Gå til innhold

Drivere og verktøy til skjermkort.


The Stig

Anbefalte innlegg

ja jeg merka også en fin økning i performance (tf2, the witcher) når jeg la inn de siste beta-driverne (169.04).

 

Men, det dukka opp et rart "problem" som jeg ikke har vært borti før. Jeg kjører dualview (en ekstra tv) som jeg bruker til film, serier og slikt og når jeg åpner ei film-fil dukker den øyeblikkelig opp i full-screen på tv'en hvor jeg før måtte dra media player classic vinduet over til tv-området..

 

Noen idéer?

 

edit: hah, etter fem minutter fant jeg problemet (huff jeg er lat). Det virker som de har forandra hva som er default options i beta-driverne. Grunnen til at den ble vist full-screen i display nr2 med en gang jeg åpna ei fil var fordi under 'video & television' i nvidia control panel står 'modify full-screen video options' på 'also show it full screen on my blabla', den kan skrus av heldigvis.

Endret av mts
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Sliter litt her. Har en laptop med et ATI Mobility Radeon 9700, men får ikke lastet ned driver til det! Når jeg skal installere de jeg laster ned fra ATI's sider, så får jeg opp denne feilmeldinga (Vedlagt bilde). What to do?
Mobility driverne er forbeholdt visse bærbarprodusenter, mens det er meningen at de som ikke støttes skal lage sine egne.

 

Du har tre alternativer:

- Last ned nyeste desktop-driver og bruk Mod Tool

- Bruk Omega-driver

- Last ned driveren fra din bærbarprodusent, men disse er svært ofte basert på veldig gamle drivere. Frarådes

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Noen som sliter med de nyeste nvidia driverne? (de som kom ut 16. mai) Jeg har 2x 8800GT SLi og har store problemer. For det første så er det mye i selve nvidia programmet som ikke funker. Hvis jeg clicker på der man går for å endre settingsene for hvert spill så kræsjer den, kan ikke klokke (kunne heller ikke med forrige driver), når jeg trykker på knappene der osv så blir den bare markert uten å gjøre noe. Noen ganger så kan jeg endre digital vibrance, andre ganger ikke.. I spill så skjer det utrolig ofte at når jeg starter det opp så begynner skjermen å flimre noe jævlig sånn at jeg må ctrl-alt-delete spille og så prøve på nytt til d funker.

 

Dette er de problemene jeg merket før jeg innstallerte en gammel driver igjen...

 

Btw jeg har vista 64bit så det har vel kanskje en del å si... Vet om en annen som hadde samme problem og han har vista også

Endret av sureup
Lenke til kommentar

Jeg har nå fått meg nytt skjermkort, og gått fra Nvidia til ATI, og må da avinstallere driverne fra Nvidia. Hvordan gjør jeg dette? Er det bare å velge mappene og slette, eller må det gjøres på en annen måte? Er dessverre ikke så god med slike ting, så tar ikke sjangsen på å gjøre noe uten å vite om det er rett eller ikke :)

Lenke til kommentar
Jeg har nå fått meg nytt skjermkort, og gått fra Nvidia til ATI, og må da avinstallere driverne fra Nvidia. Hvordan gjør jeg dette? Er det bare å velge mappene og slette, eller må det gjøres på en annen måte? Er dessverre ikke så god med slike ting, så tar ikke sjangsen på å gjøre noe uten å vite om det er rett eller ikke :)

 

"Kontrollpanel" -> "Legg til/fjern programmer", eller "Programmer og funksjoner" som det heter i Vista..

Endret av »frodo
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 måneder senere...

Vet ikke om dette er riktig sted å spørre, men når jeg kobler til TVen min med HDMI i mitt Nvidia-skjermkort under Vista, så bytter den automatisk til dual screen, og tilbake når jeg drar ut kabelen.

 

Dette skjer ikke på XP. Finnes det et verktøy som kan gjøre dette mulig der?

Lenke til kommentar

Hvor ble det av nVidia verktøyet som overklokket skjermkortet for deg? Dette programmet lå i resten av drivermenyen og fungerte slik at den klokket litt, testet en 3d-animasjon og justerte litt til. Dette kunne du be maskinen jobbe med i fra 20 minutter til flere timer.

 

Link hadde vært flott. Kom ikke med 180.43 beta driverne, nVidia system tools (6.03) eller nTune (5.05.54.00)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 år senere...
  • 2 uker senere...
  • 5 uker senere...

Har samme problemet ang. Riva Tuner...

 

Får bare beskjed om å laste ned en nyere versjon enn 2.24c + noe om at programmet ikke er digitalt signert?

Fant en veldig fin gadget som viser alt mulig om skjermkortet(5750)i sidebaren, men må ha Riva Tuner for å virke :(

Var vell egentlig tempen jeg var ute etter da.... :whistle:

 

Noen som kan hjelpe med dette?

Endret av Ronny#1
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...