Gå til innhold

BT spår iPod død!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ipod, blir en status MP3 spiller i kanskje 2 år så er det glemt, noe mere nytt å annet kommer da.......kan ta for eksempel som N64, eller PS1 .....tøft noen år, så blir det glemt....rediger meg hvis jeg tar feil ;)

tja, mulig det, men så har du retro moten da. når folk går med aluminiumsfolie på hodet og flyr rundt i små romskip, da blir det sikkert skikkelig tøfft med ipod igjen. litt tyngre enn pcen bak øret, men den er det jo ingen som legger merke til. men ipod derimot:) så for alle del ikke kvitt deg med en om du har:)

 

 

 

det viktigste Apple nå bør gjøre, er å videreutvikle ipod til en movIpod samtidig som de beholder SWEET-heten fra den gode gamle + at de fjerner kopibeskyttelsen på mp3, så holder den en stund til.

 

når det gjelder tjenester som å kjøpe musikk fra nettet å laste det ned til ipod, tror jeg ikke dette kommer til å ta av noen gang. folk vil heller ha så rein lyd som mulig på stereoen og når de skal på tur, er det bare å rippe platen og ta den med seg på mp3spilleren.

Endret av capy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
når det gjelder tjenester som å kjøpe musikk fra nettet å laste det ned til ipod, tror jeg ikke dette kommer til å ta av noen gang

 

uhm, det har da allerede tatt av...

Lenke til kommentar

Ipod er best, eneste feilen med ipod er batterilevetiden.

Jeg leste idag at Ipod har over 90% abv markedet for harddiskbaserte mp3 spillere. Hva microsoft og gjengen må finne på for å ødelegge dette er nok å senke prisene noe sykt på alle sine spillere for å konke apple:P:P for igjen å heve prisene, ser ikke noen annen utvei, IPOD er BEST!!

Med andre ord, Bill har nok tapt dette slaget..

Lenke til kommentar
iPod er rett og slett bare best

Har du i det hele tatt hørt om Creative Zen Touch?

 

Creative Zen Touch banker Ipod på batterikapasitet og lydkvalitet... og er det ikke det som teller, kanskje? I tillegg så er Zen Touch noen hundrelapper billigere enn tilsvarende Ipod. Personlig synes jeg Zen Touch også har bedre design. Så spar oss for sånne useriøse kommentarer... ja, den er useriøs så lenge du ikke backer opp med hvorfor du mener den er best.

 

Batterikapasitet :

Ipod : 8-12 timer

Zen Touch : 20-24 timer, altså over dobbelt som mye.

 

Ipod er best, eneste feilen med ipod er batterilevetiden.

Jeg leste idag at Ipod har over 90% abv markedet for harddiskbaserte mp3 spillere. Hva microsoft og gjengen må finne på for å ødelegge dette er nok å senke prisene noe sykt på alle sine spillere for å konke apple:P:P for igjen å heve prisene, ser ikke noen annen utvei, IPOD er BEST!!

 

At de har flest markedsandeler, behøver da ikke bety at de er best. De var blant de første som kom med små spillere, og en enorm reklamekampanje har ført til at det har blitt ett statussymbol på linje med at mobiltelefoner var det på begynnelsen. Det er antatt at andre MP3 spillere vil ta store markedsandeler fra Apple i tiden fremover, rett og slett fordi de er bedre på både lydkvalitet, batterikapasitet og i manges øyne, design.

 

Vurderer en Zen Touch selv, men tror jeg venter til den er kommet litt ned i pris.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar
Zen Touch\Zen Micro banker vel ipod total når det gjelder pris og alt..?

Har ipod i det hele tatt noen fordel i forhold til Zen?

hm bukervenlighet, ser bedre ut, har mer tilegsutstyr, lyden er så godt som lik. Og hvem er det som lytter 24 timer i strek?

Hvem er det som konstant har en lader i nærheten slik at man kan lade opp så ofte...?

Lenke til kommentar
Zen Touch\Zen Micro banker vel ipod total når det gjelder pris og alt..?

Har ipod i det hele tatt noen fordel i forhold til Zen?

hm bukervenlighet, ser bedre ut, har mer tilegsutstyr, lyden er så godt som lik. Og hvem er det som lytter 24 timer i strek?

Og du liker ikke å høre på musikk mens du skal reise kjempelangt, og ikke har en pc for hånden konstant?

Lenke til kommentar
Zen Touch\Zen Micro banker vel ipod total når det gjelder pris og alt..?

Har ipod i det hele tatt noen fordel i forhold til Zen?

hm bukervenlighet, ser bedre ut, har mer tilegsutstyr, lyden er så godt som lik. Og hvem er det som lytter 24 timer i strek?

Har lest noen tester jeg også nå...

Kan bare legge til at Ipod Mini, i forhold til Zen micro, er mindre og betraktelig lettere.

Det skal være ganske vanskelig å få byttet batteri på ipoden, da man må kjøpe et ekstra verktøy sett for å gjøre det. batteribytting skal visstnok gå fint med Zen Micro...

Hvilke batterier er det den bruker Zen micro forresten? Kan alltid være greit med noen ekstra batterier for hånden hvis en f.eks skal på langtur, så det er definitift et pluss til Zen.

Det står som dere sikkert har skjønt mellom Ipod mini og Zen micro her i hus...

P.g.a størrelse\vekt, så holder jeg en knapp på Ipod.

 

Men det avgjørende vil bli om strømmen i kombinasjon med lading på ipod vil holde for mitt bruk.

Skal nemlig til Israel i påska, og det blir da en del kjøring uten mulighet for å lade...

Jeg har da en kamerat med en bærbar ved min side, og kan jeg lade via hans maskin uten å måtte installere programvare? Ellers på ipoden, kan man lade via strømkontakt?

Og vil disse passe Norges uttak og hva med Israels uttak?

(Disse spm, gjelder forøvrig Zen micro også)

Ble en del rare spm her, men noen som vet noe?

Takker :yes:

Lenke til kommentar
Zen Touch\Zen Micro banker vel ipod total når det gjelder pris og alt..?

Har ipod i det hele tatt noen fordel i forhold til Zen?

hm bukervenlighet, ser bedre ut, har mer tilegsutstyr, lyden er så godt som lik. Og hvem er det som lytter 24 timer i strek?

Har lest noen tester jeg også nå...

Kan bare legge til at Ipod Mini, i forhold til Zen micro, er mindre og betraktelig lettere.

Det skal være ganske vanskelig å få byttet batteri på ipoden, da man må kjøpe et ekstra verktøy sett for å gjøre det. batteribytting skal visstnok gå fint med Zen Micro...

Hvilke batterier er det den bruker Zen micro forresten? Kan alltid være greit med noen ekstra batterier for hånden hvis en f.eks skal på langtur, så det er definitift et pluss til Zen.

Det står som dere sikkert har skjønt mellom Ipod mini og Zen micro her i hus...

P.g.a størrelse\vekt, så holder jeg en knapp på Ipod.

 

Men det avgjørende vil bli om strømmen i kombinasjon med lading på ipod vil holde for mitt bruk.

Skal nemlig til Israel i påska, og det blir da en del kjøring uten mulighet for å lade...

Jeg har da en kamerat med en bærbar ved min side, og kan jeg lade via hans maskin uten å måtte installere programvare? Ellers på ipoden, kan man lade via strømkontakt?

Og vil disse passe Norges uttak og hva med Israels uttak?

(Disse spm, gjelder forøvrig Zen micro også)

Ble en del rare spm her, men noen som vet noe?

Takker :yes:

Er ikke helt sikker på hvor langt du har tenkt å kjøre osv. da men, hvertfall:

 

Du kan lade ipoden med din venns bærbare uten å innstallere itunes, men det sluker vel da batteriet på pcen hans?

Det passer hvertfall i Norge, har ikke mye greie på israelske strømuttak da..:p

 

Jeg personlig ville gått for ipod, men det er da min mening..

Lenke til kommentar
Gunners' date='18/12/2004 : 22:47'] Er ikke helt sikker på hvor langt du har tenkt å kjøre osv. da men, hvertfall:

 

Du kan lade ipoden med din venns bærbare uten å innstallere itunes, men det sluker vel da batteriet på pcen hans?

Det passer hvertfall i Norge, har ikke mye greie på israelske strømuttak da..:p

 

Jeg personlig ville gått for ipod, men det er da min mening..

Takk for svar.

Bare litt sånn i tvil angående strøm uttak og sånt...

 

Følger det med lader både via usb og via vanlig strøm uttak?

Er det slik, så kunne jeg ladet via vanlig strømkontakt (på Hotell o.l), hvis samme kontakt ;)

Eller hvis det er som oppgit ovenfor, men det følger ikke med vanlig strøm-kontakt lader, så er en smart løsning å plugge ipoden min i kameratens usb, når den står på ladning på hotell o.l ;)

 

Men det burde da følge med 220 V lader, da uten ville vært ekstremt upraktisk...

Så følger det med?

Lenke til kommentar
Har lest noen tester jeg også nå...

Kan bare legge til at Ipod Mini, i forhold til Zen micro, er mindre og betraktelig lettere.

Det skal være ganske vanskelig å få byttet batteri på ipoden, da man må kjøpe et ekstra verktøy sett for å gjøre det. batteribytting skal visstnok gå fint med Zen Micro...

Hvilke batterier er det den bruker Zen micro forresten? Kan alltid være greit med noen ekstra batterier for hånden hvis en f.eks skal på langtur, så det er definitift et pluss til Zen.

Det står som dere sikkert har skjønt mellom Ipod mini og Zen micro her i hus...

Å si at Ipod Mini er betraktelig lettere hørtes voldsomt ut. 5 gram er vel ikke så mye?

 

Jeg kjøpte nettopp en Zen Micro som sambo skal få i julegave og d var ingen tvil når eneste alternativ var Ipod Mini. Billigere, større HD og mye bedre batterikapasitet veide tungt. Og radio er et must så Ipod Mini ble veid og funnet for lett :p

 

Kan være verdt å nevne at d følger med 2 batterier med Zen Micro. Totalt 24 timer spilletid står d på eska. Ingen tvil om at Ipod Mini kommer til å selge mest, men d er nok bare for at alle trendnissene må ha Ipod... God jul!

Endret av Ace Rimmer
Lenke til kommentar

Dei er jo alltid under utvikling da, sjølvsagt vil ikkje ein iPod Mini eller G4 være så stort om 2 år, for då er det kome nye modellar. I år har jo Apple spydd ut iPod modellar og eg ser ikkje kvifor dei skulle ha problemar med konkurransen i framtida.

 

Eg har iPod, og kunne ikkje tenkt meg noko anna. Skulle eg kjøpt ny i dag utan å ha hatt ein iPod ville eg nok tenkt meg om eit par ganger, men når eg har 20GB så speler 5-10 pluss eller minus ingen verdens ting, bruker ikkje alle mine 20 nå eingang. Batteritida er lang nok for meg. Har ikkje behov for ein bil som går i 200 når eg skal kjøre i 80.

 

Meiner ikkje å lage dette til ein stor diskusjon, men iPod er meir enn bra design.

Endret av zeph
Lenke til kommentar
Å si at Ipod Mini er betraktelig lettere hørtes voldsomt ut. 5 gram er vel ikke så mye?

Var nok bare en test jeg leste, hvor de påsto at ipod mini var nærmest halvparten så lett, ellers så var det ipod vanlig i forhold til Zen Touch :hmm:

Overdrevet var det nok uansett ;)

Kunne noen svart meg på et lite spm; Følger det med lader via kontakt til ipoden?

takk,takk :)

Lenke til kommentar

Søstra mi kjøpte akkuratt Zen micro fremfor Ipod mini. Radio, mer minne, og batterikapasitet var utslaget. Ipod mini har litt bedre design i mini øyne, men noen av fargene til Microen ser veldig bra ut.

 

I tillegg fulgte det med 2 batterier, som gir en total batterikapasitet på 24 timer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...