Gå til innhold

Har det tilta for aopen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Shepherd skrev (2002-06-04 20:11):

Var litt i tvil hvor jeg skulle poste denne, i hk eller lydavdelingen.


Ser ut som om det har rabla for noen hos aopen.


Hovedkort med integrert lyd og rørforsterker ??????


Greit med god lyd men dette er å overdrive litt.


 

Ja, jeg leste at de hadde hatt brainstorming hos Aopen, og da hadde de dukka opp mange sprøe ideer. Iblant denne ideen med Rørforsterker... De hadde visst ledd ræva av seg da de først klekket ut ideen, men så begynnte de i fikle litt med det, og tilslutt synes de det var svinfett. Deretter legger de ut dette eksperimentet ut for salg... Jaja, morsomt, men jeg tror allikevel ikke jeg ville valgt det som hovedkort. Kanskje noen audiofile som bare MÅ ha det, hva vet jeg.

 

mvh

 

André.

Lenke til kommentar

Synes i grunnen at det er greit at noen tenker lyd på en litt annen måten enn den evindelige jakten på flere bits og Hz som det likevel ikke finnes avspillingsutstyr for.

Om dette er rette veien vet jeg ikke. Men i de fleste profesjonele sammenhenger sendes lyden gjennom rør for å få bukt med litt av den digitale råheten, få mer bredde og større headroom. Så hvorfor ikke i PC sammenheng, der mange etterhvert høre mye lyd i løpet av en dag.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om jeg skal le eller være ekstatisk.

men uansett så er det genialt på en eller annen måte.

selv om rørene ikke tåler mer enn 5000 timers bruk (tror det var det som sto på hjemmesiden deres). det er ikke så mye for meg det...

 

Men for musikkfanatikere (les meg) så er det ganske kult. tror jeg skal kjøpe meg det viss det ikke blir for dyrt.

Lenke til kommentar

Nå er lydkontrolleren som benyttes i kombinasjon vel ikke akkurat verdens beste... AC97-kontroller fra Realtek som man har sett på en del andre hovedkort... er vel i høy grad software-basere (dvs. baserer seg mye på bruk av CPU for lydprosessering).

Lenke til kommentar

Tror nok de har tenkt litt på stakkarene som sitter i kjellerstudioet sitt med Cubase og SB-kort. Om dette i tillegg er snakk om en orntlig SPU (neppe ac97) er jo produktet genialt. En ekstern rør-preamp ligger jo lett på 4-5K.

Noen prisindikasjoner på dette kortet ? (håper de kjører ut en AMD versjon)

 

Hjelp. Det var ac97. Vil vel si at det hemmer kortet noe ja. Kanskje AMD ver kjører nForce eller C-media. Da blir det nok bra :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: RulleRimfrost på 2002-06-05 10:10 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...