Gå til innhold

Rome: Total War! FAQ (Final 1.02)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mens du fortsatt er her:

 

Sqalor kan også bekjempes med å holde folketallet nede eller oppgradere til neste By-nivå (f.eks bygge Govenor's villa)

 

En pirketing om factions: Iberia heter Spain i Vanilla R:TW, og slaves er bedre kjent som rebels.

 

Bra FAQ!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Hmm, vet dere hva jeg fant ut i går da?

En enklere måte å få en grei oversikt over alle hærene, agentene og byene. Hver for seg!

 

Når man er inne i en by, bare høyreklikker du på "Army", og en fin oversikt over alle hærene dine kommer frem, så kan du klikke på de forskjellige, og mer info kommer frem! Det samme kan du gjøre der det står "City" og "Agents" :D .

 

Trodde jeg visste det meste jeg :wee: .

Kanskje det kan være med i FAQ'en? (Hvis det ikke bare er sånn at jeg er den eneste som ikke har sett det da.... :blush: )

 

TSP :)

 

Edit: Kom på noe mer som kan legges til...

R:TR er jo et såpass stort modprosjekt at du kanskje ikke blir lei.. ;)

Men hvis du noen ganger bare vil spille litt vanlig Rome TW. Kan du jo bare lage to forskjellige snarveier...

 

Grunnleggende: Rome Total War, ligger jo allerede under en mappe. Hos meg er det: C:\Program Files\Activision\Rome - Total War.

 

1. Gå inn i Activision -mappa, høyreklikk og deretter kopier.

2. Finn så et sted du kan ha denne mappen. Høyreklikk og velg "Lim inn".

Jeg valgte å forandre litt på navnet: ( Rome - Total War (2) ) og legge den ved siden av den andre Rome -mappa, under mappen Activison.

2.1 . Nå er det bare å vente til det er ferdig kopiert.

3. Nå kan du installere R:TR, eller en annen mod du vil spille. Samtidig som du enkelt kan spille vanlig R: TW, når du måtte ønske, men ikke helt enda....

 

Nedenfor vil det nå følge to måter å gjøre resten på... Den enkle måten og den vanskelige.

 

Den enkleste måten

1. Gå inn i Rome -mappen der modden ikke er installert (ikke i standrdmappen altså).

2. Høyreklikk på ikonet man må trykke på for å spille. ( Rome TW.exe ).

3. Velg lag snarvei ut til skrivebordet.

Den nye snarveien til det vanlige Rome er laget!

 

Den litt mer vanskelige måten

1. Lag en snarvei av snarveien som allerede er på skrivebordet.

2. Høyreklikk på den nye snarveien, og gå inn på egenskaper.

3. Endre "Mål:" fra: "C:\Program Files\Activision\Rome - Total War\RomeTW.exe" til

C:\Program Files\Activision\Rome - Total War (2)\RomeTW.exe"

4. Endre "Start i": fra: "C:\Program Files\Activision\Rome - Total War" til

"C:\Program Files\Activision\Rome - Total War (2)"

 

Tok med den "Litt mer vanskelige måten" fordi du senere en gang kanskje vil få bruk for denne kunnskapen ;) .

 

TSP :)

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
Hmm, vet dere hva jeg fant ut i går da?

En enklere måte å få en grei oversikt over alle hærene, agentene og byene. Hver for seg!

 

Når man er inne i en by, bare høyreklikker du på "Army", og en fin oversikt over alle hærene dine kommer frem, så kan du klikke på de forskjellige, og mer info kommer frem! Det samme kan du gjøre der det står "City" og "Agents" :D .

 

Trodde jeg visste det meste jeg :wee: .

Kanskje det kan være med i FAQ'en? (Hvis det ikke bare er sånn at jeg er den eneste som ikke har sett det da.... :blush: )

 

TSP :)

 

Edit: Kom på noe mer som kan legges til...

R:TR er jo et såpass stort modprosjekt at du kanskje ikke blir lei.. ;)

Men hvis du noen ganger bare vil spille litt vanlig Rome TW. Kan du jo bare lage to forskjellige snarveier...

 

Grunnleggende: Rome Total War, ligger jo allerede under en mappe. Hos meg er det: C:\Program Files\Activision\Rome - Total War.

 

1. Gå inn i Activision -mappa, høyreklikk og deretter kopier.

2. Finn så et sted du kan ha denne mappen. Høyreklikk og velg "Lim inn".

Jeg valgte å forandre litt på navnet: ( Rome - Total War (2) ) og legge den ved siden av den andre Rome -mappa, under mappen Activison.

2.1 . Nå er det bare å vente til det er ferdig kopiert.

3. Nå kan du installere R:TR, eller en annen mod du vil spille. Samtidig som du enkelt kan spille vanlig R: TW, når du måtte ønske, men ikke helt enda....

 

Nedenfor vil det nå følge to måter å gjøre resten på... Den enkle måten og den vanskelige.

 

Den enkleste måten

1. Gå inn i Rome -mappen der modden ikke er installert (ikke i standrdmappen altså).

2. Høyreklikk på ikonet man må trykke på for å spille. ( Rome TW.exe ).

3. Velg lag snarvei ut til skrivebordet.

Den nye snarveien til det vanlige Rome er laget!

 

Den litt mer vanskelige måten

1. Lag en snarvei av snarveien som allerede er på skrivebordet.

2. Høyreklikk på den nye snarveien, og gå inn på egenskaper.

3. Endre "Mål:" fra: "C:\Program Files\Activision\Rome - Total War\RomeTW.exe" til

C:\Program Files\Activision\Rome - Total War (2)\RomeTW.exe"

4. Endre "Start i": fra: "C:\Program Files\Activision\Rome - Total War" til

"C:\Program Files\Activision\Rome - Total War (2)"

 

Tok med den "Litt mer vanskelige måten" fordi du senere en gang kanskje vil få bruk for denne kunnskapen ;) .

 

TSP :)

Det med høreklikking på army o.s.v. visste jeg fra før, men det var en skikkelig aha opplevelse første gangen.

 

Det andre var en nyttig guide :thumbup:

Lenke til kommentar

Hmm, vet dere hva jeg fant ut i går da?

En enklere måte å få en grei oversikt over alle hærene, agentene og byene. Hver for seg!

 

Når man er inne i en by, bare høyreklikker du på "Army", og en fin oversikt over alle hærene dine kommer frem, så kan du klikke på de forskjellige, og mer info kommer frem! Det samme kan du gjøre der det står "City" og "Agents" :D .

 

Trodde jeg visste det meste jeg :wee: .

Kanskje det kan være med i FAQ'en? (Hvis det ikke bare er sånn at jeg er den eneste som ikke har sett det da....    :blush:  )

 

TSP :)

Consider it done.

 

Edit: Kom på noe mer som kan legges til...

R:TR er jo et såpass stort modprosjekt at du kanskje ikke blir lei.. ;)

Men hvis du noen ganger bare vil spille litt vanlig Rome TW. Kan du jo bare lage to forskjellige snarveier...

 

Grunnleggende:  Rome Total War, ligger jo allerede under en mappe. Hos meg er det: C:\Program Files\Activision\Rome - Total War.

 

1. Gå inn i Activision -mappa, høyreklikk og deretter kopier.

2. Finn så et sted du kan ha denne mappen. Høyreklikk og velg "Lim inn".

Jeg valgte å forandre litt på navnet: ( Rome - Total War (2) ) og legge den ved siden av den andre Rome -mappa, under mappen Activison.

2.1 . Nå er det bare å vente til det er ferdig kopiert.

3. Nå kan du installere R:TR, eller en annen mod du vil spille. Samtidig som du enkelt kan spille vanlig R: TW, når du måtte ønske, men ikke helt enda....

 

Nedenfor vil det nå følge to måter å gjøre resten på... Den enkle måten og den vanskelige.

 

Den enkleste måten

1. Gå inn i Rome -mappen der modden ikke er installert (ikke i standrdmappen altså).

2. Høyreklikk på ikonet man må trykke på for å spille. ( Rome TW.exe ).

3. Velg lag snarvei ut til skrivebordet.

Den nye snarveien til det vanlige Rome er laget!

 

Den litt mer vanskelige måten

1. Lag en snarvei av snarveien som allerede er på skrivebordet.

2. Høyreklikk på den nye snarveien, og gå inn på egenskaper.

3. Endre "Mål:" fra: "C:\Program Files\Activision\Rome - Total War\RomeTW.exe" til

C:\Program Files\Activision\Rome - Total War (2)\RomeTW.exe"

4. Endre "Start i": fra: "C:\Program Files\Activision\Rome - Total War" til

"C:\Program Files\Activision\Rome - Total War (2)"

 

Tok med den "Litt mer vanskelige måten" fordi du senere en gang kanskje vil få bruk for denne kunnskapen ;) .

 

TSP :)

 

Dette derimot er mod-rettet, ergo dessverre ingen ting i FAQ. Kanskje den passer i tråden til Orresnei.

 

EDIT: Teite forum som til tider MÅ ha store bokstaver i BB-codes...

Endret av Shicca
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har noen spørsmål (begynte å spille i går)

 

Hvordan connecter jeg meg selv til slike resursser rundtom i landskapet (marble, etc). Må jeg ikke lage roads for å connecte dem til byene? (slik som i Civ 3) Eller holder det at de er innenfor provinsen min?

 

Og en annen ting, senatet gir meg slike assignments hele tiden som innebærer at jeg må gå til krig mot alle som jeg ikke egentlig vil gå til krig mot. Men hvis jeg trosser senatet så tar de alle pengene mine. Noen tips?

Lenke til kommentar

Resurssene trenger bare værra i ditt territorie, så tjener du penger på det. Men men veier,docks og markeder tjener du enda mer.

 

Når det gjelder senatet så kan du faktisk hoppe over noen missons uten at det skjer no, bare ikke for mange.

 

Pass på å ikke gjør oppdragene for fort, bruk den tidsfristen du får, og ikke mindre.

Ellers kan ting gå for fort.

 

Det er meninga at du skal spre deg fort tidlig i spellet, derfor ber de deg angripe alle du ser. Ting blir roligere etterhvert.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest Slettet+56132

Når man spiller må man huske noen ting:

 

Husk å bruke ressursene riktig og ikke for tidlig i spillet.

Når du har mye penger bygg først opp forsvaret (helst mur)

deretter bygger du Barracks osv...

Når du angriper bruk huet. Det er ikke alltid at det er den hæren med flest krigere vinner. Jeg vant med ca 800 soldater mot ca 1900. Ratioen var 6:9...

 

Men ellers er det en FAQ som svarer på det meste til alle noobs (og kanskje litt mer erfarne spillere)...

Lenke til kommentar
Når man spiller må man huske noen ting:

 

Husk å bruke ressursene riktig og ikke for tidlig i spillet.

Når du har mye penger bygg først opp forsvaret (helst mur)

deretter bygger du Barracks osv...

Når du angriper bruk huet. Det er ikke alltid at det er den hæren med flest krigere vinner. Jeg vant med ca 800 soldater mot ca 1900. Ratioen var 6:9...

 

Mer en strategiplan enn en FAQ.

FAQ er som sagt "Frequent Asked Questions", og dermed ment til å kun svare på ofte stilte spørsmål om spillet.

 

Jeg hadde jo planlagt å gjøre dette i den omtalte 2.0 versjonen. Med Unitstats og hele pakka. Men tanken måtte jeg slå fra meg, da jeg også ville holde denne tråden til en ren og pyntelig FAQ istede. Litt små plunder og heft med noen enkle battlespørsmål, og litt info rundt de mest brukte mods er jo ting som det ofte stilles spørsmål rundt. Men alt i alt. Dette er og blir en ren FAQ.

 

Håper dere forstår det.

 

Men cudos til tips på hvordan spillet kan spilles.

 

Men ellers er det en FAQ som svarer på det meste til alle noobs (og kanskje litt mer erfarne spillere)...

 

Jo takk, da er iallefall målet oppnådd. Å lage en FAQ som alle nybegynnere har glede av, samt at tilogmed erfarne spillere kanskje plukker opp et lite tips eller to.

 

EDIT: Quotetags..

Endret av Shicca
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Da er FAQ'en ferdig. Ingen informasjon om BI kommer, da jeg ikke har spilt det nevneverdig nok til dette. Ei heller har innsamlingstråden min gitt resultater.

 

Sender en stor takk til alle som har bidratt til å lage denne FAQ'en, og samtidig håper jeg på at mange har fått glede og nytte av den.

 

 

Ad extremum:

Ny FAQ på neste TW: Qui vivra verra.

 

 

Takk for meg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...