Gå til innhold

Foto realistisk grafikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om noen har sett bilder fra det kommende Morrowind-spillet, så vil jeg ut i fra dem gjette meg til at dette ikke vil ta så alt for mange år. Mindre enn 10 år, anyway.

Skrevet (endret)

Tror nok ikke at det tar så lang tid heller. CS:S grafikken er helt syk hvis du skrur alt på det høyeste! Det tar nok bortimot 3 år tror jeg... :hmm:

 

250 innlegg! :D

 

EDIT: trykkleif

Endret av Rune_F
Skrevet
Tror nok ikke at det tar så lang tid heller. CS:S grafikken er helt syk hvis du skrur alt på det høyeste!

Vel.

 

Nå vet jeg ikke hva du definerer som fotorealistisk grafikk, men CS: Source er da virkelig ikke bra... :ermm:

Skrevet

Tar nok ikke så mange år til, men hardwaren kommer til å bli for dyr til at den vanlige mannen/kvinnen i gata kan ponge ut i hytt og pine. Er nok hardware som er festbremsen (tror jeg da)

Skrevet (endret)

Grafikkmotoren som blir i TES: Oblivion har jo muligheten til å rendre noe som jeg vil påstå er nært fotorealistisk, og da mener jeg de rendrede bildene, ikke screenshots (men de er jo knall de og).

 

Edit: da tenker jeg på den store versionen av dette bildet. (finner ikke den store)

rpgnextgen_front01.jpg

Endret av BrAtTeRn
Skrevet (endret)

Har ikke lest så mye av det som er der, men på www.unrealtechnology.com er det noe som ser helt utrolig ut. Og det er nok ikke mange årene før vi ser nåe sånt. Bare ta en titt på G-Man i Half-Life 2, på starten. Jeg har ihvertfall noe problemer med å se at han ikke er ekte. Og Barney er jo også ganske realistisk. ;) En 3-4 år hvis vi er heldige.

 

Edit: Half-Leif (Skrivefeil)

Endret av Potetfar
Skrevet

Hundre prosent realisme vil neppe bli en realitet på en god stund. Tenk på hvor mye penger som gikk inn i Final Fantasy-filmen, hvor man kun behøvde bekymre seg for det utsnittet av settet som skulle filmes - hvor mye mer vil det ikke koste å animere og skape en fullfunksjonell verden...

 

For øyeblikket kan jeg ikke se for meg hvordan et sånt kjør på realisme kan bli økonomisk lønnsomt på en god stund, i hvert fall ikke før man lager ferdige, fullfunksjonelle fellesplattformer for animasjon, kunstig intelligens og grafikk. Først da - kanskje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...