Gå til innhold

Forumets uoffisielle bass-tråd


Krankemot

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt ekstra lange intoneringskruer til fender P-bass? Har en 70's P med jazz hals hvor rett og slett intoneringskruene er for korte på G- og D-strengen som gjør at jeg ikke får intonert den skikkelig.

 

Har lest meg opp nok til å finne ut at 1.5" er standarden men at det også brukes 1.75" for tilfeller som mitt, men finner ingen som selger de.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tror egentlig det er ganske standard skruer, så du behøver ikke gå i custombass-butikken for å finne dem. Søk på 6-32 x 1-3/4" og se hva du finner. (Med forbehold om at jeg har rett betegnelse der.)

 

Geir :)

 

Har vært hos skruekongen på Torshov i Oslo nå og han hadde aldri sett maken, og mente at det ikke var mulig å oppdrive noe slikt i Norden hvertfall. Frykter at jeg må finne en eller annen vintagesjappe i statene, og høre med de. Er det noen som vet om noe slikt?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei. Har et lite problem her

 

Har nettopp byttet ut potene på p-bassen min siden den ene var knekt. Kjøpte nye poter på thomann og koblet de på samme måte som de gamle var koblet. Da jeg skulle teste bassen igjen etterpå så funket den ikke som den skulle, så jeg fant et koblingsskjema på nett og koblet om etter det.

Nå virker ikke volum-poten og tone-poten virker, men den går feil vei.

 

http://img708.images...24/slide1zm.jpg

 

Dette er skjemaet jeg brukte. Noen som kan hjelpe?

 

Er en Squier p-bass forresten. Og pickupene er Seymour Duncan SPB-1

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt ekstra lange intoneringskruer til fender P-bass? Har en 70's P med jazz hals hvor rett og slett intoneringskruene er for korte på G- og D-strengen som gjør at jeg ikke får intonert den skikkelig.

Har lest meg opp nok til å finne ut at 1.5" er standarden men at det også brukes 1.75" for tilfeller som mitt, men finner ingen som selger de.

 

I tilfelle det skulle være andre som får samme problem som meg i fremtiden så er det en super tråd på emnet her.

 

Er visst svært vanskelig å få tak i slike skruer, men en fyr i England bestilte opp mange fra et sted og sendte meg gratis(!) fire skruer. Takk internett!

Endret av simenschi
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

- Video av bassen/ampen jeg bruker atm

 

Har spilt bass i noen år nå... Spiller for det meste pop-punk musikk som Sum 41, Blink-182 osv... Men spiller også en del av band som The Cure og en del annet.

 

Den første bassen jeg kjøpte meg var en basspakke som kostet 800kr på Rusta i sverige, og det er nok en av bassene jeg savner mest nå.

 

Etter den bassen gikk jeg til en Epiphone Thunderbird (The Cure fan), også videre til en Fender P-bass, med maple neck.

 

Bassen startet ut i Lake Placid Blue med stock fender mikrofoner, men endret dem til Seymour Duncan SPB-3 og lakkerte bassen svart.

 

Ampen jeg eier er en Orange Crush Pix 100w.

Har også en akustisk bass som jeg bruker nå og da :) (Fender Kingman SCE)

 

 

Som mange andre har jeg ett sett med favorittstrenger som jeg helst bruker, og det er Ernie Ball Hybrid Slinky, også spiller jeg med .60 dunlop plekter (kan også spille med fingrene).

Endret av AloBeger
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Spekulerer i noen kjøp for tia.Skal oppgradere litt, og tenkte å kjøpe Ampeg SVT810E og Ampeg SVT3PRO.

Samt en Warwick ProSerie Corvette 5.

 

Tenke jeg skal gjøre om en Fender p bass til fretless. Blir kult tror jeg.

 

@edge:fender mexico skal være bra. Jeg lærte meg å spille på en mexico bass. Spiller fortsatt på den, det er den jeg skal gjøre om til fretless.

Her er en kul video med en som spiller på en fender mexico bass:http://www.youtube.com/watch?v=7PzZwKO8rpI

Lenke til kommentar

Er du sikker på at du vil drasse rundt på et så stort kabinett altså ? :) Hadde en 4x10 - 1x15 Ampeg (samme størrelse, forskjellig konfigurasjon)for en del år tilbake og det var bare mas å få den med seg rundt.

 

Hva med to stk 4x10 isteden ? Jeg kjører nå Eden 4x10 XLT og et Eden 2x10 XST som er myyye enklere å ta med seg rundt.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...