Gå til innhold

Forumets uoffisielle bass-tråd


Krankemot

Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Da får vi lage litt liv her.

Jeg har planer om å kjøpe ny forsterker etter nyttår. Har prøvd denne. Virker som en bra forsterker til den prisen. Har ikke testet så mye annet Men hvis noen her har noen forslag så er det bare å komme med dem :)

 

Vil helst ikke bruke mer enn 3-4000. Den er kun til hjemmebruk forresten.

 

Skal også ha meg ny bass etter hvert. Litt lei av min gamle Squier nå. Har sett mest på Jazz bass. Men det får bli senere

Lenke til kommentar

Jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal øve på når jeg øver slap. :p

Det er kanskje en av utfordringene, hadde det samme problemet fram til jeg fikk Eirik Øien (Kurt Nilsen, Stein Torleif Bjella, Moving Oos, Dadafon, Nullskattesnylterne osv.) som lærer. Han viste meg mange øvelser som åpnet øynene mine for hvordan slap utføres på en enkel og effektfull måte. Hadde jeg hatt et kamera og en ordentlig mikk kunne jeg ha lagt ut noen av øvelsene hans for dere. Legger ut en på tab.

 

Tommel på E og A-streng, pekefinger på G-streng, alle toner er åttendeler.

 

 

G|---------------x----------------x----------------5--5----------|

D|-----------------------------------------------------------------|

A|---------x---------5h7-----x-----------------------------------|

E|--5h7--------------------------------5h7---x-------------5h7|

 

 

Hva slags basser har folket? Min nyeste er en P-bass fra 1993 i Lake Placid blue. MIJ.

En 2007 Fender Am. Deluxe Precision i sunburst og en 2009 Music Man Bongo 5HH i Egyptian Smoke. Bilder i signatur.

 

Driver for tiden også å sysler med å bygge en fretless jazzbass/buzzard hybrid for tiden. Legger ved bilde av kroppen og legger uten en worklog når den er ferdig. :)

 

319923_10150279517918953_769583952_7762484_6222823_n.jpg

294531_10150307804903953_769583952_7976102_1542462266_n.jpg

Endret av Frohman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvilke basser? Hmm...

 

- Fender Precision bass 1964. Skal være orginal for det meste.

- Fender Precision bass båndløs 1975. Orginal her og.

- Fender Jazz bass 2007 am. Standard med ettermontert preamp.

- Legobass med Litt eldre Fender-hals. Precision-type kropp.

- Ibanez AFB200F Båndløs. Par år gammel.

- Morgan kontrabass

- Fender Ashbory. Utrolig morsom bass for spesielt intresserte.

- Ibanez billigbass.

 

Tja, var vel stort sett det hele. Er faktisk Precisionbassen fra `64 jeg bruker på spillejobber osv. Og Jazz bassen av og til. Av amper er det Ampeg SVT-VR med 4x10" HLF kabinett og en gammel Fender Bassman 135 med 4x12 kabinett som brukes. Eller Bassmannen er vel pensjonert for det meste, og brukes mest til kos. :)

Lenke til kommentar

Lurer på om jeg ikke prøvde et NEO 212 kombinert med en GK overtopp fra MBE serien for en stund siden. Fikk jævlig mye trøkk ut av den! Men det var et eller annet jeg savnet i lyden, men kan ikke setter fingeren på det nå. Som sagt så var det en liten stund siden.

 

Om du ikke bor så himla langt unna Lillestrøm, så har de ei sjappe der med et stort utvalg av GK :)

 

GK all the way!

Lenke til kommentar

Hei dere bassfolk! Jeg lurer på noe. Her forrige uke så spilte jeg med bandet, har akkuratt kjøpt meg en rickenbacker 4003, og har en hartke-rigg. Dette spilte veldig bra, selvom jeg syns rickenbackeren er litt følsom. Noen andre som har opplevd dette? Det er jo ikke noe galt, men er gøy å kunne ta i litt innimellom da.

 

Jeg har også hatt litt problemer med skurring i 15" på riggen, da spesielt på noen toner litt oppover på halsen. Noen som vet hvordan man fikser dette, eller hva det kan være?

:hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...