bastix Skrevet 11. januar 2005 Skrevet 11. januar 2005 Hei! Jeg ser at blant annet ASUS selger nå hovedkort som støtter S-ATA 2, noen som vet når denne typen harddisker kommer for salg?
thoering Skrevet 11. januar 2005 Skrevet 11. januar 2005 (endret) Vet at det finnes harddisker som støtter en teknologi som kalles NCQ, hvilket er en del av S-ATA2-standarden. Seagate har bl. a. denne Endret 11. januar 2005 av thoering
Lone*Desert-Fish Skrevet 11. januar 2005 Skrevet 11. januar 2005 NCQ er en del av S-ATA2 det er riktig det ja, men enda mer viktig for de fleste er vel (den teoretiske) doblingen av overføringshastighet. Overføringshastigheten skal nemlig opp fra 150MB/s til 300MB/s. Jeg er også en av de som lurer veldig på nårtid vi får se noe til disse diskene på det norske markedet.
frentix Skrevet 11. januar 2005 Skrevet 11. januar 2005 Vi vil vel egentlig ikke se noen store ytelseshopp fra 150 til 300 mb/s . Dessuten vil nok ikke prisen bli så mye bedre heller. Tror jeg holder meg til vanlig sata en stund til ja.
Lone*Desert-Fish Skrevet 11. januar 2005 Skrevet 11. januar 2005 Vi vil vel egentlig ikke se noen store ytelseshopp fra 150 til 300 mb/s . Dessuten vil nok ikke prisen bli så mye bedre heller. Tror jeg holder meg til vanlig sata en stund til ja. Ytelseshopp i overføringshastighet ? Nei diskene på S-ATA2 blir nok ikke dobbelt så raske med tanke på overføringshastigheten. Vi får nok ikke 300MB i praksis, selv om det er teoretisk maks, og de blir nok ikke 100% raskere enn S-ATA(1) 150, men en del raskere er det nødt til å bli, ellers hadde de ikke kunnet kalle det en ny standard! Men ikke kom her å si at det ikke blir merkbart. Noen bruker PCen til andre ting enn deg og selv om det ikke blir så veldig merkbart for deg og mannen i gata denne økningen, så er det noen som kommer til å sette stor pris på den uansett. Hvorvidt du holder deg til S-ATA1 eller kjøper S-ATA2-disker så fort de kommer er det vel ikke noen som finner så veldig interessant, og denne tråden handler om: Er det noen som vet når S-ATA2-diskene kommer?
frentix Skrevet 11. januar 2005 Skrevet 11. januar 2005 Ok , tilbake til topic: http://www.mactrade.de/view/0/4/0/1/Maxtor/ <--- se nede på siden. Siden maxtor tydeligvis har s-ata2 disker for salg i tyskland , kan det ikke være lange stunden før de popper opp i norske web butikker også. Noen spesiell dato kunne jeg ikke snuse opp , men dette må da være et lite hint hvertfall. Så at det var grønt lastebil signal på akkurat de diskene , det kan vel bety at de har dem på lager også. (nå er ikke jeg noen ekspert på tysk)
CAT-scan Skrevet 12. januar 2005 Skrevet 12. januar 2005 Lone*Desert-Fish: Poenget er at så lenge ikke produsentene gjør noe med søketid, skrive- og lesehastighet, så vil man antageligvis ikke merke store forskjellen (så vidt jeg vet har ikke overføringshastighet vært noen stor begrenser). men en del raskere er det nødt til å bli, ellers hadde de ikke kunnet kalle det en ny standard! Neivel, er det en ny regel jeg ikke har fått med meg? Men ikke kom her å si at det ikke blir merkbart. Noen bruker PCen til andre ting enn deg og selv om det ikke blir så veldig merkbart for deg og mannen i gata denne økningen, så er det noen som kommer til å sette stor pris på den uansett. Han kan vel komme å si hva han vil like mye som deg, ingen av dere har noe reell info (tester) å vise til uansett...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå