Gå til innhold

Hitchhikers Guide To The Galaxy tråden.


lceman™

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg vet ikke engang hva boka handler om. Noen ? Hva er Milliways ?

Milliways er som sagt en restaurant. Det er lettere å si når den er enn hvor den er...

 

Forøvrig er "The Hitchhikers Guide to the Galaxy" første boken i en trilogi på fem bøker. Serien er ikke bare anbefalt, den er pensum, bør leses så snart en kan nok engelsk til å greie det.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Har nå fått sett filmen. Den var helt grei til de forlot jorda, derifra gikk det i nedoverbakke....glemte etterhvert at det var Hitchhikers Guide To The Galaxy jeg så på, virket mer som en gjennomsnittlig barnefilm :(

 

Filmen er på ingen måte sammenlignbar med boka, eller BBC serien.

Lenke til kommentar

Nei filmen kan ikke sammenlignes med boka - det ville vel vært en ganske stor overaskelse i såfall :p Da måtte de ha laget mange flere filmer for å kunne yte rettferdighet.

 

[Litt spoiler-aktig om filmen - ikke les mer om du ikke vil bli påvirket]

 

Jeg så forøvrig filmen her om dagen og kan vel ikke si at jeg ble direkte skuffet - i og med at jeg ikke hadde så veldig store forventninger. Men følte det gikk forferdelig fort i svingene og storyen var ikke selvforklarende/logisk/god uten å ha lest boken først. Ellers virket det som en litt "billig" film - med det mener jeg at det ser ut som de ikke har hatt så ufattelig mye penger å rutte med - men jeg så da også SW3 dagen før så blir kanskje litt feil å sammenligne.

 

Det positive var vel tross alt at de fikk med seg et par gullkorn fra boka og enkelte scener var det god britisk humor over. Men flere ganger satt jeg der med hjerte i halsen og håper inderlig at de skulle få med "det" eller "det" poenget - og så gjorde de ikke det =)

 

Men sånn alt i alt - helt ok film - men for all del les boka, det er to helt forskjellige ting.

Endret av Zatôitchi
Lenke til kommentar
Jeg vet ikke engang hva boka handler om. Noen ? Hva er Milliways ?

Milliways er som sagt en restaurant. Det er lettere å si når den er enn hvor den er...

 

Forøvrig er "The Hitchhikers Guide to the Galaxy" første boken i en trilogi på fem bøker. Serien er ikke bare anbefalt, den er pensum, bør leses så snart en kan nok engelsk til å greie det.

Det er bare å kjøpe "The ultimate hitchhiker's guide to the galaxy", alle bøkene er samlet i 1 veldig stor bok på over 800 sider. Har bare kommet til 273 så langt, og må bla opp i Oxford advanced learner's dictionary hele tiden :roll: Jeg klarer ikke å lese en historie og bare hoppe over ord og vendinger jeg ikke forstår, for det vil ødelegge en god del av opplevelsen. Jeg vil anbefale boken uansett. Ikke bare lærer en mange nye ord og betydninger, men historien er helsprø og ganske morsom.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...