Gå til innhold

Hitchhikers Guide To The Galaxy tråden.


lceman™

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Denne filmen blir bra. Jeg har fulgt nøye med på den informasjonen som har kommet ut, og ifølge alle fans som har vært priviligiert nok til å besøke settet eller sett rough-cut e.l. så ser det svært lovende ut.

 

Det er tross alt Douglas Adams som står bak manus, i stor nok grad til at han krediteres for det (det skal nemlig noe til for å få navnet sitt på et manus). Den andre krediterte manusforfatteren, Karey Kirkpatrick, er også en flink fyr, så vi fans har ingenting å frykte.

 

Og når det kommer til regissørene så er de riktignok ferske som spillefilmregissører, men de har laget mange geniale musikkvideoer. Og de er briter. Filmen er faktisk filmet i London og ellers litt hist og pist i Storbritannia. Det eneste jeg kommer på å kritisere er måten de har fremstilt Zaphods to hoder på. (De som vil vite hvordan dette har blitt løst får ta en titt på traileren som Godfather linket til her).

Lenke til kommentar
Kan noen forklare hva det er jeg har gått glipp av?  :cry:

Du store tid. Hitchhiker-serien er for pensum å regne for folk i et forum som dette. Dette begynte som en hørespillserie på BBC, ble også TV- og bokserie, må vel sies å ha påvirket britisk kultur. Dette er kult og klassisk.

 

Nå skal det bli film, og mange med meg er spent på hvordan en amerikansk versjon av en britisk episk kultserie vil bli.

 

Jeg anbefaler du skaffer deg bøkene med en gang, på engelsk naturligvis.

Lenke til kommentar

Den nye traileren lover meget bra, men sånn er det jo så ofte med trailere. Men men, vi får håpe selve filmen klarer å holde standaren høy. Marvin liker jeg bare bedre og bedre! Det tomme, triste utrykket, generelt hele holdningen til roboten (som forøvrig ser ut til å være mye større enn hva jeg hadde forventet). I det hele tatt ser han veldig bra ut!

Lenke til kommentar

oioioi her er det litt blandede følelser ute å gå ja...

For å si det sånn så er jeg litt frelst. Har the Ultimate HHG og har lest den fire eller fem ganger. Har lest alt han har gitt ut.

 

Sånn det ser ut etter bildene som til nå har blitt frigitt, kan det her komme til å bli en enorm skuffelse. Jeg er ikke engang sikker på om jeg vil se den. Jeg har forestilt meg Marvin mer som en, som nevnt tidligere i tråden, 3CPO-liknende karakter, med menneskelige, voksne proposroner. Med tanke på at det blir hintet til at Marvin har en intelligens som overgår Deep Thought 2(?) så burde han få en litt mer seriøs framtoning.

 

Og Heard of Gold?! Det ser jo ut som Apple sin versjon av Death Star!! At det er mulig... Jeg tror jeg kommer til å bli fryktelig skuffa hvis jeg ser denne filmen. Bøkene er så surrealistiske og så helt på jordet kompleke at det vanskelig kan fortelles bra i et filmmedium uten at essensen går tapt.

 

Men for all del. Det KAN bli bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...