Gå til innhold

Hvilket HW\PC kjøp angrer du mest på?


Gjest Slettet-nQdjz0

Anbefalte innlegg

Mine 2 kjøp jeg angrer mest på, ihvertfall som jeg kan kommer på:

 

1. Mist Silent Twin CPU kjøler. Funka greit til å begynne med....men etter litt gaming, så spratt CPU temp'en opp i ca 80 grader. Bytta'n ut med en Thermaltake Volcano 11.

 

2. Razer Diamondback - greit nok, den er rask og presis og alt det der, men det hjelper ikke en dritt når jeg får vondt i hånda etter et par timers bruk. Rett og slett dårlig utforming.....for meg ihvertfall. Kjøpte den for 650 spenn, og solgte den for 500 til en på jobben. Bruker nå MX510. Beholder den til arvtageren fra Logitech kommer.....

 

 

 

mvh

Pantera

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppdaterte skjermkortet fra Geforce 2 MX til Geforce 4 MX. 1000 spenn rett i dass...

 

Et annet idiotisk kjøp var da jeg gikk til investering av et Creative 4.1 lydkort. Skaffet meg et 4.1 anlegg men fikk ikke til å stille inn høytalerne i sorround. Det hele endte med at jeg bestilte et dyrere kort(Soundblaster Live 5.1 Player). Rett etter at jeg hadde henta kortet fant jeg ut at jeg måtte gå inn i lyd og lydenheter på kontrollpanelet for å stille inn høytalerne i sorround på 4.1- kortet...

 

:whistle:

 

Kunne ikke mye om data den gangen. :roll::p

Endret av ostenXX
Lenke til kommentar
Et annet idiotisk kjøp var da jeg gikk til investering av et Creative 4.1 lydkort. Skaffet meg et 4.1 anlegg men fikk ikke til å stille inn høytalerne i sorround. Det hele endte med at jeg bestilte et dyrere kort(Soundblaster Live 5.1 Player). Rett etter at jeg hadde henta kortet fant jeg ut at jeg måtte gå inn i lyd og lydenheter på kontrollpanelet for å stille inn høytalerne i sorround på 4.1- kortet...

 

:whistle:

 

Kunne ikke mye om data den gangen.  :roll:  :p

Hah! Akkurat samme skjedde med meg! :p

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Artig tråd.

Skal prøve å bidra litt selv.

 

Det er en del kjøp man angrer på, ja...

 

Kjøpte en gang på 80 tallet "interface1" til min Zx Spectrum til omtrent 2000 kroner. Dens eneste praktiske funksjon ble å løfte tastaturet opp fra bordet litt til en litt bedre skrivestilling.

 

Kjlpte scanner til cirka 4000,- på Spaceworld midt på 90 tallet en gang. Kun fordi det var lønningsdag, og den så ut som et rimelig kjøp. Har vel knapt vært brukt. Står på et kott og støver nå.

 

Kjøpte 15' Viewsonic skjerm sommeren 1996, som i hele sin levetid ga fra seg en stygg og sikkert potensielt farlig lyd ved oppstart.

 

Kjøpte mp3 spiller til 995 kroner på Telehuset, sommeren 2004, bare fordi den så billig ut og hadde 256 mb ram. .... Den viste seg etter nærmere titt hjemme, også å ha usb1.1 grensesnitt...

 

Kjøpte et headsett fra Microsoft med noe teamspeak greier til 500 spenn, sommeren 2002 eller 2001, tror jeg. Fikk aldri til å sette det opp. Ligger og støver.

 

Trådløst headsett til 800 spenn som viste seg å bruke så mye strøm at det nærmest måtte lades opp konstant. Vanskelig å stille inn var det også. Samler støv.

 

Sikkert mange fler som jeg ikke kommer på...

Lenke til kommentar

mitt dårligste kjøp har vært to optiske mus fra microsoft, nemlig intellimouse explorer 1 og 4, den første sa bare takk for seg etter en kort stund, den andre sluttet hovedtastene og virke etter en kort stund.Meningsløst. Har fortsatt en ballmus fra 1996 som fortsatt virker som bare det, bare for å sammenligne.

Lenke til kommentar

1. Logitech Cordless Desktop Comfort.

Et såkalt "natural" tastatur funker dårlig når alle andre tastatur man bruker er vanlige...

 

2. IBM "DeathStar" harddisk.

Har til og med hatt 2 stykker! D'oheth!

 

3. Thermaltake Xaser III kabinett.

Latterlig kabinett som ble byttet i Chieftec DX tower.

Lenke til kommentar

Mitt dummeste kjøp må være en hånd scanner som måtte føres manuelt over det som skulle scannes inn. Pris 2.200 kroner.

 

Helt ubrukelig, for å få inn et A4 ark så måtte du først føre scanneren over første halvdel, så andre halvdel og håpe at du ikke ville klare og se sømmen hvor bildene ble sydd sammen etterpå.

Lenke til kommentar

*Iomega 250 zipdrive* drit (sikkert bra for de som lager backup av masse rare ting)

jeg bruker da cd'er til det jeg skal bruke det til...

 

Qtec 400w , trenger jeg og si mer ?

(den ødela foresten et stk. Abit k7* og 512 ram (2700) et stk. Geforce4 TI 4600 128mb (og det var når dette kostet masse spenn og var drit bra kjøpte det for litt over 3000kr tror jeg.

MEN DET VERSTE ER : Qtec'en ble ikke ødelakt og lever den dag i dag :realmad:

Lenke til kommentar

en 40mb harddisk til amiga for nesten 5000kr (har ingen anelse hvorfor mamma gadd å betale dette den gangen) som kunn ble brukt for å spille monkey island.

 

5600kr for å spille et spill slå den, amgiaen ble solgt kort etter dette til dumpe pris (angrer!!), jeg haddet ekstra floppy, 1mb extra minne og 40mb harddisk hehe

Lenke til kommentar
Mitt dummeste kjøp må være en hånd scanner som måtte føres manuelt over det som skulle scannes inn. Pris 2.200 kroner.

 

Helt ubrukelig, for å få inn et A4 ark så måtte du først føre scanneren over første halvdel, så andre halvdel og håpe at du ikke ville klare og se sømmen hvor bildene ble sydd sammen etterpå.

Haha, prøvde en håndscanner en gang, ubrukelig greie.

 

Mitt latterligste kjøp må ha vært en 128MB PC100 SD-RAM jeg kjøpte over dinside auksjon (nå qxl). Bygde pc som newb da jeg var 15 år med denne minnebrikken. PC var ustabil i ett år før jeg endelig fant ut at denne brikken var synderen :(

 

Ellers var super-orb-kjøleren et genialt kjøp ( :no: )

Den hadde 2 vifter, bråkte som fy. Fant etterhvert ut at den kjølte like bra om jeg fjernet en av dem, da med halve støynivået.

Lenke til kommentar

Vet hva du snakker om Basus, jeg har selv rommet mitt litt for fult av pc-deler, og noen kabinetter, alt er gammelt (utenom den nye MIST-PSU`en) og jeg er bare 15 enda! Lurer på hvor dette vil ende. :hmm:

*første menneske drept av hybelkaniner, p.ga. for mye rot*

hehe!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...