Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skipper ikke treningen selv om jeg vet jeg skal ut på en fuktig kveld samme dag. Selv om effekten ikke blir den samme, så er det viktig for meg å bare holde kroppen gående i samme rutine.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men fra treningen og til man drikker har man jo litt gains :rofl:

48timer for en nybegynner, ned i 24 for en trent kjøttkake og ned i 5-6timer for en boler.

Med mindre man mener styrketrening da, hvor det er nervesystemet som trenger å hente seg inn.

• Liker 1
Skrevet

Jeg skipper ikke treningen selv om jeg vet jeg skal ut på en fuktig kveld samme dag. Selv om effekten ikke blir den samme, så er det viktig for meg å bare holde kroppen gående i samme rutine.

Yeeessssss...

This this og this!

Skrevet

Jeg tar med meg pepsi max på fest, flenger i litt is og kjenner gainsa bare ryke sømmene på tskjorta der jeg sitter i sofaen og venter på at klokka skal bli 3.

• Liker 2
Skrevet

Men fra treningen og til man drikker har man jo litt gains :rofl:

48timer for en nybegynner, ned i 24 for en trent kjøttkake og ned i 5-6timer for en boler.

Med mindre man mener styrketrening da, hvor det er nervesystemet som trenger å hente seg inn.

hva skjer hvis det er styrketrening?

Skrevet (endret)

Da er det lite nedbrutt masse, siden man har en annen deload og progresjon, så hoveddelen går på at nervesystemet tenger hvile.

Hva øl gjør på hviletiden til nervesystem har jeg aldri sett noe på.

Men det skal selvsakt finnes ut av.

Endret av War
Skrevet

Jeg tar med meg pepsi max på fest, flenger i litt is og kjenner gainsa bare ryke sømmene på tskjorta der jeg sitter i sofaen og venter på at klokka skal bli 3.

Hva med å fylle pepsien med 14 scoops PWO? :mrgreen:
Skrevet

Jeg er imun dessverre , penger spart.

Blanda 20 doser fres i 7 dl på styrten, sovna.

Fikk en no-explode av en som innså at det er useless, klarte aldri å mekre noe til nitrogenpump.

Fest er oppskrytt, kulere på gymmet der er det 2x så mye fest da man må feste begge sider av stanga

Skrevet

Jeg har møtt en person som mener at energioverskudd ikke lagers i kroppen om det er sunn mat

:mrgreen:

Det hadde vært noe, full bulk på 4 tonn salat, 6pac 24/7

• Liker 3
Skrevet

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1656297

Sikter til post 15 her.

Ofte den lavkarbgjengen som mener slike ting.

eller hva med ernæringsfysiologen som sa det ikke er kalorier i protein

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1656297

Sikter til post 15 her.

Ofte den lavkarbgjengen som mener slike ting.

eller hva med ernæringsfysiologen som sa det ikke er kalorier i protein

Lolz. Har han aldri spurt seg selv ; Hvorfor har vi en fedmeepidemiogi og i tilfelle hva er det som gjør at kroppen ikke fungerer som det skal? Her snakker vi en potensiell nobelpris-kandidat!

Skrevet (endret)

Vi spiser visst brød og frukt eller hva det var.

Nei her kom grunnen også

Nei det stemte ikke da Sam Feltham spiste over 6000 kcal hver dag i 21 dager på henholdsvis LCHF (low carb high fat), mer vanlig lavfett engelsk kost med litt dessert og en kakebit og et rent vegansk kosthold.

Påstanden din stemte ikke da han åt LCHF, men var ikke så langt unna å stemme på det mer normale lavfettkostholdet.

Hvis man heller sier at hvis kroppen tar til seg mer enn den forbruker er det en annen sak, og dette kan styres med hva man spiser.

Endret av War
Skrevet (endret)

Hei skal starte opp igjen med trening nå etter ca et halvt år uten å vært på gymmen. Starta ny jobb i sommer som er fysisk med tunge løft. drev på å logga mens jeg trena tidligere og har tallene nedskrevet, men føler meg sterkere nå pga jobben enn siste trening. så hvordan ville dere gått fram for finne riktig vekt å begynne å løfte på? trener starting strenght btw

Endret av Cs freak
Skrevet

Hvilket programoppsett har du? skal du finne 5 eller 10rm?

Man kjører en runde på gymmet uten å løfte mer en man må for å finne verdien.

Dvs klarer du bare 8 trekker du fra litt vekt og vips det er 10RM, klarer du over 10 og kjenner at kanskje 15 så legger du på et par kg.

Hvis du skal trene for å øke volumet ja, da vil du ikke ødelegge det hele med å danne grunnlag for sterkt bindevev i en så tidlig fase av programmet.

Skrevet

Hvis du skal trene for å øke volumet ja, da vil du ikke ødelegge det hele med å danne grunnlag for sterkt bindevev i en så tidlig fase av programmet.

Ja det er dette jeg frykter. og jeg er fortsatt ganske nybegynner men skal prøve meg fram på den måten som du beskrev.

Skrevet

En hvileuke så er alt bindevev brudt ned igjen , så krise er det ikke.

På hver øvelse så kjenner du litt på vektene og finner ca 10rm, så bare kutter du den vekten med 30% og trener derifra og øker vektene på hver trening eller hver uke.

Etter 3 uker skal man som regel da trene med 10rm-vektene.

Uke 4 blir nye rekorder på 10rm, men uke 5 og 6 ofte er avhengig av at man går ned til 5 reppere og heller øker settene.'

Da blir det mer styrkebasert de siste to ukene.

Da er det bare til å ta seg en friuke og gjøre det hele på nytt.

Regner med at du vet at du må ha kcal-overskudd

Skrevet (endret)

Regner med at du vet at du må ha kcal-overskudd

Jepp det er basic. kjører safe og har et lite overskudd nå så får jeg se om jeg justererer etterhvert. er litt rund så vil ikke legge på meg for mye unødvendig, men er fult klar over at man ikke kan bygge og deffe samtidig. så får heller akseptere at styrke kommer først også kan man fokusere på utseende etterhvert hvis det enda er et "problem"

Endret av Cs freak
Skrevet

Yeeessssss...

This this og this!

Dessuten, ikke undervurder pump i leggene. Bitches go crazy.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...