Gå til innhold

Julekalender 2004 - dag 11


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
:yes: men har egentlig lyst på en 300Gb med 16Mb cache

 

Håper du ikke hinter til Maxtor sin Diamondmax-serie, fordi den er mildt sagt på jordet. Min er på vei i posten tilbake til netshop.

Hva var galt med den da? Selv sikler jeg på Maxtor Maxline III 300GB (stort sett samme disk), så jeg vil gjerne vite hva du ikke likte med din. Den har jo blitt varmt anbefalt av bl.a. Storagereview.com

Lenke til kommentar
Dette er etter min erfaring og mening den beste harddisken på markedet :D Har 5 stykker av den og kjempe fornøyd. Tar av meg hatten for de diska.

 

uansett hadde jeg bestilt en til hadde det ikke vært for at samboern fant en regning i postkassa i dag før jeg kom hjem :(

Synd jeg er så lett påvirkelig når det kommer til tilbud på hardware.

Tvillingsjel! (eller nåko sånt..)

 

Eg kjøpe 8p SATA-kontrollerkort til 2500,-, samt fem sånne disker, og var jævla glad det var eg som henta posten den dagen hentelappen kom... :D

 

Bestillte forresten tre sånne disker for to dager sidan.. Jaja.. Er vel 400kr forskjell med/uten tilbudet.. Eg står i det..

Endret av nmedaas
Lenke til kommentar
:yes: men har egentlig lyst på en 300Gb med 16Mb cache

 

Håper du ikke hinter til Maxtor sin Diamondmax-serie, fordi den er mildt sagt på jordet. Min er på vei i posten tilbake til netshop.

Hva var galt med den da? Selv sikler jeg på Maxtor Maxline III 300GB (stort sett samme disk), så jeg vil gjerne vite hva du ikke likte med din. Den har jo blitt varmt anbefalt av bl.a. Storagereview.com

Enig med deg Claw, jeg sjønner ikke hva folk har imot Maxtor. Har selv en Maxtor DiamondMax 10 250 GB med 16MB cache som jeg er storfornøyd med. I tillegg står det 2 andre typer Maxtor-disker i familiepc-en, aldri hatt noe trøbbel med dem.

 

At Seagate er så vannvittig stillegående synes jeg ikke stemmer, det har jeg opplevd av egen erfaring og andres.

 

Edit: serveren min kjører også på maxtor-disker når jeg tenker meg om, _HELT_ lydløst

Endret av Dafe
Lenke til kommentar
:yes: men har egentlig lyst på en 300Gb med 16Mb cache

 

Håper du ikke hinter til Maxtor sin Diamondmax-serie, fordi den er mildt sagt på jordet. Min er på vei i posten tilbake til netshop.

Hva var galt med den da? Selv sikler jeg på Maxtor Maxline III 300GB (stort sett samme disk), så jeg vil gjerne vite hva du ikke likte med din. Den har jo blitt varmt anbefalt av bl.a. Storagereview.com

Ja, hva har du imot DiamondMax serien, skal ikke MaxLine og DiamondMax være bortimot helt samme disken...... og jeg har fått inntrykket av at folk stort sett er veldig fornøyd med Maxtor disker.....

 

"Fant ikke vare"

 

Er den utsolgt allerede??

 

Er vel som netshop sa når dem hadde LCD på tilbud, dem må si hva dem vil ha i kalenderen i november, å da er det ikke alltid de har på lager når luka kommer. Men jeg regner med at dem gjør som netshop og lar folk bestille for å levere så fort dem får inn.

Lenke til kommentar

 

At Seagate er så vannvittig stillegående synes jeg ikke stemmer, det har jeg opplevd av egen erfaring og andres.

 

Edit: serveren min kjører også på maxtor-disker når jeg tenker meg om, _HELT_ lydløst

Seagate disker VAR ganske stillegående i Barracuda V eller lavere...da de hadde sånn støydempende ting påmontert o.l. ....dagen's seagate disker er kanskje bittelitt stillere enn andre, men ikke merkbart...(iallefall det jeg har opplevd..)

Lenke til kommentar
At Seagate er så vannvittig stillegående synes jeg ikke stemmer, det har jeg opplevd av egen erfaring og andres.

 

Nei, at Seagate er stillegående stemmer ikke i det heletatt. Har to Raptorer og en Hitachi. Jeg hørte godt når jeg satt i den fjerde disken, en Seagate.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Nei takke meg til Seagates IDE-disker. Min 200 GB S-ATA røk etter knapt to måneder og er på vei tilbake til Netshop. Fikk faktisk en DOA disk fra Seagate for to uker siden også. Gi meg en disk som funker.

Lenke til kommentar
Ja, hva har du imot DiamondMax serien, skal ikke MaxLine og DiamondMax være bortimot helt samme disken...... og jeg har fått inntrykket av at folk stort sett er veldig fornøyd med Maxtor disker.....

1. Den har en innebygd latencylagg som gjør at man må tilrettelegge for delay ved bootup. Om man ikke fikser dette vil ikke maskinen reboote (det ville ikke min).

 

2. Den lover vel og bra på alle tester jeg har lest, men 16MB cache kan jeg ikke merke en gang. Altså, spill lagger når jeg kjører noe annet fra samme disken i bakgrunnen.

 

3. Jeg merket at noen ganger så brukte disken opptil 10 sekunder (!!) på å "finne seg selv" når jeg trykket på den på "My Computer".

 

..dette holder ikke. Min er i posten på vei tilbake til netshop.no

Lenke til kommentar

Det er nok viktig å unferstreke at harddiskene ikke er de samme som for et år siden. Gamle porodusentene har nye modeller. Seagate var kjent for å være stille og Western Digital kjent for å være raske. Hitachi (kjøpt opp av IBM?), har også hatt et veldig godt rykte ei tid. Maxtor har hatt mye lagringsplass osv.

 

Dette er bare ting som har stemt med en eller noen få modeller. Vet ikke om alt kan sies at stemmer heller... Er ikke så oppdatert så når det gjelder dagens marked/disker er jeg ganske ydmyk i mine meninger.

 

Om prisen blir den som er satt i ordesbekreftelse (slik som Netshot som er tidligere nevnt) skal stå på en FAQ eller kundesenter side. Hvis ikke vil jeg ikke bestilt hos en webshop som manglet dette.

Lenke til kommentar

Egentlig er det det samme om dette er et godt tilbud eller ikke. Om man vil bestille disken så kommer den opp til 930 kr, eller "finner ikke produkt" som i natt. Er det bare meg, eller er folk enig i at det er litt dårlig fra pcutstyr sin side. All honør for at de vil bidra med en luke, men burde i det minste fungere. Og til den prisen hw har i kalenderen sin.

 

Julekalenderen er jo en form for reklame, god reklame, men når ting ikke fungerer blir det bare mer neg omtale. Litt skuffende.

 

Leben

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...