Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

har du hatt en spesiell episode med læreren din?


Anbefalte innlegg

Var helt på slutten av VK1 allmenn. Vi hadde fått vite at vi skulle opp i muntlig kjemi examen, og derfor fikk vi en hel dag på labben for å forberede demonstrasjoner av elevforsøk.

Jeg er en liten kjeminerd, så jeg følte meg rimelig trygg på disse, og fant en oppskrift på nitroglyserin på internett i 1. friminutt som jeg printet ut...

Etter at alt var ferdiglaget (blei bare noen milliliter), sto det klart og tydelig at det måtte stå i ro i minimum en halvtome før det var LITT trygt å flytte på. Løsningen var da kataterskuffen til læreren siden han bare svinset rundt uansett for å hjelpe elevene.

Dessverre fant han ut at han skulle kaste seg ned på stolen (som hadde hjul, og begynte å trille avgårde i en helv... fart), og tok tak i kateterskuffen som sto på gløtt for å holde seg fast.

Resultatet kan dere sikkert tenke dere til selv; Et vanvittig smell, masse grå røyk, små kryssfinérbiter fra bunnen av kateterskuffen overalt, to vinduer ble blåst ut, og læreren har sikkert øresus ennå.

Fikk "ikke vurdert" i Kjemi det året, anmeldt for hærverk på skolens eiendom og produksjon / bruk av sprengstoff (fikk 50 timer samfunnstjeneste for disse to), og 5 timer pliktig oppmøte hos psykolog for å lære om konsekvenser av handlinger. :no:

5672967[/snapback]

 

Hahaahahahaha..... :!: :!:

Genialt

 

hadde en ekstrem morsom naturfagstime for et par år siden på ungdomskolen. Vår naturfagslærer, en blond, ganske dum dame i 20 årende, skulle vise oss et ekspriment hvor hun skulle varme opp noe tennvæske på en gassbrenner. Smart som hun er, velter hun hele dritten utover kateteret og gulvet, og det tar fyr. Læreren får helt panikk, mens jeg og noen andre går opp, og slukker brannen. Vi hadde aldri noen eksprimenter etter det. En annen gang, med samme lærer. Vi hadde vært skikkelig jævlige.... ikke hørt på henne ett sekund, og hun er helt fortvilet. Hun sier med gråtkvalt stemme; Jeg orker ikke en lyd til. Det resulterer i at en kompis av meg, og en annen gutt begynner å skrike alt de kan. Hun løp gråtende ut av klasserommet.

 

Det var tider det :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En gang vi skulle tenne på glycerol, glykol og etanol i naturfagtimen, så sprakk glasset (skolen hadde kjøpt drittglass,dårlig råd...)

læreren tok det ganske med ro, og prøvde å slokke det.. mens vi bare satt der å lo.. det sloknet jo aldri..

og etter det la læreren noe over så det skulle slokke skikkelig.. Vi bare lot det ligge for det skulle bli avkjølt.. og ble med noen andre.. 20 minutter etterpå lukter det miig på naturfagrommet, og jeg sjekker.. Løfter opp greiene som lå over (et teppe + aspestplater elns) og der brenner det som bare faen..

det "plastikklaget" som ligger over treverket på pulten kokte nærmest..

Det boblet og sto i.. Jeg tok tak i noe av det, og la det utenfor vinduet i snøen..mens læreren kastet det i søppelbøtta som hun deretter la ut..

 

læreren bare "wtf, hmm..wooot"

Lenke til kommentar

Tror det kuleste jeg har opplevd var når en liten "tøff kar" som var en ugangskråke hissa opp den ene læreren vår, endte med at læreren gikk bak til han tok tak i genseren i nakken hans, løfta han opp på strak arm, bar han bort til døra, han skulle lukke opp men det gikk ikke heilt så endte med at stakkars gutten ble smelt inn i døra, mens han åpna døra, læreren kasta han ut og ba han komme inn igjen når han klarte holde kjeft, vi så ikke mer til den eleven den dagen :D :!:

Lenke til kommentar
Tror det kuleste jeg har opplevd var når en liten "tøff kar" som var en ugangskråke hissa opp den ene læreren vår, endte med at læreren gikk bak til han tok tak i genseren i nakken hans, løfta han opp på strak arm, bar han bort til døra, han skulle lukke opp men det gikk ikke heilt så endte med at stakkars gutten ble smelt inn i døra, mens han åpna døra, læreren kasta han ut og ba han komme inn igjen når han klarte holde kjeft, vi så ikke mer til den eleven den dagen  :D  :!:

5697102[/snapback]

eg hadde anmeld læreren, og læreren hadde sikkert fåt fengselstraff.

en lærer har ikkje låv a fysisk eller sykisk gå til angrep på elever på den måten du beskriver.

Lenke til kommentar
Tror det kuleste jeg har opplevd var når en liten "tøff kar" som var en ugangskråke hissa opp den ene læreren vår, endte med at læreren gikk bak til han tok tak i genseren i nakken hans, løfta han opp på strak arm, bar han bort til døra, han skulle lukke opp men det gikk ikke heilt så endte med at stakkars gutten ble smelt inn i døra, mens han åpna døra, læreren kasta han ut og ba han komme inn igjen når han klarte holde kjeft, vi så ikke mer til den eleven den dagen  :D  :!:

5697102[/snapback]

eg hadde anmeld læreren, og læreren hadde sikkert fåt fengselstraff.

en lærer har ikkje låv a fysisk eller sykisk gå til angrep på elever på den måten du beskriver.

5698183[/snapback]

 

Det gjelder elever også.

Lenke til kommentar

Nei,det gjelder nok ikke alle, for en del elever skulle en tro at de har lært at de andre elevene og personalet på skolen er gisler som de kan terrorisere og kaste bort tiden til.

 

Slik fungerer det desverre på en del norske skoler. Uartige barn som først skulle ha hatt juling og deretter kastet på dør, får holde på i år etter år med møkkaoppførselen sin. Tipper at en god del som skryter av bragdene sine hører til denne kategorien.

Lenke til kommentar
Tror det kuleste jeg har opplevd var når en liten "tøff kar" som var en ugangskråke hissa opp den ene læreren vår, endte med at læreren gikk bak til han tok tak i genseren i nakken hans, løfta han opp på strak arm, bar han bort til døra, han skulle lukke opp men det gikk ikke heilt så endte med at stakkars gutten ble smelt inn i døra, mens han åpna døra, læreren kasta han ut og ba han komme inn igjen når han klarte holde kjeft, vi så ikke mer til den eleven den dagen  :D  :!:

5697102[/snapback]

eg hadde anmeld læreren, og læreren hadde sikkert fåt fengselstraff.

en lærer har ikkje låv a fysisk eller sykisk gå til angrep på elever på den måten du beskriver.

5698183[/snapback]

 

Det gjelder elever også.

5698203[/snapback]

sant nok, men en lærer har det som jobb å pass på barna/ungdommene, men barna er der på tvang, og då synest no eg at det er på sin rette plass at dei kan reagere litt av og til bare kæddet

Lenke til kommentar

tvang og tvang, fru blom.

noen føler det kanskje slik, men etter noen år uten lekser eller noe særlig å gjøre på dagene annet enn å sløve foran en PC, savner jeg virkelig skolen, det å ha noe å stå opp til, møte andre folk enn farmor som spør når jeg vil ha middag og om jeg ikke bør legge meg snart, savner å ha noe annet å gjøre enn å sitte å spille/glane film/lese hele tiden (lekser var jo ikke SÅ ille når man tenker tilbake sånn i ettertid)...

 

 

Så nå håper jeg virkelig at jeg slipper inn på allmennfaglig påbygning til høsten.

Sånn at jeg kan få meg ei ordentlig utdanning, og kanskje etterhvert havne på et universitet eller noe...

Lenke til kommentar
sant nok, men en lærer har det som jobb å pass på barna/ungdommene, men barna er der på tvang, og då synest no eg at det er på sin rette plass at dei kan reagere litt av og til bare kæddet

5701376[/snapback]

 

"Passe på"? Lærern er der for å sørge for at elevene går igjennom det stoffet som er fastsatt i læreplanen slik at vedkommende kan få seg en jobb å yte litt tilbake til samfunnet. Skolen er ikke bare et oppholdssted fordi foreldrene er på jobb. Mulig du ser for deg et samfunn der ingen må gå på skole, personlig tror jeg ikke det hadde fungert, andre steder i verden har det slik og de misunner oss for vårt system der vi kan gå gratis (sett bort fra studieavgift på 650,-) på skole så lenge vi stort sett ønsker. De som går på barneskolen og ungdomskolen vet sjeldent hva som er best for seg selv, og derfor må de ha ganske stramme føringer.

Lenke til kommentar
Vi hadde gym 5. så måtte vi danse etter jentene :cry:

En kompis av meg klikka helt og bynte å vise fuck you og sa fuck til læreren.

Så sa kompissen min at vi skulle gå å hente innebandy køller å slå ned læreren :cry:  Vi hadde verdens snilleste lærer :innocent:

Jeg ble med kompisen min hjem den dagen så fikk moren vite det :!:

Uansett alle guttene (inkludert meg) ropte høyt i gymsalen DETTE ER GROVT BARNE-MISSHANDLING! Mens jeg vred meg i latter. Det glemmer jeg ikke :tease:

5703573[/snapback]

 

 

hah, barnsligste jeg har hørt på en god stund! :roll:

Lenke til kommentar

hmm. Husker en gang i 10. klasse.meg og en kompis hadde noen sprø ideer innimellom. Jeg hadde skadet foten, så jeg gikk rundt på krykker, og kompisen min hadde med seg noen svææææære apelsiner den dagen. så hva tror dere? jooo. baseball gikk gjennom hodet vårt. jeg stillte meg opp, han kastet. og jeg osm har spiltl litt baseball i min tid, får inn en fulltreffer, og "appelsin juice" med maaaaaaaaasse fruktkjøtt :!: regner over de såkalte "nerdene" i klassen. :innocent:

hysterisk. i vertfall. så har eg alltid hvert en snill og rolig gutt osm ikke gjør så altfor mye gale, (og blir vedligt sjeldent tatt!!) så når de sladdret til læreren min,

så sa hun bare dette : Neida, Raymond kan ikke gjøre noe så dumt :tease:

Lenke til kommentar
tvang og tvang, fru blom.

noen føler det kanskje slik, men etter noen år uten lekser eller noe særlig å gjøre på dagene annet enn å sløve foran en PC, savner jeg virkelig skolen, det å ha noe å stå opp til, møte andre folk enn farmor som spør når jeg vil ha middag og om jeg ikke bør legge meg snart, savner å ha noe annet å gjøre enn å sitte å spille/glane film/lese hele tiden (lekser var jo ikke SÅ ille når man tenker tilbake sånn i ettertid)...

 

 

Så nå håper jeg virkelig at jeg slipper inn på allmennfaglig påbygning til høsten.

Sånn at jeg kan få meg ei ordentlig utdanning, og kanskje etterhvert havne på et universitet eller noe...

5702942[/snapback]

 

Hvor mange tror du hadde gått på barneskolen hvis de ikke måtte? 90% av alle elevene på barneskolen har et brennende ønske om å sprenge skolen i lufta.

Lenke til kommentar
Vi hadde gym 5. så måtte vi danse etter jentene :cry:

En kompis av meg klikka helt og bynte å vise fuck you og sa fuck til læreren.

Så sa kompissen min at vi skulle gå å hente innebandy køller å slå ned læreren :cry:  Vi hadde verdens snilleste lærer :innocent:

Jeg ble med kompisen min hjem den dagen så fikk moren vite det :!:

Uansett alle guttene (inkludert meg) ropte høyt i gymsalen DETTE ER GROVT BARNE-MISSHANDLING! Mens jeg vred meg i latter. Det glemmer jeg ikke :tease:

5703573[/snapback]

 

 

hah, barnsligste jeg har hørt på en god stund! :roll:

5704264[/snapback]

 

Helt enig.

Lenke til kommentar
tvang og tvang, fru blom.

noen føler det kanskje slik, men etter noen år uten lekser eller noe særlig å gjøre på dagene annet enn å sløve foran en PC, savner jeg virkelig skolen, det å ha noe å stå opp til, møte andre folk enn farmor som spør når jeg vil ha middag og om jeg ikke bør legge meg snart, savner å ha noe annet å gjøre enn å sitte å spille/glane film/lese hele tiden (lekser var jo ikke SÅ ille når man tenker tilbake sånn i ettertid)...

 

 

Så nå håper jeg virkelig at jeg slipper inn på allmennfaglig påbygning til høsten.

Sånn at jeg kan få meg ei ordentlig utdanning, og kanskje etterhvert havne på et universitet eller noe...

5702942[/snapback]

 

Hvor mange tror du hadde gått på barneskolen hvis de ikke måtte? 90% av alle elevene på barneskolen har et brennende ønske om å sprenge skolen i lufta.

5719291[/snapback]

 

 

jo jo, klart det.

jeg hadde et brennende ønske om det samme da jeg og noen venner prøvde å tenne på skolen i 4. klasse.

vi tente riktignok et bål utenfor, like ved veggen (solid murvegg :p ), så det ble ikke noe av det :p

 

men den er kjekk å ha, uansett

Lenke til kommentar

Husker en gang i 9 klasse... vi hadde en sinnsyk alt mulig (ingenting)-lærer. kan drev alltid å klødde seg i facen.

 

men uansett, en vakker oktoberdag var vi alle uvitende om at det var den dagen som var den sisste med den læreren. Vi hadde gjort våre vanlige stunt i klasserommet med div fyrverkeri og snaskens da læreren kommer inn i rommet. "hva i all verden er det dere driver med!" bruter han ut. Alle ble helt stille og det var bare kruttlukta som var igjen. Han hører at noen ler utenfor gangen, og umiddelbart haltet han ut av klasserommet for å sjekke det ut. da var det en kompis av meg som lekte med en plast-kjetting og drev å piska en fyr. "GI MEG DEN KJETTINGEN!" brøt han ut. han begynte å dra i kjettingen i håp om å kapre den, men forjeves. de står nå i hver sin ende av kjettingen og drar hver sin retning. "GI MEG DEN NÅ!" tilføyer han enda en gang. i det øyeblikket det utsagnet kom inn i min kompis sitt hode, svarer han elegant: "Den er grei :)" og slipper kjettingen. Den forfjamsete læreren flyr gjennom luften som ett prosjektil og gjennom glassdøra inn til klasserommet vårt. dette resulterte i et "bodbad".

 

Den dagen var den sisste med denne læreren.

(førtidspensjonerte pga. dette) :ermm:

Endret av Milt
Lenke til kommentar

Foreslår at du fjerner navnet hans jeg. Blir også ganske overrasket over hva folk tillater seg å gjøre mot lærere - én ting er morsomme rampestreker, noe annet er vedvarende mobbing. Mange lærere er faktisk mennesker som de fleste andre, og det må være et enormt press i dette yrket. Tenk dere - en lærer skal både sitte inne med fagkunnskap, være god til å formidle dette, og samtidig være både psykolog og støttekontakt for elevene.

 

Så en liten solskinnshistorie. De første årene på barneskolen gikk jeg i klasse med ei litt tilbakestående jente, tror hun hadde et syndrom av ett eller annet slag. Hun skulle integreres og greier, så ingen andre i klassen fikk lov å ligge foran henne i pensum. Det førte selvfølgelig til at vi med 10 fingre og tær fort kjedet oss. Det er ganske utrolig hvordan skolesystemet tar vare på de svakeste, men ignorerer de flinke.

Lenke til kommentar
Foreslår at du fjerner navnet hans jeg. Blir også ganske overrasket over hva folk tillater seg å gjøre mot lærere - én ting er morsomme rampestreker, noe annet er vedvarende mobbing. Mange lærere er faktisk mennesker som de fleste andre, og det må være et enormt press i dette yrket. Tenk dere - en lærer skal både sitte inne med fagkunnskap, være god til å formidle dette, og samtidig være både psykolog og støttekontakt for elevene.

 

Så en liten solskinnshistorie. De første årene på barneskolen gikk jeg i klasse med ei litt tilbakestående jente, tror hun hadde et syndrom av ett eller annet slag. Hun skulle integreres og greier, så ingen andre i klassen fikk lov å ligge foran henne i pensum. Det førte selvfølgelig til at vi med 10 fingre og tær fort kjedet oss. Det er ganske utrolig hvordan skolesystemet tar vare på de svakeste, men ignorerer de flinke.

5721786[/snapback]

ser hva du skriver og tar det til meg :)

 

Og når det gjelder det sisste du skrev, så er jeg også helt enig. det er synd at skolene ikke har resurser til å tilrettelegge utdanning for de fleste. synd at den ène eleven skal holde igjen hele klassen :dontgetit:

Lenke til kommentar

I den første posten min skulle jeg bare legge ut et eksempel på hva som skjedde. vi fikk faktis beskjed av politiet at klassen våres var rapportert til høyere makter på grunn av oppførselen våres. Vi skulle kanskje bli splitta opp på forskjellige skoler. Kommunen hørte raskt om dette og fastslo at dette var uaktuelt, men ville heller sette opp web-kameraer i klasserommet vårt slik at de kunna ha live bilder i klasserommet, slik at de kunne sende bildene til politiet osv...

 

Til slutt ble vi enige om at det skulle sitte en politimann bakerst i klasserommet og følge med på hva vi gjorde i undervisningen.

 

egentlig synd at alt oppstyret med klassen vår ble som det ble. fikk egentlig ikke den uttdanninga jeg trengte. (føler jeg). :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...