Gå til innhold

Rome: Total War! FAQ (Final 1.02)


Anbefalte innlegg

For vanlig Rome: TW er de viktigste aspektene i første omgang å faktisk ha en guvenør i byen. Uten så drar pengene raskt ut i intent. Å se på nettopp det Kramstogen nevner, personlige traits er steg to.

Har du mange penger på bok etter hver runde ser ofte dessverre flere av de eldre generalene muligheter til å raske med seg litt til egen lomme, og vil derfor få traits som øker korrupsjon. En liten pekepin er 35000+ penger på bok. Har du over dette er vil Generalene automatisk oppfatte ditt emperium som rikt, og dermed starte å utvikle traits for å ta sin del av kaka den ulovelige veien.

Har du bra med penger, og ønsker å iallefall prøve å holde nivået under den lille magiske grensa på ca 35000, er jo et tips og "bestille" bygninger og fyll ut dine bygningskøer i byene. Du betaler for bygningene når du legger dem i køen på Rome: TW selv om de ikke starter å bygges, så du minker mulighetene for at generalene dine utvikler negative traits ved å ha mindre penger når du velger end turn.

 

Så er det bare å "avbestille" bygningene når du trenger penger (vel og merke de som ligger i kø, men som ikke er startet).

 

Det samme gjelder Rome: TW Barbarian Invation, men her teller også egenskapen "Loyalty" inn på om hvorvidt guvenørene stjeler penger fra deg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du holder inne Ctrl mens du klikker på unit-kortene velger du hver og en du trykker på, hvis du holder inne shift, velger du alle regimentene imellom det første og det andre du trykker på. :)

Har litt problemer med å forstå forskjellen, men det finner jeg sikkert fort ut. CTRL: Velger jeg hvem jeg skal ha med ut av byen.

Shift: Alle regimentene?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 10 måneder senere...

Da er det tid for å dra frem denne tråden igjen!

 

RTW er for meg et nytt bekjentskap, og et hyggelig sådant. Jeg har spilt noen uker nå, og det går nogenlunde bra syns jeg, ikke minst takket være denne ypprlige FAQen! Men jeg har to spørsmål som jeg ikke finner svar på.

 

- Jeg har begynt å ta over byer fra fremmede kulturer, der det fins mange bygninger fra før. Det jeg lurer på er om jeg tjener eller taper noe på sikt ved å rive ned disse og bygge nye selv, fra min fraksjon. Fant ut, på verst mulig måte, at jeg må rive gudshuset deres, og bygge mitt eget, for å utvikle det videre..... Gjelder dette for andre bygninger også?

 

- Også lurer jeg litt på dette med Rebels... Jeg har brukt noen turns på å utrydde alle jeg ser, p.g.a. at de irriterer meg rett og slett. Men i neste omgang så er de der igjen, på steder de umulig kunne kommet naturlig. Men jeg har merket meg at de ofte bare står der, uten å angripe meg... Spørsmålet er om de gjør noe skade hvis de stå i ro?. Jeg skjønner at faren for angrep er overhengende, men er det noe mer? Påvirker de Trade og Happines i byene eller noe?

Ett par ganger nå har jeg blitt oppsøkt av en Diplomat fra Rebels som gjerne vil ha en by av meg. Dette er jeg lite villig til, da det er mitt og jeg har utkjempet harde kamper for det! Men det er kanskje verdt det hvis de holde seg i ro der og ikke prøver å ekspandere. Er det noen som har prøvd dette, som kan si meg om det er lurt?

 

Til slutt må jeg si at jeg savner en Unit browser! Påsamme måte som den Buildings browseren. Kjekt å se hvilke units som er best, og hvor jeg ligger i løypa, hvis dere skjønner... Noen som har tips?

 

Takker for eventuelle svar!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Såvidt jeg har opplevd kan man bygge ut fremmede kaserner/infanteriprod. og få sine egne units. Det du snakker om gjelder vel kun for religiøse bygg, og en del happinessbygninger. Type Tavern/bards hall(Barbar) Odeon(Gresk) Coliseum(romersk) osv. Tror det er slik hvertfall.

 

Man har en slags unitbrowser i bygningsbrowseren. Om man klikker på f.eks. barracks, så står det hvilke units som kan produseres der, jo høyere nivå på bygget jo lengre blir listen. Du kan høyreklikke på unitene på listen for å se stats og slikt.

 

En stund siden jeg har spilt, så tar forbehold om små feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...