Gå til innhold

Forhåndsbestille BF2 ? eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet
amazon.co.uk

This item will be released on October 7, 2005. riktig? hvertfall sinsykt lenge å vente.. :cry:

*Please note that release dates are subject to change. men ingen som har en konkret dato?

De sender det ut den dagen de får det inn på lager. De har satt den datoen som "ikke senere enn".

Får de spillet på lager i juni, så sender de det ut med en gang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du garanterer at pakken går gjennom uten å bli fortollet, og tilbakebetaler folk slik at det eneste de betaler, er 353,3kr, så skal jeg gi meg.

Det kan hende pakken går gjennom uten å bli fortollet, men det er ikke noe du bør regne med. Derfor blir sluttprisen for de aller, aller fleste, like mye som de ville betalt i Norge.

Skrevet
Hvis du garanterer at pakken går gjennom uten å bli fortollet, og tilbakebetaler folk slik at det eneste de betaler, er 353,3kr, så skal jeg gi meg.

Siterer meg selv litt her.

Dette er fordi spillet blir sendt som brev og posten gidder ikke å stå å pakke opp hvert enda brev som kommer inn til landet. Gedigen uflaks hvis man opplever dette.

Ser du at det står uflaks? Betyr at man bestiller på eget ansvar. Er det mer å diskutere??

Tilbakebetale?? Hva er det for et spørsmål, les innleggene før du buser ut.

Skrevet

Bestillte 2 gba spill fra play.com for et par år siden, spillene "skulle koste 350 kr per stk" Men så fikk jeg ca 200kr i toll på hvert spill......det ble en dyr handel (kunne fått det mye billigere i norge.. :( )

Hadde kjøpt et gba spill et par uker før til 100kr (og jeg viste ikke om 200kr`s regelen da jeg sendte neste bestilling..... :whistle: )

Skrevet
Bestillte 2 gba spill fra play.com for et par år siden, spillene "skulle koste 350 kr per stk" Men så fikk jeg ca 200kr i toll på hvert spill......det ble en dyr handel (kunne fått det mye billigere i norge.. :( )

Hadde kjøpt et gba spill  et par uker før til 100kr (og jeg viste ikke om 200kr`s regelen da jeg sendte neste bestilling..... :whistle: )

Du skal jo ikke måtte fortolle hvert spill for seg selv, det er vel den totale summen av ditt kjøp ?

Skrevet
' date='09/03/2005 : 16:22']
Pluss på merverdiavgiften, da. 25%. :)

Nope, kommer ikke den. Fikk den ihvertfall ikke da jeg bestillte BFV fra dem.

Dette er fordi spillet blir sendt som brev og posten gidder ikke å stå å pakke opp hvert enda brev som kommer inn til landet. Gedigen uflaks hvis man opplever dette. Samme gjelder for filmer.

Amazon skal vel strengt tatt opplyse om pakkens verdi og hva det er.

Det er ikke postens ansvar å kreve inn momsen, det er ditt ansvar å betale den.

Skrevet (endret)
,09/03/2005 : 16:22]

Nope, kommer ikke den. Fikk den ihvertfall ikke da jeg bestillte BFV fra dem.

Dette er fordi spillet blir sendt som brev og posten gidder ikke å stå å pakke opp hvert enda brev som kommer inn til landet. Gedigen uflaks hvis man opplever dette. Samme gjelder for filmer.

Amazon skal vel strengt tatt opplyse om pakkens verdi og hva det er.

Det er ikke postens ansvar å kreve inn momsen, det er ditt ansvar å betale den.

Les innlegget en gang til. Dette har jeg også måtte forklare til psilocybe.

"Dette er fordi spillet blir sendt som brev og posten gidder ikke å stå å pakke opp hvert enda brev som kommer inn til landet."

Fulstendig klar over at det er mitt ansvar å betale moms, men så lenge posten ikke oppdager det så er det greit for min del. Amazone.co.uk sender det som brev, ikke pakke, er det så vanskelig å forstå da?? Siden det strømmer store mengder brev (nevner ikke pakker her) inn til Norge hver dag, tviler jeg sterkt på at posten orker eller har resurser til å åpne hvert enda et.

Tviler sterkt på at du ville ringt posten og sagt "Du, fikk et brev fra utlandet som jeg ikke har betalt moms på. Skulle gjerne ha gjort dette."

Endret av Rattata[No]
Skrevet

Posten får 70,- for å pakke opp brevet og fortolle det, dette tar kanskje maks et kvarter. MAO så tjener de meget sannsynlig penger på å fortolle brevsendinger ;). Hvem gidder ikke å tjene penger?

Skrevet
Posten får 70,- for å pakke opp brevet og fortolle det, dette tar kanskje maks et kvarter. MAO så tjener de meget sannsynlig penger på å fortolle brevsendinger ;). Hvem gidder ikke å tjene penger?

La oss ta et fantasitall over hvor mange pakkebrev som ankommer Norge hver dag, la oss si tja kanskje 1000?? (sikkert mer).

Og la oss nå regne ut at det tar maks 10 min. å åpne sjekke og lukke/tape igjen brevet.

Så kan vi plusse på 5 min. for å fylle ut et fortollingsgebyr/momsgebyr.

Det blir da alså 15x1000=15000 min. som da blir 250 timer.

Del 250 på 7 timer (vanlig arbeidsdag). Da har vi alså at posten bør ha 35 ansatte med en timelønn rundt 120 kr timen for å gå gjennom alle pakkebrev som ankommer Norge hver dag.

Tror de driter en lang mars i de 70 kronene hvis det koster dem 30000,- i lønn hver dag for å gå i gjennom 1000 pakkebrev og kanskje fler.

Har forresten oversendt et spørsmål til toll.no om hvordan det er med tollavgifter på musikk og PC-spill.

Mener det er egne regler for slikt.

Skrevet

Vel og merke at det er SVÆRT sjeldent at de pakker opp brevet.

Jeg gjentar igjen, når man sender noe utenlands får man med en liten lapp, på denne lappen skal man skrive hva pakken inneholder og hva den koster denne lappen klistres så fast på pakken, det er dette som avgjør hvor mye mva man må betale alt etter hvor denne pakken havner, men f.eks fra England til Norge.

Vel og merke hvis posten finner det mistenkelig at pakken innholder noe som har en høyere pris enn det som er opplyst kan de nok foreta en kontrollsjekk på dette.

Skrevet

Selvfølgelig kan man spekulere i at pakken/brevet sklir gjennom ufortollet men det betyr jo ikke man kan gå utifra å slippe moms på varen. Det at man feks. går på gjennom tollen uten å bli tatt med 5 flasker sprit betyr jo ikke at det ikke er avgift på importert sprit. :shrug:

Skrevet
' date='11/03/2005 : 05:36']

La oss ta et fantasitall over hvor mange pakkebrev som ankommer Norge hver dag, la oss si tja kanskje 1000?? (sikkert mer).

Og la oss nå regne ut at det tar maks 10 min. å åpne sjekke og lukke/tape igjen brevet.

Så kan vi plusse på 5 min. for å fylle ut et fortollingsgebyr/momsgebyr.

Det blir da alså 15x1000=15000 min. som da blir 250 timer.

Del 250 på 7 timer (vanlig arbeidsdag). Da har vi alså at posten bør ha 35 ansatte med en timelønn rundt 120 kr timen for å gå gjennom alle pakkebrev som ankommer Norge hver dag.

Tror de driter en lang mars i de 70 kronene hvis det koster dem 30000,- i lønn hver dag for å gå i gjennom 1000 pakkebrev og kanskje fler.

Har forresten oversendt et spørsmål til toll.no om hvordan det er med tollavgifter på musikk og PC-spill.

Mener det er egne regler for slikt.

Ha-lo?

Det koster 30000 i lønn pr dag, men de som har lønn skaffer posten gebyrer for 70000,-.

Det er 40000,- i PLUSS per dag det. Eller nesten 15 millioner i året.

Skrevet (endret)

Nå blir det vel ikke fortolling på alle 1000 brevene heller, er vel ikke i alle brevene som det ligger ett bf2:P

Edit: mulig jeg missforstod den der.... virker som jeg gjorde det, for får de altså 70 kr for hvert brev uansett hva det er i dem?

Endret av RegRot
  • 2 uker senere...
Skrevet (endret)
Spillet er visst utsatt, kanskje helt til juni! :thumbdown:

Ja det er det. Ikkje kanskje :p , det er utsatt til i Juni ein gang.

Edit: Det kjem ein demo da, forhåpentligvis april.

Endret av zefler

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...