Gå til innhold

taushetsplikt i butikk?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis f.eks Kurt Nilsen stikker på Rimi å kjøper 14pakker med kondomer, så kan vel ikke hun bare stikke å fortelle det til vg?

Jo det tror jeg, men jeg tviler på at vg har lov til å skrive om det.

hvorfor ikke?

Bare en magefølelse :p

 

Neida. Jeg har ikke faktaene her, men det er vel noe som heter personvern osv. Avisene skal ikke grave i personlivet til folk og publisere det i avisene. Om det står i loven vet jeg ikke, men avisene har regler de må følge.

Endret av T.F.T
Lenke til kommentar
Hvis f.eks Kurt Nilsen stikker på Rimi å kjøper 14pakker med kondomer, så kan vel ikke hun bare stikke å fortelle det til vg?

Jo det tror jeg, men jeg tviler på at vg har lov til å skrive om det.

hvorfor ikke?

Bare en magefølelse :p

 

Neida. Jeg har ikke faktaene her, men det er vel noe som heter personvern osv. Avisene skal ikke grave i personlivet til folk og publisere det i avisene. Om det står i loven vet jeg ikke, men avisene har regler de må følge.

Kjendiser har blitt fratatt retten til privatliv :thumbup:

Lenke til kommentar
Kommer ann på hva derer mener med taushetsplikt. I ditt tilfelle var det nok helt lovlig.

Men du har feks ikke lov til å si til andre hvor stor overskudd butikken går med, eller kodene til diverse dører. Dette er en plikt man har selvom man ikke har skrevet under på noe.

Hvis noen gir meg navnet på butikken/eierselskapet til butikken, skal jeg påta meg å finne overskudd/underskudd, gjeldsprosent, omsetning etc. Forutsatt at det er et aksjeselskap, hvilket det høyst sannsynlig er.

Det er vel bare å bestille gjennom Brønnøysund.

Lenke til kommentar

Kjendiser må kanskje akseptere å bli omtalt i media, men det er likevel klare regler på hvor grensen går på hva som kan trykkes, især gjennom "vær varsom"-plakaten.

 

Forleden vant Rodney Karlsen og Anette Young (Big Brother) mot sladregiganten Se & Hør der sistnevnte var tiltalt for krenking av privatlivet (link).

 

Edit: Leif tok til orde, igjen.

Endret av aadnk
Lenke til kommentar
Kjendiser må kanskje akseptere å bli omtalt i media, men det er likevel klare regler på hvor grensen går på hva som kan trykkes, især gjennom "vær varsom"-plakaten.

 

Forleden vant Rodney Karlsen og Anette Young (Big Brother) mot sladregiganten Se & Hør der sistnevnte var tiltalt for krenking av privatlivet (link).

 

Edit: Leif tok til orde, igjen.

Det er fordi de har trekt seg fra rampelyset. De kan ikke regnes som kjendiser lenger.

Lenke til kommentar
Kommer ann på hva derer mener med taushetsplikt. I ditt tilfelle var det nok helt lovlig.

Men du har feks ikke lov til å si til andre hvor stor overskudd butikken går med, eller kodene til diverse dører. Dette er en plikt man har selvom man ikke har skrevet under på noe.

Hvis noen gir meg navnet på butikken/eierselskapet til butikken, skal jeg påta meg å finne overskudd/underskudd, gjeldsprosent, omsetning etc. Forutsatt at det er et aksjeselskap, hvilket det høyst sannsynlig er.

Det er vel bare å bestille gjennom Brønnøysund.

Kan få det oppgitt på sekundet hvis du er interresert..

Lenke til kommentar
Kommer ann på hva derer mener med taushetsplikt. I ditt tilfelle var det nok helt lovlig.

Men du har feks ikke lov til å si til andre hvor stor overskudd butikken går med, eller kodene til diverse dører. Dette er en plikt man har selvom man ikke har skrevet under på noe.

Hvis noen gir meg navnet på butikken/eierselskapet til butikken, skal jeg påta meg å finne overskudd/underskudd, gjeldsprosent, omsetning etc. Forutsatt at det er et aksjeselskap, hvilket det høyst sannsynlig er.

Jeg har bare blitt fortalt det på ranskurs jeg. For det er større sjangs for at butikken blir ranet hvis "alle" veit at butikken går med knall overskudd.

Lenke til kommentar
Kommer ann på hva derer mener med taushetsplikt. I ditt tilfelle var det nok helt lovlig.

Men du har feks ikke lov til å si til andre hvor stor overskudd butikken går med, eller kodene til diverse dører. Dette er en plikt man har selvom man ikke har skrevet under på noe.

Hvis noen gir meg navnet på butikken/eierselskapet til butikken, skal jeg påta meg å finne overskudd/underskudd, gjeldsprosent, omsetning etc. Forutsatt at det er et aksjeselskap, hvilket det høyst sannsynlig er.

Jeg har bare blitt fortalt det på ranskurs jeg. For det er større sjangs for at butikken blir ranet hvis "alle" veit at butikken går med knall overskudd.

Det er klart, men det er likevel offentlige tall. :)

Lenke til kommentar

*host* Eg som jobber på Rimi/Bunnpris har taushetsplikt... Mange ting som eg har lyst til si til noen, men så får eg jo ikke lov heller. Men eg kan jo si at det kom ein dud som eg kjenner (ein real wierd kar) kom å kjøpte 2 pakker kondomer sist lørdag.

 

Edit: Shønner meg ikke på det kvinnfolket/kveita som kunne tengt å ligge med den fyren

Endret av luni
Lenke til kommentar

Minner meg om folk som sier "Fy faen du er så dum ass, jeg skal hacke driten utav deg bare vent så kræsjer PC'n din om 10 sekunder ass!!!!!1111"

på IRC..også begynner de å søke på Google etter "how to hack windoes Xp", finner ingenting, så sender de mail til en av l337-haxx0r gruppene de finner i ei NFO-fil fra et warez-release og får ikke svar. Evt. får de et vedlegg som hacker DERES PC når de prøver å kjøre "hacket" på deg.

Så hører man aldri mer fra fyren, før de plutselig går postal på ungdomsskolen med hagle.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Hm, jeg skrev under på en taushetsplikterklering da jeg jobba 2 uker i barnehage i 9-ende (pryo). Hehe, der var forresten en gutt der som het ****** som snørra masse og feis som et uvær, også var han i tillegg ********, som så litt artig ut :!:

Barnehave er jo VELDIG annerledes.. Og merk VELDIG..

 

JoachimR : Hvor får du taki disse offentlige tallene på sekundet da?
Jeg har mine raske kilder..
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...