Gå til innhold

Rome: Total War! FAQ (Final 1.02)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er en oppskrift på en måte å dele replays. Tenkte at du kansje kunne legge den til i faq-en din?

 

For å dele replays gjør dere dette:

 

1. Når dere er ferdig med slaget popper det opp et vindu med resultater (Hvor mange du har drept, hvor mange du har tapt osv). På dette vinduet er det en knapp med et filmkamera, derre klikker på dette, og spillet spør om dere vil lagre replay-en. Dette spørsmplet svarer dere ja til og replay-en blir lagret i denne mappen: Rome - Total War\replays (Hvis dere bruker default mappen så blir linken slik C:\Programfiler\Activision\Rome - Total War\replays )

 

2. Dere går inn på gamer.no forumet, og inn på denne tråden. Når dere er kommet så langt trykker dere på "ADD REPLY" og du kommer inn i et ntt vindu. Rett over feltet med svarknappen ligger det et felt, som heter vedlagt fil. Der er det en knapp hvor det står "Bla ghennom..." Dene trykker dere på. Da popper det opp et lite vindu som viser innholdet i en eller annen mappe. Så finner dere replay mappen. Deretter finner dere replay-filen dere vil laste opp og trykker "åpne". Så skriver dere det dere eventuelt måtte ville i skriveruten, og trykker på knappen "Svar". Da blir inlegget med filen sendt og andre kan begynne å laste ned din replay.

 

For å laste ned replays gjøre dere dette:

 

1. Dere går inn på denne tråden. Så finner dere det innlegget der reply-et du har lyst til å se ligger. I denne reply-et skal det være et fil-symbol i bunnen av reply-et, hvor det står hvor mange som har lastet ned filen i parantes. Dere trykker på dette symbolet, og et vindu popper opp, og spør om du vil åpne, lagre, avbryte eller få mer informasjon. Dere svarer da å lagre. Det vil da poppe opp enda et vindu (Ja det blir mange vinduer), dette viser innholdet i en mappe. Da finner dere mappen: Rome - Total War\replays og lagrer replay-en der.

 

2. Dere åpner Rome Totalwar. Deretter går dere inn på "LOAD GAME" og deretter på " LOAD BATTLE REPLAY". Dere vil da se et vindu med alle replay-ene. Dere vil da se at dere har fått en eller flere nye replays etter hvor mange du har lastet ned osv.

Lenke til kommentar

Ja, jeg må si jeg fikk enda mer lyst på spillet når jeg leste om alle modsene og og div. mer innhold som ikke kom frem i demoen. (som jeg vant på very hard på første forsøk og det syens jeg var veldig hyggelig gjort av rome total war) Jeg eier Shogun total war og jeg klarte aldri presse meg gjennom mer enn et par slag før jeg gikk lei, men synes rome virker mye bedre. Elefanter og brennende griser piffer opp slagmarken, men en ting irriterte meg litt fortsatt og det er feiheten til både generalen og hands menn. Hvorfor er de så redde for å dø? De er jo dømt til å dø i kamp uansett ettersom de kriger hele tiden, hvorfor ødelegge ryktet sitt ved springe som en feig hund i slag hvor man attpåtil vinner?

 

Så mitt spørsmål må bli:

 

Kan man slå på arcade mode i campaign delen? Eller fins det en mulighet for å tweake krigerne til å bli mer selvmorderiske/faktisk ha en viss ære?

Endret av PapstSkalle
Lenke til kommentar
Ja, jeg må si jeg fikk enda mer lyst på spillet når jeg leste om alle modsene og og div. mer innhold som ikke kom frem i demoen. (som jeg vant på very hard på første forsøk og det syens jeg var veldig hyggelig gjort av rome total war) Jeg eier Shogun total war og jeg klarte aldri presse meg gjennom mer enn et par slag før jeg gikk lei, men synes rome virker mye bedre. Elefanter og brennende griser piffer opp slagmarken, men en ting irriterte meg litt fortsatt og det er feiheten til både generalen og hands menn. Hvorfor er de så redde for å dø? De er jo dømt til å dø i kamp uansett ettersom de kriger hele tiden, hvorfor ødelegge ryktet sitt ved springe som en feig hund i slag hvor man attpåtil vinner?

 

Så mitt spørsmål må bli:

 

Kan man slå på arcade mode i campaign delen? Eller fins det en mulighet for å tweake krigerne til å bli mer selvmorderiske/faktisk ha en viss ære?

Så vidt jeg vet tror jeg ikke at man kan slå på arcade mode i strategi-delen av spillet. Dette er nok fordi ting skal bli litt mer sannsynlig. Men er ikke helt sikkert da. Du kan jo alltids sjekke (men da må du nok starte ny campaign)

Lenke til kommentar
Ja, jeg må si jeg fikk enda mer lyst på spillet når jeg leste om alle modsene og og div. mer innhold som ikke kom frem i demoen. (som jeg vant på very hard på første forsøk og det syens jeg var veldig hyggelig gjort av rome total war) Jeg eier Shogun total war og jeg klarte aldri presse meg gjennom mer enn et par slag før jeg gikk lei, men synes rome virker mye bedre. Elefanter og brennende griser piffer opp slagmarken, men en ting irriterte meg litt fortsatt og det er feiheten til både generalen og hands menn. Hvorfor er de så redde for å dø? De er jo dømt til å dø i kamp uansett ettersom de kriger hele tiden, hvorfor ødelegge ryktet sitt ved springe som en feig hund i slag hvor man attpåtil vinner?

 

Så mitt spørsmål må bli:

 

Kan man slå på arcade mode i campaign delen? Eller fins det en mulighet for å tweake krigerne til å bli mer selvmorderiske/faktisk ha en viss ære?

Så vidt jeg vet tror jeg ikke at man kan slå på arcade mode i strategi-delen av spillet. Dette er nok fordi ting skal bli litt mer sannsynlig. Men er ikke helt sikkert da. Du kan jo alltids sjekke (men da må du nok starte ny campaign)

takk for info lordzyfex :) blir vanskelig å sjekke siden jeg ikke har kjøpt spillet, men at man kan sette på arcade battles i campaign teller som et pluss for min del. Rett og slett fordi jeg ikke tror soldatene var så vanvittig redde for å dø i virkeligheten som i demoen jeg prøvde.

Endret av PapstSkalle
Lenke til kommentar

Jo da, nybegynnerne var veldig redde for å dø, i RTW får soldatene experiense poeng. Det er tre stk i bronse 3 stk i sølv og tre stk i gull altså 9 experiense poeng. Når en soldatgruppe ikke har noe experiensepoeng, har de sannsynligvis aldri vært i krigen eller møtt på en fiendes sverdblad, dermed kan du risikere at disse soldatene kommer til å løpe fra deg på grupper på 50-60 folk hvis fienden er overtallig (dette på huge unit scale(160)), hvis de derimot hadde hatt 9 i

experiense hadde de ikke løpt før det var 5-10 soldater igjen (hvis fienden er overtallig) Med høyere experiese dreper de også folk raskere.

 

Dessuten hvis du hadde vært en soldat, tror jeg du hadde begynt å løpe ganske fort hvis du så en elefant løpe mot deg. Eller at du hadde begynt å løpe hjem til far og mor hvis fienden var overtallig med 200 stk og dere bare var en liten gruppe på 50 mann, hvis dere derimot hadde vært i krigen mange ganger. (9experiense) og de andre var nyutdannede soldater med ikke noe eller litt experiense og dere i tillegg hadde de nyeste innen sverd (vanlig sverd, bronse sverd, sølv sverd, og gullsverd(tre forskjellige oppgraderinger)) amt det nyeste innen skjold (vanlig skjold, bronse skjold, sølv skjold og gullskjold

Ville dere sannsynligvis klare å slå dem.

 

En ting til hvis du har generalen like i nærheten av troppene vil han "løfte opp" stemningen atskillelige hakk, hvis han tillegg går ut i kampen selv vil "stemningen" bli enda bedre, soldatene vil dermed kjempe lenger og kjempe bedre!

 

Men noen foretrekker druer andre rosiner, hvis du foretrekker arcade mode skal du få lov til det, men det blir på mange måter ikke så taktisk og gøy å spille

(mener jeg).

 

Du kan jo prøve et custom game og kjøre det vanlig, prøv deg frem og du vil merke forskjell, har selv prøvd noe liknende, det kan du se hvis du går inn her

(les det tredje innlegget mitt og last ned filen som ligger med.)

 

 

TSP :xmas:

Lenke til kommentar
hvordan får man forbedrede generaler? jeg har imperial palace men de blir ikke bedre! Ha det klart at jeg ikke er en n00b

Tror de må retraines, hvis du sikter til at det står på palasset at det gjør generalene bedre. Mener jeg har gjort dette.

 

Ellers er det jo fint å retraine generalene, i en bra smie...

Lenke til kommentar

Noe du kunne adde og svare på i din FAQ:

 

Hvordan bytter man retinue mellom generalene?

 

Har en gammel gen. som har en lang hale av retinue, vil gjerne overføre dem (ihvertfall noen til en yngre general før den gamle dør RIP =P

 

Har funnet ut av det, men fint om du tar d med i din FAQ =)

Endret av knight_darklord
Lenke til kommentar
Noe du kunne adde og svare på i din FAQ:

 

Hvordan bytter man retinue mellom generalene?

 

Har en gammel gen. som har en lang hale av retinue, vil gjerne overføre dem (ihvertfall noen til en yngre general før den gamle dør RIP =P

 

Har funnet ut av det, men fint om du tar d med i din FAQ =)

du kunne jo være så vennlig å skrive det opp i denne tråden i mellomtiden allikevell kansje? :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...