Gå til innhold

Forslag til yrker?


Anette_

Anbefalte innlegg

Satt i går og tenkte på at jeg egentlig ikke vet hva jeg vil bli når jeg blir stor, hadde en gang lyst til å bli flygeleder, men det har jeg slått fra meg nå. Etter at jeg begynte med fysikk på skolen innså jeg at jeg ikke vil bli noe slags ingenør heller. Så jeg bare lurte på om dere har noen forslag til hva jeg kan bli? Vil helst ha seriøse forslag :) Og jeg har fysikk, kjemi og matte i år på vk1 hvis noen lurte, kommer sannsynligvis til å bytte ut de fleste av de faga til neste år da..

 

Hadde blitt veldig glad hvis noen hadde kommet med noen bra forslag, kan vel legge til at jeg er veldig lite kreativ og vil ikke ha en kjedelig jobb :p Også håpa jeg på å ikke tjene dårlig heller, også kan det ikke være over fem i snitt for å komme inn på utdannelsen tror jeg.. ( neida jeg er ikke kravstor eller noe :innocent: )

 

God jul forresten! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
...veldig lite kreativ og vil ikke ha en kjedelig jobb...

:hm:

For min del så er de kreative jobbene som virker mest kjekke. Må dessuten legge til at eg trodde at eg var veldig lite kreativ for et par år siden, men så begynte eg å få til ting.

 

Uansett, eg anbefaler at du tar en sånn jobb test hos aetat. Der stiller den spørsmål så sier den hva du sannsynligvis liker best og/eller er best til. :)

Eg har ikke linkne akkurat nå og her... sorry :p

Lenke til kommentar

Vel, et lite hint om hva du interesserer deg for må man nesten ha. Det er mange yrker der ute.

 

Et råd jeg kan gi er å studere en retning du interesserer deg for. Setter du himmel og jord i bevegelse for å få drømmejobben er det langt fra sikkert du får den likevel. Begynn å studer noe du finner interessant, etter en stund finner vet du kanskje mer om hva du syns er interessant og hva du ønsker å jobbe med.

 

Først da er du kan begynne å styre inn mot spesifikke yrker. De færreste vet hva de skal "bli når de blir stor", selv blant de som tar høyere utdanning.

Lenke til kommentar

Hva enn du gjør, ikke end opp i forsvaret. Det sivile liv har så mye å by på, og da stjeles ikke livet ditt for 1/2 år heller.

 

Det sagt så kjenner jeg folk som jobber som befal nå, de trives de men man bør vel "ha det i seg" og ikke tro det bare er en snarvei til lukrative lederjobber. Så bra er faktisk ikke forsvaret.

Lenke til kommentar
Hva enn du gjør, ikke end opp i forsvaret. Det sivile liv har så mye å by på, og da stjeles ikke livet ditt for 1/2 år heller.

 

Det sagt så kjenner jeg folk som jobber som befal nå, de trives de men man bør vel "ha det i seg" og ikke tro det bare er en snarvei til lukrative lederjobber. Så bra er faktisk ikke forsvaret.

Vel for det første, så er ikke forsvaret utte etter en betemt type person når det kommer til befal. For det andre så finnes det haugevis med sivile jobber i forsvaret.

 

Til trådstarter: Forhør deg litt med jenter som har dratt inn i forsvaret, søk litt på nettet. Er uendelig mange muligheter. Og skal garantere deg at du ikke får 1/2 år "stjålet", er en opplevelse for livet :)

 

Er selv 25 år og starter nå min egen militære karriere etter 6 år i det sivile. Som befal(instruktør) under førstegangstjenesten opplevde jeg et arbeidsmiljø og spenning i arbeidet som jeg ikke trodde var mulig, på tross av de store omstillingene.

 

Råder deg uansett til å undersøke nærmere før du bestemmer deg. Karrierevalget er et viktig valg i livet :thumbup:

 

Ønsker deg uansett lykke til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...