Gå til innhold

Driv dit eget spillfirma


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Spiller 2ern, genialt spill!

Men får ikke til å komme langt, er det noen som har noen strategier? :p

Greide å selge ca 400.000.0 kopier av half-life 3

Endret av LpIsBackForYou
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Direktelink: http://www.veloci.dk/gamebiz/gb2/gb2setup.exe

 

En strategi som har funket for meg er å holde seg i Action sjangern hele tiden og starte utviklingen til dos og windows så fort det er på markedet.

 

Og husk å lag konsoller det er der pengene er.

 

Ett annet lite tips for å få gode medarbeidere er å tilby dem lav ukelønn, men høy "engangsbetaling" du vil tjene mye på det i lengden.

Endret av CHB3
Skrevet

Hvordan får man til å selge motorene sine? det er absolutt ingen som vil ha de jeg lager, selv om det er mye bedre enn mine konkurrenters.

 

Jeg får heller ikke til starten noe særlig. Spillene jeg lager tjener inn bare 10% av kostverdien. Har prøvd å lage enkle spill og maksimalt gode spill i action sjangeren.

Skrevet (endret)

Ossen lager man et spill?

 

EDIT: Fant det ut!

 

Har satt ut RockyII, The sims, Og driver på med CIA L.A.

 

Selger bra i action sjangeren men holder på og gå konkurs:(

Endret av Flamme73
Skrevet
Og husk å lag konsoller det er der pengene er.

8798024[/snapback]

 

Spørs det. Det er vanskelig å komme i gang tidlig med det.

 

Jeg lagde 3 nye plattformer. 2 av dem floppet totalt (dvs. null solgte) og en var en delvis flopp (jeg tjente ca. 20 mil. Det kosta meg "bare" 11 mil. å utvikle den).

 

Neste gang skal jeg utvikle spill til mine egene konsoller. Tror det kan stimulere salget litt.

Skrevet
Og husk å lag konsoller det er der pengene er.

8798024[/snapback]

 

Spørs det. Det er vanskelig å komme i gang tidlig med det.

 

Jeg lagde 3 nye plattformer. 2 av dem floppet totalt (dvs. null solgte) og en var en delvis flopp (jeg tjente ca. 20 mil. Det kosta meg "bare" 11 mil. å utvikle den).

 

Neste gang skal jeg utvikle spill til mine egene konsoller. Tror det kan stimulere salget litt.

8799583[/snapback]

 

Selvfølgelig må du lage spill til egen konsoll... Den ene konsollen jeg lagde,

"Virtual Evolution" fikk jeg dealet meg til 300 spill som jeg betalte for at skulle bli utgitt, desutten lagde jeg spill kun til denne konsollen. solgte den for 3000 dollar stykket :p , deretter sank jeg prisen gradvis ned til 200 dollar, fikk et vanvittig salg og tjente et 7 sifret nummer som var ganske høyt.

Skrevet

Jeg klarte å tjene meg fra 3 mill til 121 mill på et spill, før oppfølgeren gjorde meg konkurs. :( Det verste var at den faktisk solgte mer enn originalen.

 

Konsollsalget er ikke helt realistisk. Virtual Boy overlevde lenge, mens PlayStation ble trukket tilbake etter noen uker.

Skrevet
Jeg klarte å tjene meg fra 3 mill til 121 mill på et spill, før oppfølgeren gjorde meg konkurs. :(  Det verste var at den faktisk solgte mer enn originalen.

 

Konsollsalget er ikke helt realistisk. Virtual Boy overlevde lenge, mens PlayStation ble trukket tilbake etter noen uker.

Realistisk konsollsalg? Wtf? Dette skal jo være ett spill du kan påvirke, ikke en historietime..

 

Har spilt i ca 2,5 timer nå og er oppe i 500mill ++, lansert en konsoll og driver nå med massiv lansering av spill til den for å ta over markedet.

Har nemlig ikke mer enn kanskje 10% av mnarkedet selv! :ph34r:

Skrevet

Min første mrd :love:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
3.jpg

 

To konsoller, mange penger ;)

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
2.jpg

 

En laaaang liste med baretop selgere!

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
1.jpg
Skrevet

Da har jeg utgitt diablo 2, som fikk game of the year prisen og most sold prisen, Ultima online, general 3, og nå holder jeg på med storsatsingen "Metal"! Har godt over 100 millioner kroner :p

Noen som vet om noen andre spill som dette? Begynner å gå litt lei :p

Skrevet
Jeg klarte å tjene meg fra 3 mill til 121 mill på et spill, før oppfølgeren gjorde meg konkurs. :(  Det verste var at den faktisk solgte mer enn originalen.

 

Konsollsalget er ikke helt realistisk. Virtual Boy overlevde lenge, mens PlayStation ble trukket tilbake etter noen uker.

Realistisk konsollsalg? Wtf? Dette skal jo være ett spill du kan påvirke, ikke en historietime..

 

Har spilt i ca 2,5 timer nå og er oppe i 500mill ++, lansert en konsoll og driver nå med massiv lansering av spill til den for å ta over markedet.

Har nemlig ikke mer enn kanskje 10% av mnarkedet selv! :ph34r:

8801430[/snapback]

 

Ossen lanserer man konsoller?

Er godt opp i 100 millioner kroner men det er i lån =(

 

Jeg sliter og spillene jeg lager er sugne =(

Kan noen si meg også hvordan man kjøper reklamer?

 

Fint om noen svarer litt kvikt :p

Skrevet

Et lite tips vis noen ønsker å starte med 1 milliard:

 

Start nytt spill, før du trykker next week så trykker du tab

og skriver "testing cheat".

 

Værsågod, 1 milliard kroner :D

 

Funker ikke på spill der du allerede har gjort noe, da vil spillet avsluttes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...