Gå til innhold

Sony PSP vs. Nintendo DS Avstemning

Hvilken nestegenerasjons-håndholdt skal du ha?  

196 stemmer

1. 1. Hvilken nestegenerasjons-håndholdt skal du ha?

• Nintendo DS
      45
    • Sony PSP
      95
    • Begge
      9
    • Ingen av dem
      31
    • Vet ikke
      15

Anbefalte innlegg

Skrevet

DS så klart. Den gode grunne til dette er at:

Nintendo har en lang og god erfaring med håndholdte konsoller. Så vidt jeg vet har ikke sony drevet med dette enda.

Nintendo sine kvalitetsspill. Da snakker jeg om spill som Mario, Zelda og andre gode spill. Sier ikke at PsP-en ikke har noen gode spill, men liker Zelda og Mario så godt.

Nintendo har laget en nytenkende konsoll med 2 skjermer, den ene touch-screen. Nintendo er ofte ute med noen nytt, og det er slik det alltid har vært. "Nintendo skaper trenden".

Jeg har mp3-spiller så hva skal jeg med det på en spillkonsoll? Å se på videoer på en liten skjerm kan ikke være spesielt gøy og har heller ikke noe behov for det.

Batterilevetiden på DS-en er lengre så vidt jeg har hørt.

Nå må alle huske at dette er mine meninger. Jeg ønsker ikke å starte noen krangler eller lange diskusjoner på noen av disse punktene. De er akkurat det jeg mener, og alle kan få lov til å være uenig med meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Orresnei

Enig med alt du sier der gitt

Problemet er bare at jeg er stoooor fan av mgs serien også , og blir nok da nødt til å kjøpe psp pga av nye mgs :(

Skrevet

Tror de kommer til å bli gode konsoller for hver sine spill...

Nintendo DS på de mer koselige eventyr og platform spillere, mens PSP blir bra på bilspill, actionspill osv.

Stemte "begge" fordi jeg egentlig har lyst til å skaffe meg begge to. Skal dog kjøpe PSP i første omgang, når den kommer til Norge. Kjøper PSP først fordi jeg liker den store skjermen og den har et mer "ekslusivt" design enn Nintendo DS. Håper det kommer billige ekstra batterier til PSP hehe.

Skrevet
TheWiz: Den signaturen din er ufattelig morsom! Har du prøvd den på byen? Og i så fall, hvor mange blåveiser fikk du?

Jeg har ikke testa den på byen, men jeg skjekka det på ei jente i klassen,

hun bare lo :p

Skrevet
Orresnei

Enig med alt du sier der gitt

Problemet er bare at jeg er stoooor fan av mgs serien også , og blir nok da nødt til å kjøpe psp pga av nye mgs :(

Du vet at det er et kortspill liknende Pokemon og Magic: The Gathering, og at Hideo Kojima som har laget de andre spillene ikke har noe kreativt med tittelen å gjøre?

• 3 uker senere...
Skrevet

Nintendo DS, blir gøy med Mario igjen, for Nintendo sier at prisene på spille skla ligge uner PSP og at spillmaskinen skla vel være litt billigere også, så jeg statser nok på Nintendo DS

Skrevet

Nei, jeg har lest mange tester av PSP, og den varer alt fra 4-7 timer, det spørs hva man gjør... Spiller man/ser film hele tiden varer den 4-5 timer, hører man bare på mp3, og skrur av skjermen kan den var opptil 7 timer (har jeg lest)...

Jeg skal ha PSP, rett og slett pga mulighetene... Med tiden kommer det f.eks: Internet browser og mulighet for online spilling, noe som DS ikke kan (foreløpig?). Film, spill og musikk i samme greia (er jo bare å kjøpe et nytt minnekort eller en usb pendrive, så har man mer minne, det finnes jo også f.eks 40 gb harddisker som i prinsippet skal være mulig å koble til, men om noen har testet det vet jeg ikke).

DS synes jeg virker kjedelig... Greit, 2 skjermer og 1 trykkfølsom, men det er alt den har... Klassiske nintendo titler reborn blir for kjedelig for meg... det blir det samme om og om igjen (mario hint hint).

Jeg har også hørt om at det skal finnes en battery pack som kobles til USB porten på psp, men det var bare et rykte, som jeg ikke har hørt noe mer om, noen som vet?

Skrevet
DS synes jeg virker kjedelig... Greit, 2 skjermer og 1 trykkfølsom, men det er alt den har... Klassiske nintendo titler reborn blir for kjedelig for meg... det blir det samme om og om igjen (mario hint hint).

DS virker kjedelig? Jeg syns PSP er kjedelig.... den er jo bare PS2 i hånda, omtrent ingen forskjell... Hva er vitsen med en PSP dersom du har PS2? PSP vil ja bare få de akkurat samme titlene som det PS2 har omtrent....

DS har flere muligheter enn det PSP har, mange flere gameplaymessig. Online egenskapene til DS er ikke avslørt ennå. Nintendo skal visstnok komme med en annonsering snart. Klassiske titler er jo det aller beste! Hvem vil ikke ha et nytt Mariospill? De er jo 100x bedre enn andre spill. Gleder meg til å bruke touchscreenen til FPS spill. Kan jo bruke den akkurat som en mus jo, genialt!

Skrevet
Gleder meg til å bruke touchscreenen til FPS spill. Kan jo bruke den akkurat som en mus jo, genialt!

Men husk 1 ting da, at Nintendo er ikke akkurat kjent for å ha de feteste FPS spillene :p jeg tror at DS kommer til å bli en slager for gruppen 0-18 år, men over det tror jeg det er få som kommer til å kjøpe den... For meg virker den barnslig... Touch-Screenen er veldig intuitiv, men jeg synes ikke at det er nok for å få meg til å kjøpe den... og mulighetene? ja, en sammenlingning kanskje:

PSP:

Video - Musikk - MP3 - WiFi - (online etterhvert) - Mobiltelefon adapter (kommer) - Internett Browser (kommer) - PS2 grafikk (pwn!) - Stor skjerm - Lekker

DS:

Spill - TouchScreen - Klassiske Nintendo titler - WiFi - Grafikken er mellom GC og N64 - er det noe mer egentlig?

Grunnen til at jeg faller mer mot PSP enn DS er fordi jeg har lyst på en maskin som kan gjøre mer enn bare å spille spill... Video og MP3 på PSP er de 2 tingene som gjør at jeg kommer til å kjøpe denne, og pga den har USB port (2.0), og plass til Minnekort...

Dvs. at man kan føre over DivX filmer til enten en PenDrive eller et minnekort og spille den av på PSPen... De blir også solgt filmer fra 120-180 kr på UMD-disker som Sony selv gir ut...

Skrevet

Nintendo DS, uten tvil. Nintendo har lang erfaring med håndholdte konsoller, og vet hvordan spillene skal tilpasses plattformen. Sony derimot, kommer til å lage spill til PSP som ellers like gjerne kunne vært på PS2. Det blir som PS2, bare på mindre skjerm. Da foretrekker jeg heller å spille på en stor TV-skjerm. Med Nintendo sine håndholdte får man en spillopplevelse som en vanlig konsoll ikke kan levere, og det er en av grunnene til at jeg liker Nintendo.

Når jeg kjøper en håndholdt, driter jeg i muligheter for internett, å se filmer, musikk og alt slikt jalla. Jeg vil spille og ha det gøy med det. Dessuten liker jeg DS-designet og konseptet med to skjermer og touch-screen. God batteritid er også noe jeg legger vekt på. Er ellers enig i alle argumentene for å kjøpe DS.

Det jeg liker med PSP er den store skjermen, men der stopper det egentlig. Jeg synes ikke PSP har noe å stille med sammenlignet med DS. Det blir som TCI sier, å holde en PS2 i hånden. Da foretrekker jeg heller en vanlig PS2 og en TV-skjerm.

Skrevet

Hva har DS å tilføre til spilleopplevelsen som vanlige konsoller etc ikke leverer da? En mer klumpete og dårligere måte å spille på. En mindre presis og mer "innovativ" måte?

Jeg for min del har ikke planer om å bruke en håndholdt konsoll hvis jeg har andre og bedre alternativer tilgjengelig. Håndholdte er bare for bruk på reiser og på hytta etter min mening.

Og hva mener du med at Nintendo sine håndholdte får man en spillopplevelse en vanlig konsoll ikke kan levere? Dette får man _kanskje_ på DS i form av en ny (men ikke bedre?) måte å styre på, men på f.eks. GBA så er det jo bare en SNES i lommeformat. Den kan ikke levere en dritt som ikke SNESen kunne, så det ble jo bare å reise 8-9 år tilbake i tid på en mindre skjerm.

Skjønner ikke hva folk mener er så fantastisk innovativt med DSen. Er det bare den, etter min mening, tungvinte måten å styre på eller er det en slags sjarn og x-factor over det hele?

Kommer nok personlig til å skaffe begge i hus etter hvert, så vi får se...

Skrevet (endret)

Enig med deg SBS. Det eneste som skiller DS fra N64/GC er TouchPaden, og det er alt... Og ikke kom her å si at det kommer nye titler som er ulike fra konsollene til Nintendos håndholdte maskiner... fordi det gjør det nemlig ikke. Det er akkurat samme spillene, bare med andre titler, og noe endret interface... (og de nye på DS da, som har Touchpaden i tillegg)

En DS blir som en 64/GC i hånda, akkurat som en PSP blir en PS2 i hånda. Men det er jo også hele poenget med begge... de heter ikke håndholdte spillkonsoller for ingenting... De er laget for å brukes der man faktisk ikke har en konsoll og en stor TV. Dvs på hytta/bussen/stranda eller hvorsomhelst...

Nintendo har lang erfaring med håndholdte konsoller, og vet hvordan spillene skal tilpasses plattformen. [...] Med Nintendo sine håndholdte får man en spillopplevelse som en vanlig konsoll ikke kan levere

Det er tydelig at du kommer til å kjøpe DS, bare fordi den heter Nintendo, det er helt klinkende klart... Spillene som Nintendo har lansert på tidligere Gameboy, har enten blitt kun laget for GB(A), Ellers så er det direkte kopier av NES/SNES spill under andre titler og ofte noe endret brukergrensesnitt... Jeg sier ikke at PSP er noe bedre, men å bruke det som argument er dumt...

Har sett en del filmer fra både PSP og DS, og jeg må si at skjermen på PSP rett og slett knuser DS sin(e)... Nå vet jeg ikke spesifikasjonene på de 2(3) skjermene, men jeg antar at det er noe i samme duren...

Endret av Feh

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...