Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke Internett når jeg bruker statisk ip!?


Anbefalte innlegg

Jeg har ett ADSL-modem fra Telenor (Speedtoutch) og en ruter (3Com OfficeConnect Wireless 11g Cable/DSL Route)

 

Når jeg setter statisk ip på maskinen min får jeg ikke internett, men jeg får nettverk..

 

Jeg har satt ruteren's auto range til *.*.*.249

Jeg har satt pc'n min med ip *.*.*.250 og samme instiller som da jeg hadde "motta ip automatisk" (Gateway og nettverksmaske)

 

Om ingen svar på en stund, legger jeg ut noen bilder..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har bare endret slik at den deler ut ip'er frem til 249, og det går opp til 254.

dvs at jeg har 5 ip'er å velge mellom..

 

EDIT: forandret litt på tallene..

 

EDIT2: Dette var et svar til Cyprez da han spurte om jeg hadde forandret noe i ruteren..

Endret av steina
Lenke til kommentar

Forstår jeg deg rett har du satt en statisk ip, men ikke tastet inn gateway. Vist du velger statisk ip må du taste inn IP, nettmaske, gateway og DNS selv. Skal du ha en maskin til å ha fast ip via DHCP kan man i de fleste DHCP serverne sette at en MAC adresse får en vis IP tildelt fast. Iallefall det jeg bruker her til X-box, PS2 mm.

Lenke til kommentar
Det finnes router i Thomson Speedtouch den har ip 10.0.0.138. Dette kom i begynnelsen av 2004.

Kan hende det er en konflikt der da?

 

Ja jeg har hørt at det er ruter i modemet, men aldri forstått noe av det..

Funker iallfall fint med "motta ip automatisk" (som ikke heter statisk, men ___ ? ___. husker ikke)

Da jeg snakket med Telenor, sa de at modemet ville se at en ruter var koblet på, så den deaktiverte ruterfunsjonen i modemet..

Endret av steina
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...