Gå til innhold

Skjermkortet tok fyr


rvenes

Anbefalte innlegg

Skjermkortet tok fyr!

Faen.. kva jul skal dette bli? :ohmy:

 

Slo på maskina... gjikk 5 sekunder... så sa det puff og søskenbarnet mitt såg flammene... eg såg kun røyken.. og det blei ein del røyk! :mad:

 

Resten av maskina er likeheil da.. Kjøyrte kabriole så han slo den av ganske så kjapt.

 

Får kanskje berre være glad til at det ikkje skjedde imens eg var borte og at huset framleis står. :whistle:

 

Bilder: http://venes.org/bilder/toasted%206800gt/

 

Bilda blei store, har ikkje prog for og resize dei for tida.

 

Kortet var eit Aopen 6800 GT... skal snart skru av vannblokka og sjå litt meir, men sove no... feire jul med familen og prøve og glemme krasjet.

 

Edit:

Sjekk siste side! Fått nytt kort!

Endret av Cornel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med tanke på hvor mange Pc`er det står på rundt om i det ganske land...... :eek:

 

Dette er vell en soleklar tankevekker om at en bør passe på å ha en Jordfeil bryter på anlegget ? :hmm:

 

Takk for at det gikk bra med Deg og Dine, det gikk heldigvis bra denne gangen.

 

Men har De misstanke om at det var vann som lekket ut, eller er det bare en tyvstart på grillsesongen ?

 

Ved eventuelt neste gang du skulle være uheldig, pass på at De får tilstrekkelig med frsik luft etterpå da PCB bord avgir høye konsentrater av giftig røyk.

 

Håper De kommer med en tilbakemelding om hva som gikk galt, eventuelt send kortet til produsenten, slikt at en kanskje kan finne ut hva som gikk galt.

 

Under forutsetning at De ikke har moddet kortet :dremel:

 

MvH

 

WB

 

PS: God Jul :xmas:

Lenke til kommentar

Oi, skummelt.

Min gjetning er at du har klart å lage en kortslutning eller skadet en komponent ved montering av vannblokka.

 

BTW, Jordfeilbryter ville ikke hatt noen som helst betydning i dette tilfellet, her har problemet oppstått lokalt på kortet, men enig i at det er en god ide generelt.

Lenke til kommentar

Har hatt tilsvarende tilfelle på et Geforce 3 ti200 kort jeg hadde en gang i tida. Maskina slokna og det stinket svidd og det kom røyk ut av maskina.

 

Var en IC brikke bakerst på kortet som hadde brent opp men den hadde ikke gjort så stor skade som på ditt kort.

 

Det kortet var relativt nytt og hadde ikke blitt brukt over lengre tid før lan'et det tok kvelden på. Da stod den på døgnet rundt for første gang.

 

Skumle greier det der..

Lenke til kommentar

Auu, og det er nok ikke snakk om erstatning siden du har kobbla til vannkjøling:(

 

Viste ikke engang at det var mulig at det kan ta fyr i slike ting :S Nasty hvertfall.

 

Ser du skriver at det ikke lakk fra vannkjølinga, men, selv om det har kjørt bra i 2-3 dager, kan det fremdeles begynne å lekke.. man skal helst kjøre det i 4 dager før man putter noe på saken.. :S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...