Gå til innhold

Informasjon og diskusjon vedrørende webshopguiden


Anbefalte innlegg

Det forundrer meg at så mange blir overrasket over at hw.no tar betalt av butikker for å være med i prisguiden. Jeg var ikke klar over at hw.no gjorde det, men blir ikke overrasket over at de gjør det. Det er vel ganske vanlig at man må betale for å være med i denne type søkebaser. Kelkoo gjør akkurat det samme.

 

Likevel bør kanskje prisettingen vurderes slik at flere butikker kan være med. Kanskje betale pr. produkt som skal være med i guiden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne tråden vart stengt. Denne tråden vart starta for å videre opplyse om webshopguiden.

 

Likevel turer dei fleste fram her med spørsmål som burde vorte tatt opp i denne tråden.

 

Kan ikkje alle respektere det og poste i rett tråd. Den innfoen som dei fleste venta på i denne tråden er bare halveis komen fram pga. at kun 3-4 innlegg her omhandler rett emne.

 

Synest webshopguiden er flott. Dei fleste her vil nok sjå det om ei erfaring som ligger der ikkje holder mål og meining.

 

Den flaminga av Netshop som kjem fram i tidlegere tråd er totalt ubegrunna. Dei som alle andre skal drive ei bedrift, og vil som alle andre ta i bruk dei hjelpe middla som ligger til rette for å skape ein sikker og god arbeidsplass for sine ansatte og ein god butikk for sine kunder.

 

Mvh. Ulvestad

Lenke til kommentar

Nå er jeg ikke helt med her. Hva er det folk har fått i seg? Jeg har sånn følelse at store deler av forumet er blitt infisert av Rage (Les: "28 days later" @ imdb.com) hvor de siste levende mennesker er folk som har noe med hw.no`s drift og managment å gjøre. Hva skjer? Hvor er det blitt av den sunne fornuften og hvorfor har alle blitt så paranoide? Dette er ikke "Enemy of the state" (selv om virkeligheten kan veldig trygt oppfattes sånn).

 

Den snåle flaminga av netshop skjønte jeg heller lite av. En kar som har posta 2 (3?) negative erfaringer av samme art angående en og samme webshop syns jeg er bare feil. tenk litt etter......om alle har posta sånn konstant, da ville kanskje en god webshop blitt en "dårlig" webshop?. Litt synd å ikke handle fra bra nettsted pga dårlig klistremerke på webshopguiden. Og det at folk ikke klarer å holde seg ontopic når en MODERATOR HAR SAGT FLERE GANGER at dere skal poste en viss type diskusjonspost i en annen tråd, så syns jeg det er svakt.

 

mitt tips: ta dere en veeeeldig god avstand fra diskusjonen og se på situasjonen derifra. Man får gjerne litt bedre innsikt på ting.

Lenke til kommentar
Den snåle flaminga av netshop skjønte jeg heller lite av. En kar som har posta 2 (3?) negative erfaringer av samme art angående en og samme webshop syns jeg er bare feil.

Det var snakk om en dobbelpost, som "karen" har beklaget. Det hadde ikke blitt noen dobbelpost om ikke Netshop hadde holdt tilbake de negative karakterene. Denne "karen" postet altså negativ karakter om to ulike saker. Mener du at en person ikke skal kunne poste negativ karakter dersom han/hun faktisk har en negativ opplevelse av webshoppen?

 

At Netshop ikke klarer å godta at noen faktisk er misfornøyd med servicen de yter tyder på en litt svak virkelighetsoppfatning.

Lenke til kommentar
Vel synes ikke det er så rart at forumet har "bare" 63.000 brukere, slik senere tids avsløringer fører til at mange mister "spiriten" til å drive forumet.

Stort sett bare nyhetene igjen som er av det jeg alltid har trodd Hardware.no var:

En gjeng med entusiaster som startet et nettsted for andre hardware entusiater uten å tenke millionbutikk.

 

Dette er pr. idag hva jeg tenker om HW.no

Prisguiden: ikke lenger noen guide, men en annonseplass...

Webshopguiden: ikke brukernes erfaringer, men erfaringer som er pyntet på/endret, hvor butikken(e) har like mye å si som brukerne

Forumet: ikke lenger diskusjonsforum om alt, kun ting som ikke sjenerer HW.no og deres moderatorer.

Guider: ikke alle spennende hardware nyheter, men det komplett og netshop fører.

Tester: se:guider

Nyheter: Blir dette det neste sponseområdet eller er det det allerede? ...bare "glemt" å fortelle det?

Etter ovennevnte ting tør jeg ikke engang tenke på "anbefalinger".

 

Siste nytt er forøvrig: Hei alle medarbeidere og moderatorer, nå møtes vi i denne tråden og så viser vi sammen at vi har rett, og hvis de gjennomskuer oss så lager vi tråder om alt mulig så det blir bare et stort kaos slik at færrest mulig forumbrukere skjønner at noe er galt.

 

Lurer på hvor mange tenker som meg og begynner å seile sakte men sikkert bort fra forumet og hele HW.no.

(regner forøvrig med å få en advarsel, evt ferie p.g.a denne posten, det er jo slik forumet er blitt. Tragisk.)

Når jeg ser på de som jobber med hardware ser jeg hovedsakelig entusiaster som er så heldig å få jobbe med hobbyen sin.

Man kan ikke benekte at det er en del penger i omløp, og man kan heller ikke klare seg uten. Det er ikke mye i verden som er gratis for tiden.

Servere, server-plass, nettlinjer og lønninger til ansatte er ikke blant det som er gratis faktisk.

 

For å kommentere dine tanker om HW.no:

 

Prisguiden: Det har den da alltid vært, en reklame for webshoper, hver gang vi nevner en webshop på en ikke-negativ måte vil jo det være pr/reklame for den butikken. Vi kan da ikke noe for at mange først innser dette nå.

 

Webshopguiden:

Vi har jo avkreftet flere ganger at webshoper kan endre noe som helst.

Det som skjedde var at ved en feil kunne alle webshoper lese nye erfaringer før de ble publisert. Dette har vi beklaget og beklager fremdeles og vi har også fikset det så snart diskusjonene begynte rundt det.

 

Forum:

Jeg vil nå påstå at disse diskusjonene som har pågått de siste dagene må kan regnes som sjenerende for HW.no siden vi blir anklaget for både det ene og andre.

Men jeg kan ikke se at noen av disse trådene har blitt stengt uten gode grunner.

Faktisk har det vært såpass mye usaklige utsagn og til tider utsagn over en viss strek at nok de fleste faktisk burde vært stengt for lengst.

 

Tester/guider:

Jeg tok en litt sjekk i hvem som hadde lånt oss produkter i de siste testene. Regner med det er det du sikter til her.

Slik ble en kjapp oversikt over det:

 

Komplett 3

DigitalImpuls 2

NEC 1

Vantec 1

Sharp 1

Gigabyte 1

ABIT 1

ASUS 1

Bluero.no 2

NDS Direkte 1

Asono 1

Nethops 1

Eizo 1

 

Dette var de 20 siste testene.

Riktignok har Komplett 1 mer produkt-utlån en neste på listen, men som du ser er dine utsagn langt unna sannheten.

 

Anbefalinger:

Det gjør jeg. Dette er meningen til hver enkelt skribent som har skrevet anbefalinger om hva han/hun mener er best i den produktgruppen det er snakk om, basert på produkter man har testet. Ergo mye godt samme som på tester/guider.

 

Så moderatorer og medarbeidere har prøvd å dra vekk fokus fra dette ved å åpne masse tråder om alt annet?

La meg korrigere deg så vi kan nærme oss sannheten.

Det vi har gjort er å flytte disse diskusjonene til der de hører hjemme, altså tilbakemeldinger, så har vi stengt tråder hvor nivået har blitt alt for usaklig. Vi har riktignok splittet dette opp over flere tråder, og når jeg ser på hvor mange som ikke gidder lese det som allerede har blitt sagt og kommer med merkelige utsagn grunnet det så innser jeg at vi burde nok ha splittet det enda bedre opp, ikke mange som gidder lese over 5 sider med poster.

Vi burde også ha gjort flere modereringsinngrep etter hva som har blitt skrevet i de gjeldende tråder.

Lenke til kommentar
Den snåle flaminga av netshop skjønte jeg heller lite av. En kar som har posta 2 (3?) negative erfaringer av samme art angående en og samme webshop syns jeg er bare feil.

Det var snakk om en dobbelpost, som "karen" har beklaget. Det hadde ikke blitt noen dobbelpost om ikke Netshop hadde holdt tilbake de negative karakterene. Denne "karen" postet altså negativ karakter om to ulike saker. Mener du at en person ikke skal kunne poste negativ karakter dersom han/hun faktisk har en negativ opplevelse av webshoppen?

 

At Netshop ikke klarer å godta at noen faktisk er misfornøyd med servicen de yter tyder på en litt svak virkelighetsoppfatning.

nå misforstod du meg helt. jeg mente 2 eller flere negativeerfaringer som gjelder EN og SAMME sak :)

Lenke til kommentar
nå misforstod du meg helt. jeg mente 2 eller flere negativeerfaringer som gjelder EN og SAMME sak :)

Da misforstod jeg ikke helt. Brukeren postet til sammen 3 negative karakterer. 2 av dem gjaldt samme sak, og er innrømmet av bruekren at var feilaktig dobbelpost. Dobbelposten skjedde fordi den første negative karakteren aldri kom i guiden, da den ble holdt tilbake. Det var altså til sammen 2 negative karakterer som skulle postes om 2 ulike saker. Og det må da være fullstendig greit at man poster en negativ karakter pr. handel dersom begge handlene oppleves som negative.

 

Så "flamingen", om det kan kalles det, kom fordi Netshop ba om at negative karakterer ble holdt tilbake uten det jeg vil kalle noen god grunn.

Lenke til kommentar
nå misforstod du meg helt. jeg mente 2 eller flere negativeerfaringer som gjelder EN og SAMME sak :)

Da misforstod jeg ikke helt. Brukeren postet til sammen 3 negative karakterer. 2 av dem gjaldt samme sak, og er innrømmet av bruekren at var feilaktig dobbelpost. Dobbelposten skjedde fordi den første negative karakteren aldri kom i guiden, da den ble holdt tilbake. Det var altså til sammen 2 negative karakterer som skulle postes om 2 ulike saker. Og det må da være fullstendig greit at man poster en negativ karakter pr. handel dersom begge handlene oppleves som negative.

 

Så "flamingen", om det kan kalles det, kom fordi Netshop ba om at negative karakterer ble holdt tilbake uten det jeg vil kalle noen god grunn.

Noen har misforstått her?

 

Slik jeg forsto det var dobbeltposten faktisk grunnet at brukeren ikke fant posten sin. Den var ikke holdt tilbake, men var faktisk i listen, bare litt lengere tilbake enn brukeren hadde giddet å søke.

 

Men det er korrekt at en av postingene ble bedt holdt igjen av Netshop fordi de ville undersøke saken. Det var dumt at ansvarlig faktisk gjorde som han ble bedt om, men det er da menneskelig å feile. Dette er mitt personlige synspunkt.

Lenke til kommentar

Er ikke den saken død og begravet nå som det har kommet en bekreftelse på at ingen nettbutikker har tilgang til å lese erfaringer lenger? Det er jo også innrømmet at noen har gjort en feil, så dermed burde denne saken være avgjort.

 

Det som er interressant nå, i alle fall for meg, er det prinsipielle bak tanken med at nettbutikker kan bestride det de mener er feilaktige erfaringer.

 

Etter mitt syn er det ikke noe problem, så lenge det foreligger klare bevis for at en erfaring faktisk er feilaktig.

 

En tjeneste basert på tilbakemeldinger fra enkeltindivider vil jo aldri være en kvantitativ ressurs, men den mister sine kvalitative fordeler også dersom man slutter å bry seg om feilaktige erfaringer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...