Gå til innhold

Hvordan lure kjerringa


Anbefalte innlegg

Kanskje grunnen er at en 10 år gammel hagle som har blitt pent behandlet fortsatt er et aldeles utmerket våpen, mens en 10 år gammel pc er søppel, nærmest uansett hvor snill du har vært med den?

Men et av dagens speilreflekskamera trenger ikke være søppel om ti år - selv om markedsverdien neppe ligger på samme prosentandel som en ti år gammel hagle vs en ny...
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er godt mulig at det fortsatt funker bra om 10 år, men du kommer garantert til å skule på naboens nye kamera som bare har *de* fete nye tekniske mulighetene. Ei hagle 10 år fra nå kommer neppe til å være så mye anderledes.

 

(hmm, når du nevner det så har jeg egentlig lyst på ny hagle...pumpe eller dobbeltløpet tro... ;) )

Lenke til kommentar

Gjelder å bruke logiske forklaringer.

Dagens Zoom har dårlig lysstyrke, dvs lang lukkertid ergo VR.

VR objektiver spiser strøm, ergo batterigrep.

Blitzen må jo dekke brennvidden, zoom objektiv har variabel, ergo SB800.

D80 i NEF blir jo bare 81 bilder pr. 1Gb, ergo et par SD brikker i reserve.

Med digitalt kamera må man bruke PC/Laptop, ergo Lowepro Coputrekker AW

Lettere å forhandle om rabatter når man handler mye på en gang.

 

Heldigvis ingen spørsmål angående gammelt F3t og F-801s utstyr. :innocent:

 

Bare for å ha det sagt. Kjerringa har en symaskin/broderimaskin til over 150k og tenker på en til. Står også et par strikke maskiner til 25k i samme rom. Så jeg har stor handlefrihet ett par år fremover.

Endret av Jamm
Lenke til kommentar
...

Bare for å ha det sagt. Kjerringa har en symaskin/broderimaskin til over 150k og tenker på en til. Står også et par strikke maskiner til 25k i samme rom. Så jeg har stor handlefrihet ett par år fremover.

7443944[/snapback]

Har du sett om hun har postet i en "Hvordan lure Gubben" tråd? :D

Lenke til kommentar
...

Bare for å ha det sagt. Kjerringa har en symaskin/broderimaskin til over 150k og tenker på en til. Står også et par strikke maskiner til 25k i samme rom. Så jeg har stor handlefrihet ett par år fremover.

7443944[/snapback]

Har du sett om hun har postet i en "Hvordan lure Gubben" tråd? :D

7445433[/snapback]

 

Vi har den luxusen hjemme at hobby/jobb får koste hva det vil, så lenge det ikke går ut over husholdningen.

 

Kjerringa hadde en fin kommentar ovenfor en venninne etter at jeg kjøpte en '71 Corvette maching nr. Ls5 som jeg driver å restaurer, " Det er bedre at gubben ligger under en 71 modell med 4 hjul enn 2 bein" :thumbup:

Endret av Jamm
Lenke til kommentar
...

Bare for å ha det sagt. Kjerringa har en symaskin/broderimaskin til over 150k og tenker på en til. Står også et par strikke maskiner til 25k i samme rom. Så jeg har stor handlefrihet ett par år fremover.

7443944[/snapback]

Har du sett om hun har postet i en "Hvordan lure Gubben" tråd? :D

7445433[/snapback]

 

Vi har den luxusen hjemme at hobby/jobb får koste hva det vil, så lenge det ikke går ut over husholdningen.

 

Kjerringa hadde en fin kommentar ovenfor en venninne etter at jeg kjøpte en '71 Corvette maching nr. Ls5 som jeg driver å restaurer, " Det er bedre at gubben ligger under en 71 modell med 4 hjul enn 2 bein" :thumbup:

7445537[/snapback]

 

jeg vil også ha en slik kone, jeg skal nemlig ha eget server/datarom og fotoutstyr :innocent:

Lenke til kommentar

 

jeg vil også ha en slik kone, jeg skal nemlig ha eget server/datarom og fotoutstyr :innocent:

7445653[/snapback]

 

Begynn med en Dreambox 500 i stua, den har bare en kortleser. Dra frem en gammel PC som du setter opp som linuxserver med ett par kortlesere for å slippe kortbytting.

Snart finner hun ut at den gamle PCen bråker så mye, men vil ikke gi slipp på de ekstra kortleserene og dermed så foreslår hun selv å lage et eget rom for server/data utstyr. :whistle:

Med tiden så får du sikker sette en DM8000 i stua og ta 500en til hytta/campingvogna ved hjelp av en 3G router.

Lenke til kommentar
Selv er jeg overhode ikke gift, er bare 15 år xD

Men uansett!

Dette er jo da et tips uansett: Meste parten av Norges Kvinner mener at "Computeren" er Data skjermen.

Altså, du kan gjerne skifte dataen din, men så fort skjermen blir skiftet!

"Har du kjøpt deg en ny data? *Peker på skjermen*"

7445944[/snapback]

 

 

 

Mesteparten av Norges kvinner? Har du møtt de fleste, siden du mener det?

"Mesteparten" må i såfall være jenter under 15 år, som du sikter til... :D

 

Ikke putt alle i samme bås...

Lenke til kommentar
Selv er jeg overhode ikke gift, er bare 15 år xD

Men uansett!

Dette er jo da et tips uansett: Meste parten av Norges Kvinner mener at "Computeren" er Data skjermen.

Altså, du kan gjerne skifte dataen din, men så fort skjermen blir skiftet!

"Har du kjøpt deg en ny data? *Peker på skjermen*"

7445944[/snapback]

 

 

 

Mesteparten av Norges kvinner? Har du møtt de fleste, siden du mener det?

"Mesteparten" må i såfall være jenter under 15 år, som du sikter til... :D

 

Ikke putt alle i samme bås...

7482222[/snapback]

 

Gutten har rett, jobber selv med data. Urovekkende mange tror skjermen er "pc", andre referer til pc'n som "hardisken" osv. Dette gjelder begge kjønn.

Lenke til kommentar
Dette er jo da et tips uansett: Meste parten av Norges Kvinner mener at "Computeren" er Data skjermen.

Altså, du kan gjerne skifte dataen din, men så fort skjermen blir skiftet!

"Har du kjøpt deg en ny data? *Peker på skjermen*"

7445944[/snapback]

PC'n ser de aldri at blir oppgradert innvendig. Der har man full handlefrihet. Om kabinettet må byttes ut så sørg for å kjøpe noe klassiskt design, og ikke noe glorete neon, så går det gjennom det og.

 

Ang. skjerm så er det lite risikabelt, de fleste går over til flatskjerm og det er alltid positivt. Evt en større flatskjerm. Det er like stilig og sees på som design hos kvinnfolka.

 

Konklusjon: PC er alltid positivt, bare ikke la kjerringa se regninga på det som du putter inni boksen...

Lenke til kommentar
Selv er jeg overhode ikke gift, er bare 15 år xD

Men uansett!

Dette er jo da et tips uansett: Meste parten av Norges Kvinner mener at "Computeren" er Data skjermen.

Altså, du kan gjerne skifte dataen din, men så fort skjermen blir skiftet!

"Har du kjøpt deg en ny data? *Peker på skjermen*"

7445944[/snapback]

 

 

 

Mesteparten av Norges kvinner? Har du møtt de fleste, siden du mener det?

"Mesteparten" må i såfall være jenter under 15 år, som du sikter til... :D

 

Ikke putt alle i samme bås...

7482222[/snapback]

 

Gutten har rett, jobber selv med data. Urovekkende mange tror skjermen er "pc", andre referer til pc'n som "hardisken" osv. Dette gjelder begge kjønn.

7483566[/snapback]

 

http://www.lookelsewhere.com/index.php?opt...id=20&Itemid=66

 

Det er heldigvis ikke mange som vet så lite som hun...

Endret av Foxteren
Lenke til kommentar

Jeg er 17 år og bor hjemme. Alle pengene jeg får rasket til meg kastes i retning fotoutstyr. Likevel kan jeg se for meg at om jeg bodde med kjæresten og delte økonomi med henne hadde det blitt protester mot stadige innkjøp av kamerautstyr i tusenkronersklassen. Får vel legge merke til gode råd til senere.

Endret av pederk
Lenke til kommentar

Greit å starte tidlig :)

 

Da kan du si:

 

Vi kan godt ha felles økonomi men det som er til overs når jeg har betalt min del kan jeg bruke på foto.

(evt. 50% av det som er til overs)

 

Jeg har alltid brukt mye penger på fotoutstyr, det visste du da du flyttet inn.

 

Nei det kameraet har jeg hatt leeeenge.

 

Ja det kameraet er nytt men jeg fikk det på garantien da et av de gamle døde før tida.

 

Skal jeg telle blusene og toppene du bare har brukt en gang? (obs! potensiell krangelbombe)

Lenke til kommentar
Selv er jeg overhode ikke gift, er bare 15 år xD

Men uansett!

Dette er jo da et tips uansett: Meste parten av Norges Kvinner mener at "Computeren" er Data skjermen.

Altså, du kan gjerne skifte dataen din, men så fort skjermen blir skiftet!

"Har du kjøpt deg en ny data? *Peker på skjermen*"

7445944[/snapback]

 

 

 

Mesteparten av Norges kvinner? Har du møtt de fleste, siden du mener det?

"Mesteparten" må i såfall være jenter under 15 år, som du sikter til... :D

 

Ikke putt alle i samme bås...

7482222[/snapback]

 

Jeg tenkte mer som Statistikk :p Spør hvilken som helst uviten husmor feks..Men om du følte eller noen nær deg følte seg truffet må jeg virkelig unskylde min lave alder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...