Gå til innhold

Win XP og spill SUGER!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat installert Win XP og lastet ned alle oppdateringer + lagt inn ny driver for skjermkort.

Likevel får jeg ikke spilt Star Wars Jedi Outcast, selv om det står bak på coveret at det har støtte for både XP og 2000.

Spillet begynner å loade og plutselig fryser deg og jeg må trykke inn reset knappen.

Hvorfor skjer dette når spillet er godkjent for XP???

NOEN SOM HAR PEILING??? :???:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv om spillet er "godkjent" som du så presist velger å kalle det, betyr det ikke at problem ikke kan oppstår, jeg får selv kjørt spillet knirkefritt på min maskin, en XP2100+-Abit HK dings.

Jeg bruker windows xp pro norsk.

For det første bør du legge ved maskinvare spesifikasjoner når du spør slike spørsmål, det gjør det litt lettere for oss å svare.

Uansett, et lite generelt tips er å oppgradere alle drivere, lydkort, skjermkort, kontrollerkort, laste ned nyeste Via 4in1, oppgradere BIOS...

Når du har gjort alt dette og ting fremdeles ikke funker, spør igjen, så kanskje noen har et bedre svar en meg.

Skrevet

Ok, det beviser jo at kombinasjonen Windows XP og spill SUGER!

Det funker forresten helt fint for meg med Jedi Outcast og XP.

Skrevet

Jedi Outcast2 fungerer helt fint på min XP i hvertfall.

Må vel være maskinen din du har satt opp noe feil på da.Kjenner flere med XP som får spilt Jedi2

Mio

Skrevet

Skal prøve å installere de nyeste driverne fra VIA så for vi se!

Mine spesifikasjoner:

MSI K7T PRO 2-A (Med nyeste BIOS)

700 Mhz AMD Duron

768 Mb Ram PC 133

40 Gb WD

Geforce 3 TI 200

Plextor 24/10/40A

Forresten, grunnen til at jeg skrev "Win XP og spill SUGER" var for å få folk litt provosert, for dermed å kanskje få noen innspill.

Tror faktisk jeg klarte det! :smile:

Skrevet

Dette er bare RØR! Du skriver at XP suger uten å ha noen spesiell grund til det. Du har bare rene spekulasjoner. XP klarer fint å kjøre Jedi Knigh 2. Det er noe annet som er feilen. Har selv rundet JK2 uten noe problem, og jeg har uk XP pro.!!

Og foresten du må skrive hva slags innmat du har i maskinen din. Du har ikke engang skrevet hva slags versjon av XP du har. Dette er slapt!

Skrevet

Veldig typisk brukerfeil men sjekk driverene dine (spes skjermkort/hovedkort) - dersom du også beskriver maskinen din litt er det også lettere for oss å kommer med tips.

Spiller fungerer utmerket på WinXP Pro her iallfall.

Skrevet

Quote:

Den 2002-06-12 21:29, oXygEn skrev:

Ok, det beviser jo at kombinasjonen Windows XP og spill SUGER!

Kan du heller bare la være å svare? XP er bedre klargjort for spill enn f.eks 2000 f.eks mhp "OS-simulering".

Skrevet

Den 2002-06-12 21:38, Mio skrev:

Jedi Outcast2 fungerer helt fint på min XP i hvertfall.

Må vel være maskinen din du har satt opp noe feil på da.Kjenner flere med XP som får spilt Jedi2

Mio

ja men det er mye enklere å si at "win xp suger",win xp er bra den det er bare den karen som ikke forstår xp,og når noe går galt så er det bill og gjengen som er dårlig.

Kjetil

Skrevet

Siden det virker helt fin på min maskin med windows xp, vil jeg nok tro at det må være en hardware feil eller noe annet enn selve opperativsytemet.

Skrevet

Windows XP og spill SUGER!  

Hvordan klarer egentlig Windows XP å suge? Det kan vel ikke være i fysisk betydning, det ville jo krevd en munn eller en slange koblet til en sugemotor av noe slag. Er det kanskje ment i overført betydning, slik at Windows XP og Spill suger strøm eller systemressurser eller noe sånt da? Synes i alle fall det var en merkelig påstand å komme med. Tror ikke at Windows XP var tiltenkt en slik sugefunksjon da den ble utviklet av Microsoft.

mvh

André.

Ordnung ist etwas für Primitive, das Genie beherrscht das Chaos.

-Albert Einstein

[ endret av andre_aronsen den 2002-06-13 00:52 ]

Skrevet

LarsC:

Quote:

Kan du heller bare la være å svare? XP er bedre klargjort for spill enn f.eks 2000 f.eks mhp "OS-simulering".

Eller kanskje du burde tenke deg om to-tre ganger til for å finne ut hva oXygEn EGENTLIG mente???

Skrevet

Quote:

Den 2002-06-12 21:52, Kjetil Lura skrev:

oXygEn er det nødvendig å bruke ord som "suger" har du ikke noen andre ord du kan bruke

Kjetil

Tror han mente å være ironisk, les siste linjen, vet du ikke hva ironi er? :smile:

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Skrevet

Quote:

Oxygen var ironisk, la han være.

Skrevet

Rart om ikke "TST" stenger denne tråden snart pga usaklighet eller.no siden han av en eller annen grunn har stengt alle andre tråder her i kveld bare for små bagateller. Må bare få sagt at moderatorene her få forumet er helt håpløse, ødelegger forumet totalt!

Skrevet

jeg har også hatt liknende problemer med jedi, men jeg fant en løsning som reduserer kræsjene en god del. Høyreklikk på jediknight2.exe fila di og velg "compability"--> "Windows 98". Dette samt bruk av "compability mode" hjelper mot lock-ups..

Du kan bruke den ene delen eller begge, prøv alt siden jeg husker ikke helt hva som ga best resultat.

Skrevet

Tror han mente å være ironisk, les siste linjen, vet du ikke hva ironi er? :smile:

Mvh kjello2

så det betyr at han kan skrive hva han vil,for så å si at det var ironisk.

Kjetil

Skrevet

Øhm, ja, jeg får vel levere ironidetektoren inn til reperasjon i morgen da tenker jeg. Det har begynt å fuske litt av og til.

:wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...