Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Nerdebula di v.2! (Les førstinnlegg!)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hoho, sinnsykt Elanee!

 

Noen som har god råd, hehehe.. Hvilken TV er det?

 

edit: Skal forresten få posta bilder av hybelen min (student) i dag :)

det er en samsung 46" 3d led tv:)

 

Det må ein del viljestyrke til for å spør på ein høflig måte, men eg får vel prøve.

Kva slags tv er det? Det fins fleire forskjellige modellar og typer tv, f.eks. UE46C6005. Kva heiter din?

Lenke til kommentar

Hoho, sinnsykt Elanee!

 

Noen som har god råd, hehehe.. Hvilken TV er det?

 

edit: Skal forresten få posta bilder av hybelen min (student) i dag :)

det er en samsung 46" 3d led tv:)

 

Det må ein del viljestyrke til for å spør på ein høflig måte, men eg får vel prøve.

Kva slags tv er det? Det fins fleire forskjellige modellar og typer tv, f.eks. UE46C6005. Kva heiter din?

 

 

hehe den heter LE46c755

elkjøp hadde den inne på netsiden mye billigere en andre led tver når jeg kjøpte den.

forsvant rett etter jeg hadde fått den:P

kan vere de har akkuratt denne nå ikke vet jeg

Endret av Elanee
Lenke til kommentar

Dude, har du høytalere til 120 000? :wow:

 

Er det så galt da? Ser Elaane er 21 år gammel, og kjenner flere i den alderen som har biler til 200-300k. Hvorfor ikke et anlegg til tilsvarende pris? :)

Trenger hverken være rik, bortskjemt, eller ha rike foreldre for å ha det.

 

En bil bruker man til og fra jobb, butikken, venner, noen timer om dagen max, for de fleste. Hvor mange timer bruker du/dere forran tven? Garamtert 2-3 ganger mer tid, så hvorfor ikke legge litt penger i det.

Lenke til kommentar

Når man er 21 år så har man jo en del andre ting man burde spare til da :p Får garantert bra nok lyd med billigere høyttalere liksom xD

 

"Bra nok" er ikke noe en kan generalisere i dette tilfellet:)

alle oppfatter lyd forskjellig, tar en med behov,økonomi,prioriteringer etc så må hver og en se det ann i sin situasjon. for min del har jeg pengene, lyd er en lidenskap og jeg kan vel osså kalles en nerd så i mine øyne er det vel verd pengene:)

Lenke til kommentar

Når man er 21 år så har man jo en del andre ting man burde spare til da :p Får garantert bra nok lyd med billigere høyttalere liksom xD

 

Vell mulig man burde, men vet ikke helt jeg, alle de ungdommene som bruker penger på fyll, klær, bil, kebab osv blir det en del penger av det også. Lyd er dyre greier, men langt bedre å bruke pengene på enn en bil som ikke er verdt en dritt etter 5 år, eller klær du skifter i neste måned. Ser ikke noe mer galt i å kjøpe høytalere til 100k enn å kjøpe en bil til samme pris, sistenevte er egentlig et dårligere kjøp.

 

Vurderer selv å skrape sammen noen månedslønner for noen skikkelige høytalere(dog ikke så dyre men :p), som sagt har du rett i at det kanskje ikke er den beste tiden i livet å kjøpe høytalere på, men den beste tiden kommer antakligvis ikke uannsett så :roll:

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Når man er 21 år så har man jo en del andre ting man burde spare til da :p Får garantert bra nok lyd med billigere høyttalere liksom xD

 

"Bra nok" er ikke noe en kan generalisere i dette tilfellet:)

alle oppfatter lyd forskjellig, tar en med behov,økonomi,prioriteringer etc så må hver og en se det ann i sin situasjon. for min del har jeg pengene, lyd er en lidenskap og jeg kan vel osså kalles en nerd så i mine øyne er det vel verd pengene:)

 

Man kommer seg fint unna med høyttaler og forsterker for ca 10.000 og litt oppover og tilogmed litt nedover i pris. Men å bruke 120.000 på et sett høyttalere er bare sykt, spesielt for en 21 åring.

Lenke til kommentar

Han har neppe betalt 120k for høyttalerene da. Slike dyre høyttalere får man alltid en god deal på. Kanskje jobber han i bransjen eller kjenner noen og da er det hvertfall penger å spare. Høyttalere er høymarginsprodukter.

 

Bor man hjemme, jobber fulltid og lever passelig nøkternt ellers tar det ikke lang tid å spare opp penger til et slikt anlegg. Og har man lidenskapen for det er det absolutt verdt det. Du finner ikke høyttalere i den prisklassen du nevner som er i nærheten av dette.

Lenke til kommentar

Han har neppe betalt 120k for høyttalerene da. Slike dyre høyttalere får man alltid en god deal på. Kanskje jobber han i bransjen eller kjenner noen og da er det hvertfall penger å spare. Høyttalere er høymarginsprodukter.

 

Bor man hjemme, jobber fulltid og lever passelig nøkternt ellers tar det ikke lang tid å spare opp penger til et slikt anlegg. Og har man lidenskapen for det er det absolutt verdt det. Du finner ikke høyttalere i den prisklassen du nevner som er i nærheten av dette.

 

har betalt 120k + 7k i idiot forsikring:)

 

 

mange som ikke helt ser behovet og ja tro meg har hørt den et par ganger av både venner å kjente:)

 

jeg har fast jobb lite med utgifter generelt sett så penger kommer fort inn på konto

har osså gratis skyss til og fra jobb så nei jeg har ikke noe "stort" behov for en bil atm

med andre ord har jeg en ypperlig mulighet til å bruke disee pengene på noe helt annet jeg brenner for:)

 

nye bilder btw:) litt bedre kamera og kompis med litt mer peiling:)

post-118931-1286060702,4755_thumb.jpg

post-118931-1286060711,824_thumb.jpg

post-118931-1286060719,0955_thumb.jpg

post-118931-1286060726,8155_thumb.jpg

 

for de som skulle vere lure så har jeg seff sparekonto til bolig som jeg har en del på osså.

skal man ha hus/leilighet/hybel ...you name it så må man nesten ha lån uansett. viser man banken at man kan spare og har stabil intekt får en som regel det:)

Endret av Elanee
Lenke til kommentar

Lekre høytalere! :dribble: Hadde jeg brukt 120k på en hobby hadde dama drept meg for mitt eget beste, men jeg misunner deg. Har virkelig lyst til å ta et steg inn i hi-fi -verdenen, men med et stipend på 1500,-/mnd kommer man ikke langt, så er desverre nødt til å leve med et Logitech Z-4. :p

 

Btw, når folk whiner om at du er "tullingen som brukte 130.000 på høytalere", husk:

 

010haters.jpg

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg mener ikke at man skal sløse, men jeg synes det blir feil å sitte der på en pengesekk bare for å spare. Jeg sparer selv penger, for å ha en buffer, som jeg kan bruke på ferie; uforutsette utgifter mm. De pengene jeg evt. klarer å spare opp nå, under studietiden, blir småpenger i forhold det jeg mest sannsynlig vil tjene når jeg er ferdig utdannet.

 

Jeg har kanskje brukt i underkant av 100 000 på å reise jorden rundt etter videregående, men 100 000 er ikke mye i forhold til det jeg sitter igjen med. Det er jo tross alt bare det det koster å pusse opp et halvt bad, eller et års verditap på en nybil. Det er ikke mye i den store sammenhengen.

 

Jeg har kamerater som har spinket og spart hver krone siden sin første jobb nærmest, sagt nei til mye gøy for å spare penger og bodd hjemme lenge, for å få en egenkapital på noen hundre tusen som de skal bruke som innskudd i bolig.

 

 

 

 

Men folk prioriterer forskjellig. :)

 

 

 

 

 

 

Edit: Liker høyttalerene. ;)

 

 

Endret av Jude Quinn
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Skulle til å kommentere det kjøpet selv, helt til det slo meg at jeg har brukt godt over samme sum på PC-en(e), og mitt eget anlegg de siste årene... Dette ble jo nesten småpenger i forhold :blush:

 

Folk har forskjellige prioriteringer, noen kjøper bil, noen PC, andre høyttalere. Sånn er det bare!

 

Er forøvrig 20 selv; er man flink til å spare, kan man selv i den alderen få penger til det meste.

 

edit:

Glemte å gratulere med kjøpet! Har selv hørt på dem hos HiFi, og herregud... Tviler ikke et sekund på at det er verdt det :)

Endret av Habitats
Lenke til kommentar

Dude, har du høytalere til 120 000? :wow:

 

Er det så galt da? Ser Elaane er 21 år gammel, og kjenner flere i den alderen som har biler til 200-300k. Hvorfor ikke et anlegg til tilsvarende pris? :)

Trenger hverken være rik, bortskjemt, eller ha rike foreldre for å ha det.

 

En bil bruker man til og fra jobb, butikken, venner, noen timer om dagen max, for de fleste. Hvor mange timer bruker du/dere forran tven? Garamtert 2-3 ganger mer tid, så hvorfor ikke legge litt penger i det.

 

Har da virkelig ikke sagt at det er noe galt? Tvert imot vil jeg si jeg er sykt misunnelig :p

 

Men en liten ting, er det noe lurt å ha en så hard vegg tett inntil høytalerne?

Lenke til kommentar

Når du har et så flott anlegg må du jo skaffe deg en ordentlig cd-spiller og LP-spiller. Litt trist å spille musikk fra pcen med noe slikt.

 

faktisk er en hard vegg bra å ha i bakkant:) mønsteret i fugene på veggen er osså med å hjelpe på aukustikken.

med en solid bakvegg kan en plasere høytalerene nermere uten at vibrasjonene flytter på hele veggen:)

subwooferen min liker faktisk å stå klint inn i hjørnet med murveggene, der våkner den virkelig til liv.

hadde den stående på høyre side i hjørne før og da spilte den ikke litt så bra.

flowporten på høytalerene er plassert mellon høytaleren og "foten" den står på så luften blir blåst ut under høytaleren å ikke bak.med flowport bak på høytaleren ville det ikke vert optimalt å ha den tett intil en vegg.

 

 

 

har investert i dyrt lydkort og spiller bare flac fra pcen så nei har ikke tenkt å investere i cd spiller, enda i hvertfall:)

bruker osså pcen til blueray avspilling med dts hd master og dolby true hd:)

Endret av Elanee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...