Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ekstremt stygge rånebiler


Anbefalte innlegg

Audien familien hadde var av så dårlig kvalitet at det var like før den ble levert tilbake...fattern vil ALDRI ha Audi igjen pga. servicen Møller, kan ikke kalles service når man får beskjed om å komme tilbake etter lunch, ga.

Selv freelandern vi har nå henger bedre sammen etter 5 år enn hva audien gjorde etter 1 år.

 

For å si det sånn, det finnes biler fra WV konsernet som går like raskt og stiller i samme klasse som M3/den gamle M5(den nye har ingen konkurrenter på fart, kjøreegenskaper), men en kjøper av BMW M3 vil nok aldri se på en Rs4. BMW er bmw og Audi er Audi...

 

Hva er det som gjør at Audi ligger langt foran WV teknologisk? Det har blitt litt mer forskjell på de nyere bilene, skal være enig i det, men ser du ett par år tilbake så var det mye likt med forskjellig navn.

 

Når det kommer til Pheaton så skal jeg ikke si noe på at Audi er ett mer lukseriøst merke på sin måte. Igjen, mittt synspunkt er at BMW, Audi og Mercedes har og vil alltid ha sine kundegrupper når vi snakker luksus, A8, 7serie og S-Klasse, få av de som bruker over millionen på bil vil vurdere dem opp mot hverandre.

 

...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
BMW på sin side kjøper sitt understell til M5 fra en norsk bedrift (husker ikke hvor den befinner seg, ellerhva de heter) men det står jo ikke BMW på det gjør det vel ?

BMW får laga understellet til M5 på Kongsberg...

 

Å jo det er en delvis BMW-eid bedrift...

 

Bare i gata jeg bor er det 5 Passat'er... 3 av de er av "Syncro" utgaven (4x4)

Lenke til kommentar
Audi pickupen var finere enn orginalet i hvertfall, men så er da nyere Audier noke av det kjedeligste og styggeste i bilverdenen.

Stygge? Du skuffer meg. Jaja, hver sin smak. ;)

Enig med deg der...

 

Audi har faatisk mye pent som Audi S8, anonym og lukseriøs...

 

A3 sportback...

 

S4 sedan...... Osv. osv...

Lenke til kommentar

tyske biler generelt er ikke no "kule" de er som regel ikke no pene heller, men hver av de har et par unntak...

 

jeg personlig liker japanske biler, de har mye høyere kvalitet og levetid og det koster ikke 1mill for en stasjonsvogn... eller sportscupe.

 

honda crx for eksempel, er en av de mere geniale bilene som er blitt laget

 

men dette er mine meninger og når det gjelder biler så har jo de fleste veldig ulik smak...

Endret av alexern
Lenke til kommentar
tyske biler generelt er ikke no "kule" de er som regel ikke no pene heller, men hver av de har et par unntak...

 

jeg personlig liker japanske biler, de har mye høyere kvalitet og levetid og det koster ikke 1mill for en stasjonsvogn... eller sportscupe.

 

honda crx for eksempel, er en av de mere geniale bilene som er blitt laget

 

men dette er mine meninger og når det gjelder biler så har jo de fleste veldig ulik smak...

Tyske biler har stort sett kjedelig lyd også. OG hvis man prøver å trimme dem, låter de bare som en støvsuger, eller en borremaskin hvis man er ekstremt heldig.

Lenke til kommentar
tyske biler generelt er ikke no "kule" de er som regel ikke no pene heller, men hver av de har et par unntak...

 

jeg personlig liker japanske biler, de har mye høyere kvalitet og levetid og det koster ikke 1mill for en stasjonsvogn... eller sportscupe.

 

honda crx for eksempel, er en av de mere geniale bilene som er blitt laget

 

men dette er mine meninger og når det gjelder biler så har jo de fleste veldig ulik smak...

Tyske biler har stort sett kjedelig lyd også. OG hvis man prøver å trimme dem, låter de bare som en støvsuger, eller en borremaskin hvis man er ekstremt heldig.

At tyske biler blir uvanlig dyre i Norge må avgiftene ta en del av skylda for....stor motor, tung bil.

 

Hva du legger i å trimme er jeg ikke helt sikker på, men om du ikke gjør det selv du får dem til å gå fort nok...rett fram riktig nok.(feks. brabus, carlsson osv)

Lenke til kommentar

At tyske biler blir uvanlig dyre i Norge må avgiftene ta en del av skylda for....stor motor, tung bil.

 

Japanske, svenske, franske og tyske biler er stort sett samme suppa. Bortsett fra at Audi, Bmw og Mercedes koster mer enn de er verdt. En VW Passat koster mindre enn en Audi A4 med samme motor og samme utstyr.

 

Tyske biler er ikke tunge, og har heller ikke stor motor. Tyskere liker å lage bilene sine med turbomotorer på 1,8 liter. Til sammenligning er ikke amerikanske sedaner på 2 tonn, og med 440 cid V8'er uvanlige. Disse bilene blir virkelig hakket på av staten! :thumbdown:

Lenke til kommentar

Vi sporer avigjen, men når vi først er i gang.

Japanske og franske biler er lettere enn Tyske, svenske og hvertfall amerikanske.

 

Mercdes ligger ikke mye over audi/bmw i pris i Norge og det skyldes avgiftene fordi de er tyngre biler, volvo blir liksom ikke tatt med av bil magasiner i luksus klassen(hvorfor aner jeg ikke). I Europa ellers ligger mercedes mye høyere i pris over Audi og bmw fordi avgiftene generellt sett ikke straffer vekt på samme måte som i Norge.

 

En E klasse 4 matic leveres med 2,6liter som minste motor og veier ca 1,7t. En 02 E klasse 2,8 4matic veier nesten 2t(begge stasjonsvogn)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...