Gå til innhold

Klikkelyder fra harddisk


thomey

Anbefalte innlegg

Jeg sendte nettopp harddisken min i retur til webshoppen jeg kjøpte den fra, fordi den stadig gav fra seg en serie med klikkelyder og så hang seg. Support-folket erklærte den for defekt, og sendte meg en helt ny harddisk. Men kun kort tid etter at jeg hadde lagt inn Windows og fått tilbake backup av spillene og sangene mine fra en venn, begynte nok en gang harddisken å avgi klikkelyder og henge seg. Dette skjer først og fremst i spill, men også ute i Windows og av og til før PCen i det hele tatt har rukket å boote. Har formatert og kjørt ScanDisk osv., uten at det har hjulpet. Nå har tilogmed noen oppstartsfiler blitt korrupte, og jeg kommer kun inn i Windows via SafeMode. Noen som har noen ideer på hva som kan være galt? Kan jo åpenbart ikke være harddisken, iom. at den er helt ny... Og jeg er helt sikker på at de ikke har sendt meg samme harddisk, fordi denne er en annen modell og annen farge...

 

Specs:

ASUS A7N8X Deluxe nForce 2 hovedkort

AMD Athlon XP 3000+ Barton

2x512MB Corsair CMX-3200LL ram

120GB WesternDigital harddisk

Gigabyte ATI Radeon 9700PRO skjermkort

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingenting som er overklokka. Harddisken er skrueløst montert i plastskinner, og står i den midre skinna slik at den ikke er i kontakt med noe verken over eller under. Ingen synlige skader på verken strømkabel eller signalkabel. Er endel skjøter på veien, fordi PSUen bare hadde 2 ledninger...

Lenke til kommentar
Ingenting som er overklokka. Harddisken er skrueløst montert i plastskinner, og står i den midre skinna slik at den ikke er i kontakt med noe verken over eller under. Ingen synlige skader på verken strømkabel eller signalkabel. Er endel skjøter på veien, fordi PSUen bare hadde 2 ledninger...

 

Litt mere informasjon om PSU takk!

Kanskje den er for liten.

Lenke til kommentar

Har mer enn god nok kjøling. Har et Thermaltake Xaser3 kabinett med 7 kabinettvifter, 2 blåser rett på HD. PSUet er et Thermaltake 400W. Har prøvd å omorganisere litt på strømkablene nå slik at harddisken er direkte koblet til PSU. Slik som det er nå deler HD strømkabel med skjermkort, CD-rom, CD-brenner og en liten neonlampe på kabinettet. Også har jeg kabinettvifter, CPU-vifte og floppy på en annen ledning... Vet ikke om dette har noe å si?

Lenke til kommentar

Har hatt akkurat samme problem, men det 5 ganger!!! Det var faktisk akkurat samma harddisk du har vært uheldig med, Western! Jeg holdt på å legge inn alt på nytt, returner osv osv 5 ganger! Til slutt sa jeg at jeg ville ha en Maxtor disk og siden har den ikke klikket! Så teorien er; Aldri kjøp Western disker!!!!

Lenke til kommentar

Fikk 2 stk WD 250 gig S-ATA, den ene var slik allerede fra dag en, den andre fikk denne feilen allerede etter 3 dager.

 

Begge hadde lassevis med bad sectors og hang seg ofte.

 

Fikk seff nye - og de virker pr i dag ok (den ene lager klikkelyder innimellom - men finner ikke bad sectors enda - men jeg frykter det kommer).

 

Eneste positive jeg ser med WD er pris, støy og ikke minst kvalitet er mye dårligere enn mine Hitachi og Seagate disker.

 

Maxtor liker jeg heller ikke - har dog ikke erfaring med disker som er nyere enn 160Gb IDE fra maxtor da, men jeg kan love at jeg kvittet meg med de maxtorene jeg har hatt (2 x 120 + 1 x 160) for lenge siden, en feilet og de andre bråkte (høyfrekvent pipelyd som går gjennom marg og bein i lengden).

 

Så for meg blir det seagate og hitachi fremover - ihvertfall inntil jeg får problemer med noen av disse :p

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...