Gå til innhold

Hvilke DVD R plater går for å være best kvalitet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skulle nok vært litt mer presis.

 

Jeg tenker meg å kjøpe plater ala de fra Taiyo Yuden (15-25kr /plate..?) for de viktigste tingene.

 

Deretter plater til halve prisen for nest viktigst og halve av det igjen (ca!) til det raske jeg ikke trenger så lenge.

 

Hva er så topp tre? Basert på kvalitet men også prisgruppe??

 

Eks:

Prisklasse 1 (eks Taiyo Yuden)

1.

2.

3.

 

Prisklasse 2 (ca halve av 1)

1.

2.

3.

 

Prisklasse 3 (ca halve av 2)

1.

2.

3.

 

Trenger jo ikke være tre alternativer på hver, og hvis prisene jeg tenker på er helt urimelige så kan de jo jenkes litt.

 

Nå krever jeg kanskje litt mye hehe;)

Endret av The Terminator
Lenke til kommentar

Det er en del falske Taiyo Yuden (TYG02)-plater i salg, så hvis de virker for billige til å være sanne - så er det akkurat det de er. de falske platene jeg kjøpte (DataWrite Red) var forøvrig helt OK.

 

De beste platene jeg har funnet er DataWrite Classic (aka Greytop) med ProdiscF01-kode.

Lenke til kommentar

Hvis de "NoName" platene fra Taiyo Yuden er lavere kvalitetssortering, så må jo det eneste riktige være å bestille 5x5 Verbatim plater fremfor 25 spindel med de andre!..... :cool::thumbup: Noen "billigplater" som er bra ellers? ....ikke det at 10kr pr plate egentlig er noe å klage på uansett.... :roll:

Endret av The Terminator
Lenke til kommentar
Hvis de "NoName" platene fra Taiyo Yuden er lavere kvalitetssortering, så må jo det eneste riktige være å bestille 5x5 Verbatim plater fremfor 25 spindel med de andre!..... :cool::thumbup: Noen "billigplater" som er bra ellers? ....ikke det at 10kr pr plate egentlig er noe å klage på uansett.... :roll:

Du sier lite om hvilken brenner du har?

 

Vi er godt fornøyde med eProformance 8x DVDR til 8x brenning, obs på at enkelte brennere kan brenne disse på 12x - men siden det er litt individuell forskjell mellom platene så anbefales 8x brennehastighet.

Lenke til kommentar

OC-Freak Skrevet 04/12/2004 : 12:37

Vi er godt fornøyde med eProformance 8x DVDR til 8x brenning, obs på at enkelte brennere kan brenne disse på 12x - men siden det er litt individuell forskjell mellom platene så anbefales 8x brennehastighet.

Jeg tenker vi sier 4x jeg.

 

Arne M

Lenke til kommentar
QUOTE (Smirnoff @ 04/12/2004 : 14:20)

Hva er den generelle oppfattelsen av Samsung Pleomax-platene?

 

Pleomax er laget av Optodisc og ikke av den beste kvaliteten  .

Jeg vil tro man kan få lave feilverdier med Pleomax, men hvor lenge platene virker ert en annen sak.

Med dagens prisnivå ser jeg ingen grunn til å velge de.

 

Hm, hvor lenge en brent DVD-plate varer avhenger av mange andre faktorer enn kun DVD-kvalitet. Ytre parametere som fuktighet, temperatur (sollys), oppbevaringsmåte, riper/fettsmuss, etc. spiller også inn. Jeg antar at dersom en brent DVD-plate av lav materialkvalitet fungerer like bra etter brenning, skal det mye til at platen ikke fungerer om noen år forutsatt man behandler platen varsomt. Jeg tror det er mange som ignorerer fakta at vi lever i en termodynamisk verden, og materialer skifter egenskapene også i følge av ytre påkjenninger og endringer, tenk på entropi ikke sant. Eller les litt elementær fysikk. Materialegenskapene skifter tilstand som funksjon av alle termodynamiske størrelser. Det kan jo tenkes at DVD-plater produsert med gode materialer vil ha en bedre terskel for å tåle disse ytre påkjenninger, men det er prisen du betaler for.

Lenke til kommentar
QUOTE (Smirnoff @ 04/12/2004 : 14:20)

Hva er den generelle oppfattelsen av Samsung Pleomax-platene?

 

Pleomax er laget av Optodisc og ikke av den beste kvaliteten  .

Jeg vil tro man kan få lave feilverdier med Pleomax, men hvor lenge platene virker ert en annen sak.

Med dagens prisnivå ser jeg ingen grunn til å velge de.

 

Hm, hvor lenge en brent DVD-plate varer avhenger av mange andre faktorer enn kun DVD-kvalitet. Ytre parametere som fuktighet, temperatur (sollys), oppbevaringsmåte, riper/fettsmuss, etc. spiller også inn. Jeg antar at dersom en brent DVD-plate av lav materialkvalitet fungerer like bra etter brenning, skal det mye til at platen ikke fungerer om noen år forutsatt man behandler platen varsomt. Jeg tror det er mange som ignorerer fakta at vi lever i en termodynamisk verden, og materialer skifter egenskapene også i følge av ytre påkjenninger og endringer, tenk på entropi ikke sant. Eller les litt elementær fysikk. Materialegenskapene skifter tilstand som funksjon av alle termodynamiske størrelser. Det kan jo tenkes at DVD-plater produsert med gode materialer vil ha en bedre terskel for å tåle disse ytre påkjenninger, men det er prisen du betaler for.

Det er klart, men lavkvalitetsplater som er lite brukt og oppbevart forvarlig vil ofte bli uleselig etter en tid uansett.

Jeg tenker spesielt på Princo og Vanguard plater brent for over 6 mnd siden uten feilmeldinger.

Andre plater brent på samme tid og som har fått samme behandling fungerer helt fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...