold

Tråden for BenQ DW1620


Anbefalte innlegg

Under IDE ATA/ATAPI kontrollere ligger bare: NVIDIA nForce IDE Controller. Den har driverversjon 5.1.2600.1106.

Er nok redd det er nvidia driveren som er problemet ja.

 

Prøv om du kan få avinstallere den og bruke bare Microsoft sine IDE drivere.

 

Hint/tips til sider som kan hjelpe deg med dette:

 

www.mwarhead.com - modifiserte drivere som bør virke.

www.driverheaven.net - last ned drivercleaner som avinstallerer og fjerner drivere av foskjellig slag - blant annet nvidia nforce IDE driverene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
@ocfreak

Enkelte plater virker ikke så bra på 16x/12x overspeed (på plater som bare er sertifisert for 8x) som de burde, et eksempel er B grade CMC Magnetics solgt som Datawrite 8x DVD-R print. Men hva annet kan man forvente av B Grade media...

 

jeg kjøpte først 500 plater av den "gode typen" jeg var så fornøyd at jeg ville kjøpe 500til,så kjøpte jeg 500 til jeg fikk Datawrite 8x dvd-r print.

pytt pytt tenkte jeg.. det er jo det samma merket..

 

Problemet med disse er at etter jeg har brent ut (på 8x) og skal se på den filmen

så vil den ikke fungere.. det tar også ekstremt lang tid før filmen starter!!

det gjelder alle sammen

hva kan jeg gjøre?

komplett.no lurte meg m.a.o :(

dette var når det var sånn kampanje

 

annet info: ja, brenneren har nyeste firmware, utifra mine specs har jeg ikke nvidia men abit hovedkort med xp ide-drivere..

- kjøres på master

 

takk for nyttig info

Lenke til kommentar

Speaking of quality ;)

Kjøpte en 5 pakk med Maxell DVD+R (YUDEN000 T01) 1-4X speed på Platekompaniet for 49 kr.

QScan anbefalte brenning på 2,4X, 4X og 8X, men platen kunne også brennes på 12X!

Da var det like greit å teste alle hastigheter…

 

2,4X

DQT-MaxellDVDR4Xbrentp24XOlsenbanden5B7U9UTENTUSJ.png

 

En del høyere PIE enn jeg hadde forventet. Platen er jo tross alt kompatibel fra 1 til 4X. Men man kan ikke klage på PIF!

 

DVDSpeed-MaxellDVDR4Xbrentp24XOlsenbanden5B7U9UTENTUSJ.png

Ikke stort å utsette på lesekurven

 

 

4X

DQT-MaxellDVDR4Xbrentp4XOlsenbanden4B7U9UTENTUSJ.png

 

Enda bedre! PIF=3 og 99 kvalitetspoeng er bra :thumbup: , men også her øker PIE mye mot slutten.

 

DVDSpeed-MaxellDVDR4Xbrentp4XOlsenbanden4B7U9UTENTUSJ.png

 

Her er det bare en ting å si: Excellent3.png

 

8X

DQT-MaxellDVDR4Xbrentp8XOlsenbanden1B7U9Brennetid9.png

 

Bedre resultat enn på 4X :w00t:! Ikke ofte man får bedre resultat på overspeeding!

Et de beste resultatene jeg har hatt på DVD-brenning :)

 

DVDSpeed-MaxellDVDR4Xbrentp8XOlsenbanden1B7U9Brennetid9.png

Bra resultat her også.

 

 

12X

DQT-MaxellDVDR4Xbrentp12XOlsenbanden2B7U9Brennetid8.png

 

Hadde vel egentlig ikke ventet knallresultat med 12X på 4X plate, men det ble et greit resultat likevel.

 

DVDSpeed-MaxellDVDR4Xbrentp12XOlsenbanden2B7U9Brennetid8.png

 

Ikke dårlig for 4X plate brent på 12X...

 

 

Konklusjon

Med tanke på resultatene og at 8X brukte 9:03 og 12X 8:17 må en vel si at 8X brenning er klart best.

Så hvis du vil ha kvalitet for pengene er dette et glimrende valg :fun:

Lenke til kommentar

Dette er det beste resultatet jeg noen gang har fått. Verbatim MCC-003 8x er meget mye bedre enn MCC-004 16x, det er min erfaring fra 25 brente plater fra begge partier. MCC-003, glimmrende resultat. Tror jeg slo deg Gerrard, på 4x i alle fall :p

post-62-1110217858_thumb.png

Endret av joho83
Lenke til kommentar
@ocfreak

Enkelte plater virker ikke så bra på 16x/12x overspeed (på plater som bare er sertifisert for 8x) som de burde, et eksempel er B grade CMC Magnetics solgt som Datawrite 8x DVD-R print. Men hva annet kan man forvente av B Grade media...

 

jeg kjøpte først 500 plater av den "gode typen" jeg var så fornøyd at jeg ville kjøpe 500til,så kjøpte jeg 500 til jeg fikk Datawrite 8x dvd-r print.

pytt pytt tenkte jeg.. det er jo det samma merket..

 

Problemet med disse er at etter jeg har brent ut (på 8x) og skal se på den filmen

så vil den ikke fungere.. det tar også ekstremt lang tid før filmen starter!!

det gjelder alle sammen

hva kan jeg gjøre?

komplett.no lurte meg m.a.o :(

dette var når det var sånn kampanje

 

annet info: ja, brenneren har nyeste firmware, utifra mine specs har jeg ikke nvidia men abit hovedkort med xp ide-drivere..

- kjøres på master

 

takk for nyttig info

hehe - kjøpte selv 400 slike plater, har vel "feilbrent med igjennom" 25 plater nå. Samtlige brennere jeg har feilbrenner disse - testet hastigheter helt ned til 4x.

 

Du kan bruke de til frisbee eller som leirduer til leirdueskyting - bare noen forslag.

 

Du kan også bruke de til å brenne på så lenge du ikke brenner mer enn 3Gb på dem, de første 3Gb av platen er ok.

 

Vi kjøpte inn et testparti med datawrite av to nyere typer til firmaet (www.norwaydisc.no ) totalt 1200 plater, samme feil på de også - selv om de er av andre typer :(

 

Totalt har jeg altså rundt 1600 defekte datawrite plater her - sier vel litt om kvaliteten på datawrite.....

Lenke til kommentar

Bare for morroskyld.

 

Her er MCC004 brent med BenQ DW1625A på 16x med WOPC av.

 

Å slå av WOPC vil gi dårligere brennekvalitet på middelmådige plater, men som dere ser er det ingen problemer med kvalitetsplater som MCC004.

 

Det eneste man oppnår med å slå av WOPC er dog en reduksjon i brennetid på rundt 20 sekunder for en full plate på 16x.

post-62-1110218977_thumb.png

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar
Dette er det beste resultatet jeg noen gang har fått. Verbatim MCC-003 8x er meget mye bedre enn MCC-004 16x, det er min erfaring fra 25 brente plater fra begge partier. MCC-003, glimmrende resultat. Tror jeg slo deg Gerrard, på 4x i alle fall  :p

Du slo meg på 2,4X, men ikke 4X. Men du har ikke brent platen fullt ut. Det er som regel på slutten av platen de høyeste verdiene kommer.

 

Men her slo jeg deg med samme plate (MCC-003 8x) :p

DQT-VerbatimDVDR8Xbrentp8XOlsenbanden3B7U9brennetid9.png

Lenke til kommentar
Jeg registrerer at Oc-Freak har klart å få kloa i en BenQ DW1625... missunelig er jeg :grin:

Hatt den en uke i dag.

 

Nåja - den er ikke mye å hoppe i taket for. Hvis ikke du har et ekstremt behov for lightscribe.

 

Specs:

16x +R

8x -R :thumbdown:

4x DVD+/-RW :thumbdown:

2.4x DVD+R DL :thumbdown:

40x CD-R :thumbdown:

 

Støtter ikke kvalitetssjekking av platene slik DW1620A gjør :thumbdown::thumbdown::thumbdown:

 

Alt innformasjonen jeg har fått fra benq tidligere viser seg å være feil angående specs.

 

Alt i alt er jeg skuffet.

 

Men den har noe bedre brennekvalitet enn DW1620 i noen tilfeller og støtter lightscribe.

Lenke til kommentar
Jeg registrerer at Oc-Freak har klart å få kloa i en BenQ DW1625... missunelig er jeg  :grin:

Hatt den en uke i dag.

 

Nåja - den er ikke mye å hoppe i taket for. Hvis ikke du har et ekstremt behov for lightscribe.

 

Specs:

16x +R

8x -R :thumbdown:

4x DVD+/-RW :thumbdown:

2.4x DVD+R DL :thumbdown:

40x CD-R :thumbdown:

 

Støtter ikke kvalitetssjekking av platene slik DW1620A gjør :thumbdown::thumbdown::thumbdown:

 

Alt innformasjonen jeg har fått fra benq tidligere viser seg å være feil angående specs.

 

Alt i alt er jeg skuffet.

 

Men den har noe bedre brennekvalitet enn DW1620 i noen tilfeller og støtter lightscribe.

Merkelig.....

 

Kommer det forbedringer med ny firmware da?

Lenke til kommentar
Jeg registrerer at Oc-Freak har klart å få kloa i en BenQ DW1625... missunelig er jeg  :grin:

Hatt den en uke i dag.

 

Nåja - den er ikke mye å hoppe i taket for. Hvis ikke du har et ekstremt behov for lightscribe.

 

Specs:

16x +R

8x -R :thumbdown:

4x DVD+/-RW :thumbdown:

2.4x DVD+R DL :thumbdown:

40x CD-R :thumbdown:

 

Støtter ikke kvalitetssjekking av platene slik DW1620A gjør :thumbdown::thumbdown::thumbdown:

 

Alt innformasjonen jeg har fått fra benq tidligere viser seg å være feil angående specs.

 

Alt i alt er jeg skuffet.

 

Men den har noe bedre brennekvalitet enn DW1620 i noen tilfeller og støtter lightscribe.

Merkelig.....

 

Kommer det forbedringer med ny firmware da?

Ikke etter det jeg har hørt så langt.

 

"The main purpose of the DW1625A is to provide lightscribe functionality, not specifications."

 

"Users interested in good specifications should wait for the DW1640 which is a next generation drive, this is also the next sample I will send you."

 

Dette er det som benq fortalte meg når jeg surte. Nei, DW1640 støtter ikke lightscribe.

 

Etter min info får jeg testeksemplar i April.

Lenke til kommentar
Under IDE ATA/ATAPI kontrollere ligger bare: NVIDIA nForce IDE Controller. Den har driverversjon 5.1.2600.1106.

Er nok redd det er nvidia driveren som er problemet ja.

 

Prøv om du kan få avinstallere den og bruke bare Microsoft sine IDE drivere.

 

Hint/tips til sider som kan hjelpe deg med dette:

 

www.mwarhead.com - modifiserte drivere som bør virke.

www.driverheaven.net - last ned drivercleaner som avinstallerer og fjerner drivere av foskjellig slag - blant annet nvidia nforce IDE driverene.

Hva er det jeg skal laste ned fra www.mwarhead.com ? Er det Remix 2k & Xp ?

Og åssen gjør jeg dette egentlig?

 

Skal jeg først kjøre drivecleaner og så starte på nytt, så når jeg kommer inn igjen skal jeg laste inn den nye driveren fra mwarhead?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...