Gå til innhold

Videoklipp: Ny prisguide-server


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
-Kompresjon av videoen er gjort i Windows Moviemaker eller hva det heter på winboksen til Ueland i farta. Som sagt, vi hadde ikke planer om å publisere dette som en artikkel! :) Som ivrig linux-bruker skulle jeg gjerne sett at vi hadde brukt et annet format, men vi har nok av andre oppgaver oppover øra, så tok oss ikke tid til det.

Det er en grunn til at M$ ikke gjør det letrtvindt å bruke andre codec'er. Det er for å spre eget codec-format så mye som mulig. Dermed gjør man livet tungvindt for de som bruker andre plattformer, og flere bruker Windows.

 

Men enda viktigere for M$ er at selve formatet blir spredd. Og dermed legges det press på produsenter av 'dingser' i alle format om å støtte WMV. Dermed kan M$ håve inn lisenspenger fra alle disse dingse-produsentene.

 

Bruk VirtualDub til å komprimere DV fil til DivX eller XviD. Det tar noen få minutter, så kan dere ta dere en kaffe mens dere venter. Ellers så kan jeg anbefale Nero sitt videoredigeringsprogram. Bedre og like enkelt som MovieMaker, og nesten gratis.

 

Edit: Kul PC. Bra med lyd på den ja. Krever sine vifter for å holde den kjølig når den er så tynn og så tettbefolket med komponenter.

Endret av JBlack
Lenke til kommentar

Iceraven: Da er vi vel enige om nitrogenen, den er flytende i flaskene, men trolig i gassform når den når skapene.

 

Torbjørn: Butikkene har prislister som vi henter inn og parser. Å tolke html-en til 50 webshopper som endrer design ved hver fullmåne hadde ikke vært noe gøy. Forøvrig har jeg vel rundt 80 vekttall på baken, men sjarmeres av nitrogen-is når som helst! :)

 

BennyXNO: SATA gir deg mye mer lagringsplass for pengene enn SCSI. Hvor mye raskere SCSI er når man har skikkelige kontrollere gjenstår å se.

Endret av knatten
Lenke til kommentar
BennyXNO: SATA gir deg mye mer lagringsplass for pengene enn SCSI. Hvor mye raskere SCSI er når man har skikkelige kontrollere gjenstår å se.

Med den argumentasjonen kan jeg nok ikke vinne... :blush:

 

Men etter å ha sett noen tester på server-applikasjoner, så går det mer enn dobbelt så raskt med 15K U320 SCSI disker enn våre kjekke 10K Raptor-diskene. 16 mb cache Maxtor diskene er utrolig raskere på skriving, men siden prisguiden jo er enn lese-intensiv applikasjon vil jeg anta at gevinsten med SCSI hadde vært formidable.

Lenke til kommentar

Hvis det er ren flytende nitrogen på tanker så blir de isåfall blandet sammen med andre gasser før det når rommet. Det er jo et kjent fenomen det dannes ekstrem kulde når gass går fra flytende til gas form, som ikke er bra ned tanke på kondens. Jeg kan umulig forestille meg at man bare har rør direkte til tanker med flytende nitrogen.

Lenke til kommentar
-Jeg pleier ikke å uttale cd-rom på den måten! :) Vi hadde ikke akkurat planer om å legge ut videoklippet som artikkel, så alt ble filmet i et take, og jeg improviserte underveis.

Synes bare det var gøy jeg :D Ble jo bra da ;)

 

For øvrig, dere trenger ikke et par ekstra folk til å være med og dille og kose seg med den serveren i helgene da? Teste ut ting og sånn? :innocent:

(Knatten har drømmejobb :D )

Lenke til kommentar

eXZire: Morsomt å leke med nye bokser ja, men det er ikke alltid moro å dille med servere når mobilen piper klokka tre på natta og du er på ferie og du må finne nærmeste RJ45 for å bruke den neste timen på å pleie en syk server... Alt har sine positive og negative sider! :) Forøvrig er det ikke jeg som skal teste boksen, det er det hovedsaklig Mathias Meisfjordskar som skal gjøre. Jeg er egentlig litt mer programmerings-fyr.

Lenke til kommentar
eXZire: Morsomt å leke med nye bokser ja, men det er ikke alltid moro å dille med servere når mobilen piper klokka tre på natta og du er på ferie og du må finne nærmeste RJ45 for å bruke den neste timen på å pleie en syk server... Alt har sine positive og negative sider! :) Forøvrig er det ikke jeg som skal teste boksen, det er det hovedsaklig Mathias Meisfjordskar som skal gjøre. Jeg er egentlig litt mer programmerings-fyr.

Helt sant, eller satt bare bittelitt på spissen? ;) Men som du sier.. alt har sine positive og negative sider... men ville tro det er fler pro's enn con's her da :p

 

Er det ikke du som skal teste boksen altså? Jaja. Da får jeg være misunnelig på Herr Meisfjorskar også da ;)

 

Men du har fortsatt en knall jobb da Knatten :D

"hihi" ;)

Lenke til kommentar
Det støynivået gjorde ikke akkurat SÅÅ stort uttrykk på meg for å si det sånn...

Vil bare opplyse om at det kan bli verre! Og da mener jeg så veldig at man blir ør i hodet og får sus i ørene... Men uansett, ville vært kjekt med en sånn en :D

Så fanger ikke en kamera-mic opp lyden helt korrekt heller da ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...