Gå til innhold

Hvordan lure kjerringa


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette svaret har ingenting å gjøre innen foto, men synes historien passer bra til tråden her :!:

 

En fetter av meg ønsket seg kurs i paragliding, men kona likte ikke helt ideen på paragliding. Hun syntes og at en skjerm ville koste for mye. Min fetter slo seg nesten til ro med dette, dvs han droppet paraglide-kurset.

 

En dag kjøpte han seg paraglider, kona ble nok ikke 100%fornøyd med dette. Så kom spørsmålet om han skulle ta et paraglide-kurs, eller om han skulle prøve paragliding uten kurset.......han fikk da 100% støtte for å ta kurset :innocent:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hehe.. jeg sluttet å røyke for et år siden i april, begynte med snus i stedet. Men så fant jeg ut at jeg hadde lyst å begynne med foto, og kjøpte kamera med undervannshus i juni i fjor, det var nå greit nok. Så nå for en uke siden fant jeg ut at jeg ønsket meg slr.. og sa til fruen at no når poden kommer om et par uke vil eg ha kamera til å forevige hendelsen, og skal slutte med snus og heller bruke snuspenga på kamera.. Ikke helt enig i første omgang, men det gikk til slutt.. Så slutt med røyk og snus, og heller kjøp kamera.. både motivasjon og belønning og til sist, man blir kvitt no som jo i grunnen er no dritt.. Har vært uten snus snart en uke, håper bare kamera kommer snart:)

Lenke til kommentar

Skal vedde på at du begynner å snuse igjen når kameraet er kommet i hus. På den måten kan du jo faktisk slutte å snuse en gang til for å få råd til et objektiv til... Det neste blir å slutte å snuse for blitz, stativ, enda et objektiv, så et nytt kamerahus, deretter et analogt mellomformat og 35mm kamera. DU kommer til å slutte og snuse mange ganger du...

Lenke til kommentar

Du mener det du:) hehe.. nei da du, det kommer nok ikke til å skje igjen.. har lett etter en unnskyldning til å slutte, ikke etter en unnskyldning til å kjøpe kamera.. Ser på det som en mulighet til å bli kvitt en stygg uvane, og en mulighet til å ta vare på en litt bedre "uvane" nemlig fotointeressen min.. Objektiver og sånt det kommer etterhvert, har jo litt lyst på en 50mm 1.8 og en sb600 eller evt sigma 500 et ellerannet st.. Og en liten billig tele 300mm.. Men sånt kommer etterhvert..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det kan nok funke med:

 

"Jeg skal bli fotograf. Derfor trenger jeg bra utstyr. Det nytter ikke med d50 da. En må ha minst d2x (pass på å bruke tallene). Det er jo dette jeg vil satse på!"

 

Funker selvsagt ikke om en allerede er fotograf, men da har en kanskje ikke problemet uansett. ;)

 

Jeg har forøvrig en svært forståelsesfull kjæreste som gir meg lov til det meste, så lenge jeg betaler en ferietur innimellom...

 

A :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det er egentlig bare å bruke HELE navnet på et objektiv, og snakke fort om forskjellene på D2X vs D2Xs. Til slutt spør du hvilket du skal velge.

 

Svaret du får er mest sannsynlig: "Kjøp det du vil! Jeg gidder ikke høre mer på kamerasnakket."

 

Du kan jo også sende henne en test av Ken Rockwell og spørre henne hvilket hun tror er det beste valget.

Lenke til kommentar
Det er egentlig bare å bruke HELE navnet på et objektiv, og snakke fort om forskjellene på D2X vs D2Xs. Til slutt spør du hvilket du skal velge.

 

Svaret du får er mest sannsynlig: "Kjøp det du vil! Jeg gidder ikke høre mer på kamerasnakket."

 

Du kan jo også sende henne en test av Ken Rockwell og spørre henne hvilket hun tror er det beste valget.

8285049[/snapback]

Det er da du har valget mellom Nikon eller noe annet, og hun syntes at Canon feks er best, men en selv liker Nikon= Hand it to Kennyboy!

Lenke til kommentar
Det er egentlig bare å bruke HELE navnet på et objektiv, og snakke fort om forskjellene på D2X vs D2Xs. Til slutt spør du hvilket du skal velge.

 

Svaret du får er mest sannsynlig: "Kjøp det du vil! Jeg gidder ikke høre mer på kamerasnakket."

 

Du kan jo også sende henne en test av Ken Rockwell og spørre henne hvilket hun tror er det beste valget.

8285049[/snapback]

Det er da du har valget mellom Nikon eller noe annet, og hun syntes at Canon feks er best, men en selv liker Nikon= Hand it to Kennyboy!

8294095[/snapback]

 

Om dama har formening om at Canon er bedre enn Nikon, så er hun ikke noe å samle på uansett, dump henne med en gang :thumbdown:

 

:ermm:

Lenke til kommentar

glimrende tråd!

 

En metode jeg har tenkt på, men jeg vet ikke om den funker for kamerautstyr:

 

Jeg spiller bass og må jo ha mer enn et instrument, hvilket min bedre halvdel ikke alltid er helt med på... Jeg har planer om å 'prime' litt med å kjøpe over litt tid noen gitarer til gibortpris på finn, ta dem inn gjennom kjelleren men sånn over tid la det være litt for mange instrumenter i stuen og når hun begynner å bli lei av det, så kommer da mitt tilbud, "OK da, jeg kan kvitte meg med de fem gitarene, men så kjøper jeg meg en ny god bass istedet." :)

 

Prøver å overbevise henne (hun er biolog med mye feltarbeide) om at vi trenger en digital speilrefleks, tror det snart funker :)

 

M

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke bare være ærlig?

 

Hei kjære

Jeg kjøpte meg nytt kamera for mine penger jeg.

Stikker ut og tar noen bilder, snakkes!

8298320[/snapback]

 

Funker når du sier har kjøpt, og du har det, men om du sier skal kjøpe går det ikke, uansett blir det et helvette om du sier at du skal. Om du sier skal, men har kjøpt det, blir det bråk når hun finner ut at du løyg, og om du skal kjøpe det blir hun forbanna siden du ikke gjorde som hun sa.

 

Om du bare går å kjøper kamera og hun vil på sydentur og du har ikke råd, da blir det krangel samme faen!

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke bare være ærlig?

 

Hei kjære

Jeg kjøpte meg nytt kamera for mine penger jeg.

Stikker ut og tar noen bilder, snakkes!

8298320[/snapback]

 

Funker når du sier har kjøpt, og du har det, men om du sier skal kjøpe går det ikke, uansett blir det et helvette om du sier at du skal. Om du sier skal, men har kjøpt det, blir det bråk når hun finner ut at du løyg, og om du skal kjøpe det blir hun forbanna siden du ikke gjorde som hun sa.

 

Om du bare går å kjøper kamera og hun vil på sydentur og du har ikke råd, da blir det krangel samme faen!

8301098[/snapback]

 

Det mest fornuftige innlegget i denne tråden har kommet fra DemoniZer! Kan man ikke være ærlig om kjøp for egne penger som ikke går ut over felles husholdning, er det jo helt håpløst. :ph34r:

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke bare være ærlig?

 

Hei kjære

Jeg kjøpte meg nytt kamera for mine penger jeg.

Stikker ut og tar noen bilder, snakkes!

8298320[/snapback]

 

Funker når du sier har kjøpt, og du har det, men om du sier skal kjøpe går det ikke, uansett blir det et helvette om du sier at du skal. Om du sier skal, men har kjøpt det, blir det bråk når hun finner ut at du løyg, og om du skal kjøpe det blir hun forbanna siden du ikke gjorde som hun sa.

 

Om du bare går å kjøper kamera og hun vil på sydentur og du har ikke råd, da blir det krangel samme faen!

8301098[/snapback]

 

Det mest fornuftige innlegget i denne tråden har kommet fra DemoniZer! Kan man ikke være ærlig om kjøp for egne penger som ikke går ut over felles husholdning, er det jo helt håpløst. :ph34r:

8301216[/snapback]

 

Jeg hadde nok også blitt forbanna om min kone (er 16, men en tenkende kone) hadde kjøpt seg 10 kåper til 5.000 per stykket, og the latest mobilephone, diamanter og slikt uten å snakket med meg, og dette gikk utover familieøkonomien.

 

Men så lenge familie økonomien ikke påvirkes må man få kjøpe det man vil, det er jo våres penger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...