Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

Du kan jo bare bruke Asus Probe skongsli, der kan du stille alarm temp, spennings forandring alarm og viftestopp alarm. Jeg syns det fungerer fint og det er et lite resurskrevende, enkelt program.

Men det har ikke masse avanserte funksjoner altså, hvis det er det du vil ha :)

5286788[/snapback]

 

 

Takk for tipset, hadde helt glemt det programmet!! Just what i needed :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

et spørsmål før jeg legger meg her... Jeg har satt i nettverkskortet i PCI spor 3 og lydkortet i PCI spor 2..

 

Opplever at jeg får Driver feil i WoW som leder til bluescreen... Er det derfor at den klikker fordi jeg har satt Nettverkskort i spor 3 Lydkort i spor 2..

 

Tenker på at det kansje skjer en IRQ konflikt her.. Har Asus A8N SLI premium med BIOSen som følger med kortet. Takker for svar hvis noen veit dette :) Ble ikke mer klok av manualen som fulgte med hehe..

Lenke til kommentar
Opplever at jeg får Driver feil i WoW som leder til bluescreen... Er det derfor at den klikker fordi jeg har satt Nettverkskort i spor 3 Lydkort i spor 2..

5291524[/snapback]

Dette spillet er utrolig pirkete på drivere tror jeg. Oppdater disse om mulig eller muligens benytt de nettverks utgangene som er på HK'et. Oppdatere bios er ikke dumt heller. Men der er mange råd om hvilken man skal brake, tror det fleste anbefaller 1006 eller 1011...

 

p.s Working as intended (not!)

Lenke til kommentar
BanAnus Postet i dag, 04:38

Tenker på at det kansje skjer en IRQ konflikt her.. Har Asus A8N SLI premium med BIOSen som følger med kortet. Takker for svar hvis noen veit dette  Ble ikke mer klok av manualen som fulgte med hehe..

Tror nok kanskje du har fått rett svar av Phyx her, men siden jeg har slitt meg ihjel med å få IRQ kabalen til å gå opp på en gammel IBM laptop, ble jeg litt nyskjerrig her nå. Har ikke tidligere hørt om IRQ konflikter med dette hk, og heller ikke merket noen selv. Det betyr naturligvis ikke at det ikke KAN skje.

 

Men det som vel gjelder, er at at devicen som settes inn må støtte deling av IRQ, altså drivere til pci kortene må støtte deling, eller ikke trenge IRQ. Mulig du har noen slike valg på kortets egenskaper-avansert funkjson.

 

Ellers ser du det vel i enhetsbehandlig hvis det er en konflikt (jeg trodde egentlig det da ikke ville virke i det hele tatt, men mulig jeg tar feil).

Siste mulighet er jo å sette de manuelt. Jeg har Deluxe, og der står det en tabell på side 2-15 hvor du ser hvilke IRQ du eventuelt kan "låne" avhengig av hva annet utstyr du bruker.

Muligens en annen side i din bok, men tviler på at det IKKE står en oversikt i Premium manualen :)

Lenke til kommentar

takk, skal fjerne nettverkskortet mitt og bruke det som er i hovedkortet. Funker dette ikke da formaterer jeg hele skiten. Å da burde det funke, ser ikkefler muligheter og stille på bios enn det som jeg kan. Ikke at jeg har stilt såmye bare sett på mulighetene. Det er en driver konflikt garantert.

 

i stad når jeg stod i dusjen og kom tilbake til maskinen hadde den søren meg falt ut til bluescreen med samme melding så det ser ut som kansje nettverks kortet jeg puttet i krangler med resten av windows...

 

Takk for svar gutta. tester dette enten i natt eller i morra :)

 

btw, jeg vil flashe BIOSen min med DOS da jeg føler dette er tryggest. Kunne noen gi meg en guide akkurat hvordan jeg skal gå fram? Så ikke jeg sitter der mitt under flashingen og ikke jeg hva jeg skal gjøre... :O

Endret av BanAnus
Lenke til kommentar

fikk endelig pc,en min til å virke.

 

det nærmer seg jul og mamma har begynt å stress meg på hva jeg ønsker meg så jeg lurte på noen få ting.

 

vil zalman chipset kjøleren være god nok og vil den passe (har asus a8n-sli delux og x850xt)?

 

vil big typoon viften passe i mitt tt tsunami dream kabinett og er den å anbefale?lurer på om den vil blokke litt for den bakre viften.(?) noen andre alternativer?

 

kan alle klare å overklokke? hva er risikoene? er det noe å satse på?

 

går jeg for dette har jeg også tenkt å slenge på artic silver 5.

 

håper på raske svar siden jeg bestiller i dag for å få det fram til jul

Endret av Wobokel
Lenke til kommentar

Hva var løsningen på dine problemer Wobokel?

 

Alle kan klare og klokke, men det er alltid en viss risiko med det, man frasier seg i prinsippet garanti i det man klokker (det samme gjør du faktisk i det du monterer en Zalman også).

På den annen side følger jo feks Ai Boost med hk, som har en automatisk overklokkingsfunksjon, og det samme gjelder vel Ntune. Jeg anbefaler ikke og bruke disse, men bare for å illustrere at det ikke er farligere enn at produsenter legger til rett for at alle skal kunne gjøre det.

Les og sett deg litt i grunnprinsippene først, så er det temmelig harmløst og liten fare for ødeleggelser.

 

Anbefaler at du sørger for litt sirkulasjon av luften rundt Zalman, hvis du skal bruke den, den chipen lager ganske mye varme. Om det passer med ditt skjerm kort får andre svare på. ;)

Lenke til kommentar

Håper noen kan hjelpe meg med et problem jeg har fått på maskina mi.

Har lest gjennom endel av postene her, og testet mye forskjellig, men uten hell.

 

Spec:

Asus A8N SLI Premium

2GB OCZ ram

powercolor radeon X850PRO

AMD Athlon 64 X2 3800+ cpu

250GB Samsung Spinpoint SATA disk

500watt pSU, husker ikke modell akkurat nå.

 

Da jeg kjøpte alt fungerte alt bra. Eneste var at windows detekterte onboard lydkort ved første boot, deretter etter noen driverinstall fant den ikke det lenger.

Det var alltid enablet i Bios. Bios upgrade til 1009 hjalp ikke.

Men siden jeg har SB LIVE kort bruker jeg det istedet og brydde meg ikke om det.

 

I går hang PCn under gaming, rebootet i tro av at det var vanlig windows greie,

startet gaming, hang deretter rimelig kjapt igjen. Rebootet, sjekket temp i bios og windows, cpu 38 grader, mobo 46 grader. Det er jo helt ok.

Deretter hang den i windows, rebootet, og da hang den når jeg prøvde gå i Bios. Maskinen fryser helt.

 

Har testet å koble fra alt uten gfx, cpu og ram, den henger fortsatt.

Den ga masse rare pipelyder den ene gangen, både lange og korte og opphold, uten noen spesiell sammenheng. Noen ganger gir den 1 langt pip, og 3 korte. Som da er gfx kort om jeg ikke husker feil?

Prøvde å ta CLR RTC jumper, ut med batteri, jumper flyttet, flyttet tilbake, inn med batteri. Bios settings ble resatt, men den hang fortsatt med en gang.

 

Skal den dere voice post funksjonen fungere selvom man f.eks ikke har gfx, ram eller cpu i? Får aldri noe lyd fra den.

 

Noen som har noe tips?

Blir vel til at jeg må sende noe inn til Komplett igjen, men det tar vel evigheter å vente på nytt hovedkort. Noen som har tidligere erfaringer?

 

hehe, lang post, men det var det jeg lurte på:) Takk for eventuelle svar.

:ermm:

Lenke til kommentar
fikk endelig pc,en min til å virke.

 

det nærmer seg jul og mamma har begynt å stress meg på hva jeg ønsker meg så jeg lurte på noen få ting.

 

vil zalman chipset kjøleren være god nok og vil den passe (har asus a8n-sli delux og x850xt)?

 

vil big typoon viften passe i mitt tt tsunami dream kabinett og er den å anbefale?lurer på om den vil blokke litt for den bakre viften.(?) noen andre alternativer?

 

kan alle klare å overklokke? hva er risikoene? er det noe å satse på?

 

går jeg for dette har jeg også tenkt å slenge på artic silver 5.

 

håper på raske svar siden jeg bestiller i dag for å få det fram til jul

5297335[/snapback]

 

Jeg monterte denne http://www.digitalimpuls.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=17850 kjøleren på mitt Asus A8N-SLI Deluxe i går. Funket perfekt.

Men må skru ut hovedkortet, med det var verdt det + at den koster jo litt.

 

Den kom ikke i veien for mitt skjermkort 3dconnect ATI 850XT.

Det følger med spacers for å montere kjøler festene litt høyere slik at den går over den dingsen på kobber tråd rundt. (Se tegning til kjøler som ligger i esken)

 

Men kan jo hende at skjermkortet ditt kommer i veien, det vet jeg ikke

 

se også: http://www.swiftnets.com/

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=509918&hl=

Lenke til kommentar

ja lastet ned de siste nforce driverne.

Men jeg glemte kanskje skrive at maskinen bygde jeg for kanskje 1 måned siden, da løste det meste seg, utenom at jeg synes den var litt treg i starten.

Det har fungert fint, men var først i går at den hang seg en gang, så oftere og oftere, og nå med engang man starter den opp fryser den.

Edit:

Så den bootet fint etter bios oppgraderingen ja, og fungerte helt til nå. :)

Endret av hystereo
Lenke til kommentar
fikk endelig pc,en min til å virke.

 

det nærmer seg jul og mamma har begynt å stress meg på hva jeg ønsker meg så jeg lurte på noen få ting.

 

vil zalman chipset kjøleren være god nok og vil den passe (har asus a8n-sli delux og x850xt)?

 

vil big typoon viften passe i mitt tt tsunami dream kabinett og er den å anbefale?lurer på om den vil blokke litt for den bakre viften.(?) noen andre alternativer?

 

kan alle klare å overklokke? hva er risikoene? er det noe å satse på?

 

går jeg for dette har jeg også tenkt å slenge på artic silver 5.

 

håper på raske svar siden jeg bestiller i dag for å få det fram til jul

5297335[/snapback]

 

Jeg monterte denne http://www.digitalimpuls.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=17850 kjøleren på mitt Asus A8N-SLI Deluxe i går. Funket perfekt.

Men må skru ut hovedkortet, med det var verdt det + at den koster jo litt.

 

Den kom ikke i veien for mitt skjermkort 3dconnect ATI 850XT.

Det følger med spacers for å montere kjøler festene litt høyere slik at den går over den dingsen på kobber tråd rundt. (Se tegning til kjøler som ligger i esken)

 

Men kan jo hende at skjermkortet ditt kommer i veien, det vet jeg ikke

 

se også: http://www.swiftnets.com/

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=509918&hl=

5300408[/snapback]

 

takk for svar men jeg betilte zalman kjøleren i går kveld

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...