Gå til innhold

Forumets uoffisielle bass-tråd


Krankemot

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor åpnes det butikk? Og gratulerer!

 

Fikk endelig Ibanez Ashula bassen idag, til stor skuffelse. Spurte om det var mulig å få justert den til å ha 'B E A D G C' tuning istedenfor 'E A D G D G' (skifte nut osv.), og joda det var greit det. Men alt de gjorde var bare å sette på tykkere strenger, og på fretless delen av bassen fikk jeg to 'G' strenger.

 

Sky 'ivars musikk' som pesten.

Lenke til kommentar

Har vært innom Ivars Musikk en del ganger og handlet litt. Har inntrykk av at de er hyggelige og ganske oppegående folk. Men nå har ikke jeg hatt noen ting på service eller til justering der.

 

Glad det ikke er meg som skal spille slapbass siden jeg aldri har tatt meg tid til å lære det. :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er en grei plass å starte dersom du ikke er helt sikker på om det er tingen. Aldri lurt å legge mye penger i noe med mindre du vet at du vil drive med det. :) I begynnelsen vil du nok ikke høre mye forskjell på en billig og en litt dyrere bass.

 

Igjen, noen billigmerker er bedre enn andre. Ville kikka på Squier

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Jeg har heller aldri spilt noe slapbass, annet enn Higher Ground som stort sett består av enkle oktaver i slappinga. Skal spille om 2,5 uke, får legge meg i hardtrening.

Ah, slapping. Tricky as fuck til du er inne i rutinen og har mønsteret klart for deg.. Hvordan gikk det?

 

Gikk greit. :) Satser på jeg snart får tak i opptak av forestillingen, så kan jeg legge ut det klippet. Gøy sang å spille, i alle fall. (Muse - Undisclosed Desires). Ikke vanskelig en plass, da. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...