Gå til innhold

er det ikke lov å skrive i d i o t ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ser at det meste av sensureringen som var tidligere funker ikke lenger.

Bla yrkeskvinne og et kallenavn norges største telefonoperatør har fått på seg.

 

Generelt sett de fleste vanlige ord som ikke hører hjemme i en saklig forumdiskusjon blir (ble) sensurert. Din kjernekar!

Endret av Gunnar_
Lenke til kommentar

QUOTE (likferd @ 01/01/2005 : 05:21)
Det er vel en slags spøk kan jeg tenke meg :!:
Det er jo også litt morro at folk ikke kan bruke kjernekar i flaminen sin  ;)

Du har jo nettopp skrevet det, eller er det bare jeg som er kjernekar nå?

 

Edit: :hmm:

Endret av JBlack
Lenke til kommentar

QUOTE (Deuz @ 01/01/2005 : 04:35)
Min mening: Dette er dumt.

Hvorfor er det dumt? Dette er et typisk eksempel på et ord som kun har en negativ betydning. Og da er det ingen frunn til å tillate det. Man kan godt synes om noen at han er en i..., men det hører til alminnelig dannelse å ikke si det offentlig. Nå er sikkert dannelse et fremmedord for mange, men det har faktisk en samfunnsbevarende funksjon. Med samfunn mener jeg her en større gruppe menesker som skal fungere sammen. I den forstand er forumet her et samfunn.

 

Å bruke ord og uttrykk som kan ha en misjon på to- eller tremannshånd ansikt til ansikt blir som å skyte med bind for øynene på et internettforum. Du har ingen mulighet for å vurdere reaksjonen eller treffsikkerheten, og resultatet blir sjelden det man ønsker. Med mindre man bevisst troller da. Og det er i hvert fall ikke i forumets beste interesse.

 

Hvis noen har behov for å kalle sine kompiser for i....er, så dem om det. Det må dere gjerne gjøre på tomannshånd. Men i et forum av tusenvis av folk man ikke kjenner, er det opplagt bedre å si at den slags godtar vi ikke. Ellers sklir ting fort ut.

 

Det er et kjent faktum at negative ord kan snus gjennom bruk blant dem det dreier seg om. Men dette er et hardware-forum, ikke en rap-video. Og akkurat den ideen er vel "lost" på MTV-generasjonen uansett. Og det ordet det dreier seg om her err uansett ikke et av dem.

 

Hold det på gutterommet, om dere ikke kan la være.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

QUOTE (FatFuck @ 01/01/2005 : 04:07)
i stad skulle jeg skrive ordet i d i o t (ikke til et forum medlem men om en kompis)
og ordet ble automatisk byttet ut med kjernekar :ohmy:
hvorfor??

Sensur er svaret.

 

Til dere andre: 'Tilbakemeldinger' er ikke en testpost-kategori. ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...