Gå til innhold

får bare 2633 score med Radeon 9800 Pro...


GaboonViper

Anbefalte innlegg

Vel, uansett om du får 5000 eller 2000 på 3dmark. Så er jo hovedpoenget at maskinene din funker bra med det utstyret den har. Å henge seg opp i tall fra ett visst program er bare dumt. Det er mye enklere å bare sjekke det. F. eks dersom du bruker pcen din til spill, så bare setter du igang det råeste spillet du har og sjekker hvor høyt du kan presse spillet.

 

Du skulle ikke ha store problemer med det systemet du har uansett, jeg kjører stort sett det samme systemet og har ingen problemer. Radeon 9800 pro funker som ei kule, har f. eks spilt både HL2, Doom 3 og Far Cry med godt opptil de høyeste videoinnstillingene. Men det skal også sies at jeg ikke bruker pcen min til videoredigering og denslags, så jeg er nok bare til hjelp om det gjelder spilling ;)

 

mvh Joakim

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gaboonviper: Svar på spørsmålet. Står det at 4x AGP er aktivert i SMARTGART?

 

Ikke hør på tullingene som sier du skal formatere. Løs problemet istedet, gamle nvidia-drivere er selvsagt ikke årsaken til den dårlige scoren i 3dmark...

Hei, ikke snakk om ting du åpenbart ikke vet. Gamle drivere og aller verst gamle nvidia drivere kan senke ytelsen masse. Her snakker jeg av egne erfaringer ikke bare noe sprøyt jeg finner på.

Søk på google etter drivercleaner, last det ned og slett alt som har med nvidia (ikke chipset da) og gjøre. Slett alle Ati drivere også , deretter installerer du nyeste driver på nytt. Husk å gjøre dette i SAFEMODE!

 

Funker ikke dette prøv følgende: Slå av fastwrite, sjekk at klokkfrekvensene på kortet er riktig, og sett AGP aperture size til 128 i Bios.

 

:thumbup: Lykke til

Lenke til kommentar

arok, jeg velger å svare på spørsmålet med enda et spørsmål, hva er smartgart? :p

 

Jeg fant nettop ut noe som holt scoren min tilbake. den gangen jeg fikk 2k kjørte jeg af og aa på nesten fullt :p jeg kjørte dermed 3dmark 03 med default settingsene, og jeg fikk 5100 i score, men med mitt system skulle jeg allikevel fått høyere, sant?

dette kan være de gamle driverene som holder igjen tror jeg.

 

EDIT: la til informasjon + leif:P

Endret av GaboonViper
Lenke til kommentar
Hei, ikke snakk om ting du åpenbart ikke vet. Gamle drivere og aller verst gamle nvidia drivere kan senke ytelsen masse. Her snakker jeg av egne erfaringer ikke bare noe sprøyt jeg finner på.

Hørt på makan til vås. Er det noen som ikke har peiling her så er det jo deg. Hvordan kan du påstå gamle nvidia-drivere skal senke 3dmark score 3000 poeng? Tror du bør sjekke ut litt hva en driver består av og hvilke funksjoner den har jeg. Dine tidligere inkompetente erfaringer har selvsagt ingen betydning her, og var sikkert ikke forårsaket av nvidia-drivere de heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...