Gå til innhold

Hvordan lure kjerringa


Anbefalte innlegg

Eller dere kan lære av Mesteren, en tidligere kollega av meg med Hi-Fi dilla....

 

Deler av lønnen gikk direkte inn på en hemelig konto. I tillegg hadde han en postboks kona ikke viste om. Det dukket stadig opp nytt Hi-Fi utstyr i huset som han hadde kjøpt "dritbillig av en kompis" :!:

 

Glad jeg ikke er han den dagen dette oppdages...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bygge ny stue?

 

Start med en sub som er *mye* større ;)

 

 

(glad jeg har litt frihet på det området, så lenge fellesen er betalt får jeg stort gjøre som jeg vil med resten)

6566569[/snapback]

Men det beste må vel være å få seg dame som også er interessert i foto? Hmm... får prøve meg på en av de som er innom fotobutikken jeg jobber i, mange søte fotointeresserte berter  :!:

5623012[/snapback]

Det fines sikkert mange søte fotoberter, men ikke mange i forhold til antall menn som er intrisert i dyrt fotoutstyr.

 

Til sammenligning: Sikkert mange søte data damer, men tror neppe det er nok damer til å forstå alle menn som er ønsker seg en Core2Duo :)

 

Faktisk kan jeg få en ny sub på følgende betingelse: Kjøpe nytt hus :nei: -Da tråkker jeg langt over mitt tidligere utsagn "penger ingen problem". -Faktisk ville dette antakelig kostet så mye at jeg ikke hadde fått råd til sub :mad:

Lenke til kommentar
Jeg er glad jeg er ung og har penger som jeg bruker uten at jeg har en kone som protesterer.

 

Men , jeg har jo en mor, det er kanskje verre med hun!

 

Så har dere noen forslag til hvordan jeg skal få kjøpt meg et objektiv til 3500kr og hun godtar det?  :!:

6366467[/snapback]

Enkelt: Du bare kjøper det :)

Morra di blir kanskje drit forbanna, men hun gjør ikke ting som er værre som f.eks:

Stikker av/slår opp

Svir av alle sparepengene

Nekter god gammeldags samkve

Krasjer bilen (som du har kjøpt).

Stikker av med en eventuell unge eller tre.

Er utro med noen andre

en kobinasjon av dette

...bare for å nevne noe.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Men jeg har hatt samme problemene selv siden jeg bor hjemme. Fadern er ikke veldig begeistret for alt jeg kjøper. Men det trikset jeg bruker, er at "Nei den har jeg hatt lenge". Den slår alltid an. Men jeg skjønner at det å si noe til fadern ikke kan måle seg med å si det til kjærringa, siden man ofte deler økonomi!!

5976667[/snapback]

 

Gutt, du vet ikke hva du snakker om. Tro meg. Kjøpte nylig kamera til 9k (sony aplha). Dama la på røret da jeg ringte. Pappa (som jeg har lånt et betydelig beløp av) "åja, har du råd til det".

Lenke til kommentar

Du kan banne på at de som regel ikke har den samme oppfatningen i 99,999949% av tilfellene.

 

Dog, av egen erfaring, så hjelper det å ha snakket om det LENGE og ofte. Det blir en selvfølge at du skal kjøpe det da. Ellers vil jeg anbefale å spare litt hver måned, enten kontanter i madrassen eller hemmelig konto på posten (dumt man ikke får de gode gammeldagse bankbøkene lenger).

 

Hvis du har kjøpt nytt kamera (som meg igår) så begynner du å spare NÅ! Ny opptikk, nye minnekort eller nytt kamera, du vet at du en dag skal ha det!

Endret av Flums
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Skal gifte meg til sommern, ser her at det er endel handel jeg må få unnagjort før den tid.

 

PS2 og xbox er i havn, likeså ok hjemmekino.

Er vel fast 50mm linse som er mest kritisk å få handla inn, men lurer på om det er like greit å handle bil før man begynner med fellesøkonomi.

 

Noen andre ting man må huske på å få handla seg før det er for seint? :)

Lenke til kommentar

Det er vel i grunn for seint allerede så lenge du har en bryllupsdato ;)

 

Seriøst, hvis dere har penger til overs etter at alle viktige ting er betalt så bør hun ikke blande seg i om du "tøyser bort" din andel.

 

Hvis du er villig til å tåle en krangel og evt. sex-nekt kan du jo bare hinte til berget med vesker, sko og bluser/topper bare brukt en gang. :p

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Aktuell situasjon:

Kona er bortreist. Jeg har kjøpt to nye linser og en ekstern blitz. Blitz har jeg ikke fra før av - den vil bli lagt merke til. Dem nye standardzoomen kan jeg saktens slippe unna ved å gjemme det gamle, men den lyssterke telelinsen på 1,5 kilo er det plent umulig å komme unna (jeg kan jo si at den andre har vokst, men hun er ikke SÅ bortreist...). Dette er jo brukt, så til sammen dreier det seg om i underkant av 4000,-. Vet ikke helt hva jeg lurer på, men da jeg fant denne tråden, måtte jeg bare tømme meg.

Noen tips?

 

Bill.merk. "Nervøs"

Lenke til kommentar
Ops.. der leste fruen denne tråden gitt :)

Jaja, fikk nytte av et par av rådene i denne artikkelen i alle fall!

 

Spøk til side - får nesten bare skryte og si at jeg får lov til det aller meste, så lenge det ikke går *dramatisk* ut over familieøkonomien, og så lenge Hun har fått sitt :)

3292406[/snapback]

 

Enig - grundig stimulering av de bacchalinske kjertlene i forkant gjør det hele lettere!

Lenke til kommentar

Bedre optikk til speilrefleksen er det alltid mulighet for å lure gjennom. Unnskyldningen som skal brukes er at du kom over et knalltilbud (gjerne brukt), og at det blir perfekt til å ta bilder av ungen(e). Om du ikke har unge®, så bruk samme argument, da tror kjerringa at det snart blir unger og blir enda blidere og mer positivt innstilt til objektivet. Om du samtidig passer på å selge unna det gamle objektivet så det ikke opptar plass hjemme er du dobbeltforsikret mot trøbbel.

 

NB! Før inngåelse av samboerskap bør man hamstre inn massevis av gamle billige ubrukelige objektiver, så man har litt å ta av og "bytte ut" når man etterhvert får lyst på og råd til mer.

Lenke til kommentar
Bedre optikk til speilrefleksen er det alltid mulighet for å lure gjennom. Unnskyldningen som skal brukes er at du kom over et knalltilbud (gjerne brukt), og at det blir perfekt til å ta bilder av ungen(e). Om du ikke har unge®, så bruk samme argument, da tror kjerringa at det snart blir unger og blir enda blidere og mer positivt innstilt til objektivet. Om du samtidig passer på å selge unna det gamle objektivet så det ikke opptar plass hjemme er du dobbeltforsikret mot trøbbel.

 

NB! Før inngåelse av samboerskap bør man hamstre inn massevis av gamle billige ubrukelige objektiver, så man har litt å ta av og "bytte ut" når man etterhvert får lyst på og råd til mer.

7202548[/snapback]

 

Det har løst seg! Jeg solgte et annet objektiv, og hun hadde tømt et par klesforretninger på turen. Dette gikk som smurt! Jeg går for 500mm 2.8 neste gang :cool::mrgreen:

Lenke til kommentar

Er det ingen her som faktisk tør å være ærlig? Bare spør rett ut:

" Har lyst på denne, og har holdt av penger til den" --> Så kjøp den!!

 

Kamerakjøp = få "kjerringa"(som dere så fint kaller oss av det motsatte kjønn) interessert i foto.... Hvis det er film-muligheter på kameraet, foreslå å la det stå på "record" en kveld/natt på soverommet.... mange endrer mening da... (eller ikke), vet ikke, men jeg hadde iallefall gjort det. :D

 

En annen ting: Dama di har sikkert ett og annet plagg eller annet innkjøp gjemt langt bak i skapet som snart "dukker" opp.. :D

 

Oysfaerg kjøper stadig noe nytt, men fordelen er at han får meg dilla også... :D

Store høytalere? Kjøp de mørke, så de står i stil med noe annet i leiligheten... Det er jo alltid digg med ordentlig lyd på film og tv-serier, samt musikk, ikke sant?

Endret av blueeyez
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Skjønner ikke helt problemstillingen i denne tråden egentlig. Jeg har aldri vært gift eller hatt unger - kanskje det er derfor jeg ikke skjønner det, hehe? Jeg har derimot vært samboer i 12 år, og har aldri hatt problemer med sånt som innkjøp av "dyre leketøy" sålenge de ikke er til plage for henne i det daglige. (Joda, jeg kan skjønne om man kjøper enorme høytalere til en liten stue osv, men et speilreflekskamera?)

 

Sålenge man bidrar til sin del av fellesskapet så bruker garantert fruen mye mer penger på sminke, kosmetikk, klær, pynt (øredobber, klokker, solbriller, smykker, ringer, osv), sko, vesker og sånt enn hva jeg bruker - så da har jeg mye å gå på i forhold til privat forbruk. Da trenger man ikke spørre, bare informere.

 

Av en eller annen grunn ser man aldri slike diskusjoner i "jegerforum" - enda jegere kjøper veldig mye dyrt utstyr, hagler til priser som får ethvert speilreflekskamerakjøp til å blekne osv... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...