Gå til innhold

Røyke ved en LCD skjerm?


Abits

Anbefalte innlegg

Tåler en sån skjerm at en røyker?

Eller kan en risikere at en lcd skjerm blir ødelagt av tobakkrøyk, og hvis det er tilfelle hva blir i såfall ødelagt.

 

Tipper oivind_dahle eller noen andre vet om dette ;)

 

Har ikke akkurat sett noen advarsel om dette noe særlig, men det hadde vært fint med litt info angående dette.

Endret av Abits
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Røyking er skadelig ja, i hvilken grad pcen tar skade vites ikke :p

 

Tviler egentlig litt på at lcd skjermer skal ta mer skade kontra andre pc deler, men det er min oppfatning. La oss heler for helsas skyld si det er meget skadelig for lcd panelene og alle som røyker foran pcen må slutte med dette umidelbart.

(Der har du nok en mer effektiv reklame kampanje for anti-røyk blant hardwares forumbrukere :p)

Lenke til kommentar

Røyking er nok mer skadelig for deg enn det er for skjermen.

 

Når det gjelder dlp og LCD projektorere er ikke de så happy for røyk og matos. Men da snakker man store mengder av dette, mer enn du greier å skape alene.

 

Men hold deg til tobakk da, gress og hasj kan gi en merklig opplevelse av rare farger på skjermen. Samt at responstiden går noe ned....

Lenke til kommentar

Uten å være noen ekspert på temaet, vil jeg tro at skjermen i seg selv ikke tar noe mer skade enn all annen elektonikk.

Men når det er sagt er det jo klart at det blir belegg på skjermen (som på vinduer og alt annet der man røyker), dette belegget nytter det ikke å tørke bort med støvkluten, det må VASKES vekk, og sånn sett vil jeg tro at en LCD skjerm lider mer enn CRT skjermene...

Lenke til kommentar
Herregud gutter... Stikk på kiosken og kjøp en boks snus. Bleier om dere er nervøs for pakkinga.. Ingenting er bedre enn å pilla inn en prilla, mens man fortsatt har 2 hender ledig.

Hadde jeg vært rik så hadde jeg ikke brydd med så mye om jeg hadde ødelagt en LCD skjerm en eller to ganger i året, men når jeg kjøper meg en ny skjerm til 5500kr så ønsker jeg gjerne at den skal holde noen år.

 

Da er det jo greit å vite om den virkelig tåler røyk

 

Når jeg leser dette

 

---------------------

 

Av Snekker`n

Jepp, nok en gang en kjempetest,men det er et spørsmål som jeg lurer litt på og som nok desverre berører en del av oss syndige brukere, nemmelig røyking.

Har hørt at disse skjermene ikke takler dette noe serlig, det er jo en kjent sak at det legger seg et belegg av røykingen på det meste og ettersom jeg har forstått dette så tar dette knekken på skjermen.

 

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=218220&st=20

 

------------------------

 

 

Fostår du da at en kanskje ønsker å spørre om sånt?

Endret av Abits
Lenke til kommentar
Røyking er nok mer skadelig for deg enn det er for skjermen.

 

Når det gjelder dlp og LCD projektorere er ikke de så happy for røyk og matos. Men da snakker man store mengder av dette, mer enn du greier å skape alene.

 

Men hold deg til tobakk da, gress og hasj kan gi en merklig opplevelse av rare farger på skjermen. Samt at responstiden går noe ned....

Vet ikke om du har undersøkt det spørsmålet Snekker`n for en stundt tilbake, men jeg håper da at du har rett i din utalelse.

 

 

 

Jepp, nok en gang en kjempetest,men det er et spørsmål som jeg lurer litt på og som nok desverre berører en del av oss syndige brukere, nemmelig røyking.

Har hørt at disse skjermene ikke takler dette noe serlig, det er jo en kjent sak at det legger seg et belegg av røykingen på det meste og ettersom jeg har forstått dette så tar dette knekken på skjermen.

skal undersøke dette...

 

Med denne vil vel jeg ha tre saker angående LCD teknologi gående rundt omkring til ulike teknikkere i Europa og Japan.

 

Poster svar så fort jeg vet noe....

Lenke til kommentar

Håper det, spiller ikke mye så det er ikke så nøye om den er litt dårlig på det, kan jo koble til min TV til å spille.

 

Følger det med DVI kabel i følge testen på HW, eller gjør det ikke?

Ser at på komplett så er ikke denne kabelen med ( bestilte en DVI kabel for å være helt sikker.)

Lenke til kommentar

Alt av elektroniske komponenter, som produserer varme, vil ta skade av røyk til en viss grad. Røyken inneholder mye fett, og dette vil sette seg på varme komponenter, og brenne seg fast. Sakte vil komponentene brytes ned av dette. Som Øivind var inne på er prosjektorer, og da spesielt CRT, utsatt for dette. Pærene blir varme, og degraderes fort av fett som setter seg. Kjipt å punge ut med masse penger for en ny pære bare fordi du ikke kan se film uten å røyke :)

 

Når det gjelder skjermer, både LCD og CRT, så blir de varme, men det er klart at det skal en god del timer til før de går i stykker av det.

 

Kort sagt, ja, men pokker så lang tid det tar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...